Sunday, 14 February 2016

Nine travel resolutions for 2016 suggested by British Airways

 


Cairo, Egypt: 13 Feb. 2016


Travel, it is said, broadens the mind. It also gets you off the couch, potentially makes you slightly more interesting and, if you do it right, gives you amazing memories to go with that tacky souvenir.  So whether you’re aiming to extend your intellectual horizons or just want a compelling justification for wearing a tropical shirt, consider adopting some travel resolutions for 2016.


Paolo De Renzis, Head of Middle East, Africa & Central Asia Sales, suggests these should at least include some of the following:


  1. Face your foibles: If an irrational fear of flying is preventing you from seeing loved ones or enjoying a holiday, do something about it. Courses such as Flying with Confidence have helped people from senior executives to children overcome their fears http://flyingwithconfidence.com If you’ve not bothered to renew your passport, do it today.


  1. Stop talking about your bucket list: It’s easier to find reasons not to do something than set the wheels in motion. Make 2016 the year you tick at least one of your lifetime travel wishes off your must-see list.


  1. Do something different: The best experiences often happen when you’re a bit daring. Visit somewhere unusual. Leave the hotel and eat where the locals eat. Speak to strangers and learn to get by in another language.


  1. Leave the office behind: Use all your leave. Unplug or go somewhere there’s no mobile connectivity or internet access. You don’t need to Instagram every second of your trip. Take a beautiful snap, get it framed and put it on your desk a reminder of your holiday and inspiration for your next trip.


  1. Seize opportunities: If you can add a few days to your business trip to see some of the sights, grab the chance.


  1. Take advantage: If you fly regularly on business join a loyalty programme. You can accumulate rewards for upgrades and even holiday flights http://www.britishairways.com/en-gb/executive-club Also consider programmes that benefit your company, it could ensure your next business trip is more comfortable https://onbusiness.britishairways.com/web/ba







  1. Know before you go: It’s your responsibility to make sure you’ve got the right paperwork for the country you’re visiting and adhere to the local regulations. Check online, ask and expert or someone who’s been before, don’t make assumptions and remember that regulations can change.


  1. Suss the shortcuts: Stop putting it off. Download the BA app so you can check-in and get your boarding pass on your mobile phone. Use the bag drop to skip the check-in queues and give yourself some extra time to shop for tacky souvenirs.


  1. Give and you will receive: If things go wrong, being friendly and polite is more likely to get you the outcomes you want, and potentially a bit more, than ranting and raving. Even when things are working as they should, being pleasant will enhance your experience and that of those around you.


If you still need inspiration, want to find out about specials or add some resolutions of your own, visit www.britishairways.com
 
9 نصائح للسفر من الخطوط الجوية البريطانية خلال عام 2016

 
القاهرة، مصر: 13 فبراير 2016

 
يقال أن للسفر سبع فوائد، فهو يوسع مدارك الإنسان ومعلوماته، ويجعله أكثر اطلاعا على ثقافات الدول الأخرى، كما يتيح لك الإستمتاع بلحظات سعيدة ومختلفة تصبح ذكريات يعتز بها طوال عمره. وسواءً كنت ترغب في توسيع آفاقك أو الاستمتاع بلحظات لا تُنسى في بيئة أو ثقافة مختلفة، يمكنك الاستفادة من نصائح السفر التالية التي يقدمها باولو دي رنزس، رئيس قطاع المبيعات بأفريقيا والشرق الأوسط ووسط أسيا بالخطوط الجوية البريطانية، ليصبح عام 2016 عاماً مختلفاً لك ولكل من تحب.

 
  1. واجه نقاط ضعفك: إذا كنت تعاني من خوف غير مبرر من الطيران يمنعك من رؤية ذويك أو يحرمك من الإستمتاع  بالعطلات، فلابد أن تقوم بشيء ايجابي للقضاء على هذا الخوف. فالدورات التدريبية مثل Flying with Confidence  بإمكانها مساعدة الجميع في التغلب على مخاوفهم من خلال نصائح عملية من كبار المسئولين بالخطوط الجوية البريطانية. فإذا كنت لم تجدد جواز سفرك بسبب تلك المخاوف، قم بتجديده اليوم.   

 
  1. لا تفكر في قائمة أمنياتك فقط ولكن قم بتنفيذها: فبدلاً من التفكير في زيارة تاج محل بالهند، قم بزيارته فعلياُ، واجعل من عام 2016 عاماً تتحقق فيه واحدة على الأقل من أمنيات السفر التي تحلم بها.

 
  1. افعل شيئاً مختلفاً: إن أفضل التجارب التي نعيشها هي التي نتخلص فيها من