Monday, 15 February 2016

Wadi.com secures largest Series A funding in the tech history of the Middle East

 
The company raises USD 67M with Al Tayyar Group as lead investor



Dubai / Riyadh, 14 February 2016 - Wadi.com, the fastest growing e-commerce platform of the Middle East, has raised USD 67m with Al Tayyar Travel Group as the lead investor ten months after its launch. The investment marks the largest series A funding in the tech history of the Middle East and will further accelerate the growth of the company. Wadi.com was started in 2015 by the Middle East Internet Group (MEIG), a Joint Venture between German internet platform Rocket Internet and South African telecommunications provider MTN. Wadi.com is currently active in UAE and Saudi Arabia and is expanding soon to more countries.

Since its start, Wadi.com – a general merchandise marketplace – has seen massive growth and has become one of the leading e-commerce players in the region. The company offers a wide assortment of more than 150,000 products from more than 2,000 international brands, including Apple, Samsung, Lacoste and Hugo Boss.

Pratik Gupta, co-founder and Managing Director of Wadi.com, says: “Wadi.com has developed in an impressive way. The funding will enable us to grow further within the region and deliver exceptional service to our customers. We are proud of having raised the largest funding in tech history of the Middle East.”

Abdullah Bin Nasser Al Dawood, Managing Director & CEO Al Tayyar Travel Group, says: “We have observing Wadi.com since its launch and Wadi.com has now become one of the main important e-commerce players in the Middle East within a very short period of time. The company has proven a strong capability to adapt to the market and build a huge portfolio of products. We are confident to see Wadi.com growing further, especially with the cargo and logistics support our group will be offering. The Wadi.com investment will make us as a group one of the leading logistics player for the fast growing ecommerce segment in the MENA region. Furthermore, with this investment, the Al Tayyar Travel Group covers the three largest and most promising areas in the online space: Travel, General Merchandise Marketplace and the shared economy”

Dr. Eyad Alkassar CEO of MEIG, says: “The funding round for Wadi.com only ten months after launch is a great proof of trust into our business. The management team of the company has done a fantastic job in building this platform. With Al Tayyar Travel Group we have the perfect partner to continue this very unique success story of the Middle East, especially through their support in the business critical fields cargo and logistics and general local support on the ground in Saudi Arabia and beyond.”



About Wadi
Founded in 2015, Wadi is the Middle East’s fastest growing online shopping store offering 150,000 products among 25 categories and 2,000 brands. With over 500 sellers, it provides a wide range of products in consumer electronics, fashion for men, women and children, cosmetics, Fragrances, kitchen appliances, home and décor, toys and much more, featuring brands from around the world. To find out more, visit www.wadi.com



About Al Tayyar Travel Group
Al Tayyar Travel Group Holding Company is a Saudi joint-stock company. The Group has invested in operations across its clients’ favorite tourist destinations in KSA, the GCC, Egypt, Sudan, Lebanon, Malaysia, the United Kingdom, Canada and other popular tourist locations. Since the end of 2014, the Group has started implementing its online strategy, investing in various successful online ventures in the MENA region and aims to become the dominating online group in its line of business
 
حصل موقع Wadi.com على أضخم استثمار في أول دورة لزيادة رأسمال في تاريخ منصات التجارة الإلكترونية في الشرق الأوسط

 
تلقت الشركة استثماراً بقيمة 67 مليون دولار من مجموعة الطيار للسفر القابضة كمستثمر رئيسي.

 
دبي - الرياض، 15 فبراير ، 2016 :
تلقى موقع Wadi.com - أسرع منصات التجارة الإلكترونية نمواً في الشرق الأوسط - استثماراً بقيمة 67 مليون دولار بقيادة مجموعة الطيار للسفر القابضة كمستثمر رئيسي بعد عشرة أشهر فقط من انطلاقه. وكسابقة كبرى،  يعد هذا الاستثمار من أضخم دورات الاستثمار الأولى (Series A) في تاريخ مجال التقنية ومنصات التجارة الإلكترونية في الشرق الأوسط والذي بدوره سيزيد من سرعة نمو الشركة بشكل كبير. وقد تم إطلاق موقع Wadi.com في عام 2015 من قبل "مجموعة الشرق الأوسط للإنترنت" (MEIG) - والتي يشترك في ملكيتها "روكيت انترنت" من ألمانيا و"أم تي أن" من جنوب أفريقيا، وهو متاح حالياً في دولة الإمارات العربية المتحدة والمملكة العربية السعودية وسيمتد إلى دول أخرى في المنطقة قريباً. وقد حقق منذ انطلاقه، كمنصة إلكترونية لبيع المنتجات العامة، نمواً ضخماً وأصبح من رواد التجارة الإلكترونية في المنطقة. ويقدم الموقع تشكيلة واسعة من أكثر من 150,000 منتجاً لما يزيد عن 2000 ماركة عالمية بما فيها آبل وسامسونج ولاكوست وهوغو بوس وغيرها الكثير.
وقد صرح براتيك جوبتا، مؤسس شريك ومدير تنفيذي لموقع Wadi.com: "لقد تطور موقع  Wadi.com بشكل عملاق وسيُمكننا هذا الاستثمار من أن ننمو بشكل أكبر في المنطقة وأن نقدم لعملائنا خدمة مميزة واستثنائية. نحن نفتخر بتلقي أكبر استثمار في تاريخ التقنية والتجارة الإلكترونية في الشرق الأوسط".     
وقد صرح الأستاذ عبد الله بن ناصر الداود ،الرئيس التنفيذي لمجموعة الطيار للسفر القابضة: "كنا نتابع عن كثب تطور موقع Wadi.com منذ انطلاقه، واليوم أصبح  من المواقع الرائدة في مجال التجارة الإلكترونية في الشرق الأوسط. لقد أثبت wadi.com في فترة قصيرة قدرة وإمكانات عالية على الإندماج في السوق وتوفير تشكيلة ضخمة من المنتجات. لدينا ثقة بأننا سنرى موقع Wadi.com ينمو بخطى متسارعة وخاصة مع الدعم اللوجستي ودعم عمليات الشحن الذي ستقدمه له مجموعتنا. إن هذا الاستثمار سيجعلنا واحدة من الشركات اللوجستية الرائدة للتجارة الإلكترونية الأسرع نموا في منطقة الشرق الأوسط، إضافة إلى ذلك، فإن مجموعة الطيار للسفر القابضة سوف تغطي بذلك أكبر وأهم ثلاث مجالات واعدة  في فضاء الانترنت: السياحة، سوق المنتجات العامة،  والاقتصاد المشترك”.

 
وكذلك صرح الدكتور إياد القصار الرئيس التنفيدي لـ "مجموعة الشرق الأوسط للإنترنت"(MEIG)- : "إن تلقي موقع Wadi.com لهذا الإستثمار الضخم بعد عشرة أشهر فقط من انطلاقه هو دليل كبير على الثقة في عملنا. لقد قام فريق إدارة الموقع بعمل مذهل من خلال بنائه لهذه المنصة. إن مجموعة الطيار هي الشريك المثالي لنكمل قصة النجاح الفريدة هذه في الشرق الأوسط وخاصة مع دعمه في مجالات عملنا المهمة مثل الشحن والدعم اللوجستي بالإضافة إلى دعمهم المحلي العام في واقع عملنا في المملكة العربية السعودية والدول الأخرى".


 
عن موقع Wadi.com
تأسس في عام 2015 ويعد من أسرع المتاجر الإلكترونية نمواً في الشرق الأوسط. يقدم الموقع 150,000 منتجاً من 25 صنفاً و2000 ماركة عالمية وأكثر من 500 بائع شريك. يحتوي الموقع على تشكيلة ضخمة من المنتجات مثل: الإلكترونيات والأزياء للرجال والنساء والأطفال ومستحضرات التجميل والعطورات وأدوات مطبخية ومنزلية وديكورات وألعاب بالإضافة إلى الكثير من المنتجات الأخرى من ماركات من مختلف أنحاء العالم. لمعرفة المزيد يمكنكم زيارة www.wadi.com. أو تطبيقاتwadi  متجر أبل (AppStore) ومتجر جوجل بلاي (Google Play) للتطبيقات الذكية.

 
نبذة عن مجموعة الطيار للسفر القابضة :
يذكر أن "مجموعة الطيار للسفر القابضة " هي (شركة مساهمة عامة)، وتصنف دولياً ضمن أفضل 25 شركة في منطقة الشرق الأوسط وشمال أفريقيا، بمجالات السفر والسياحة، تأسست عام 1980م، وتتخذ من العاصمة السعودية الرياض مقراً لها، وتضم أكثر من 430 فرعاً داخل وخارج المملكة العربية السعودية، ومجموعة من الشركات داخل المملكة وخارجها والمتخصصة في خدمات السفر والسياحة والشحن ووساطة التأمين وتأجير السيارات وسياحة المؤتمرات، كما أنها تملك مركزاً للاتصالات على رقم (920012333) وذلك للرد على أية استفسارات أو أسئلة من قبل العملاء على مدار اليوم.  
عن "مجموعة الشرق الأوسط للإنترنت "(MEIG)-
تعد مجموعة الشرق الأوسط للإنترنت والتي يشترك في ملكيتها "روكيت انترنت" و"أم تي أن "MTN من المنصات الرائدة في عالم الإنترنت في الشرق الأوسط وهي تدير وتدعم بشكل كبير أكثر الشركات الديناميكية والصاعدة في المنطقة. تأسست المجموعة في عام 2013 وتعتبر رسالتها هي دعم وتسريع النمو والنجاح في اقتصاد قطاع الإنترنت في جميع أنحاء الشرق الأوسط.  تتكون حالياً المجموعة من المواقع التالية: Wadi.com, Helpling.com, Vaniday.com, Easytaxi, Lamudi.com Carmudi.com.

 
 
 

No comments:

Post a Comment

=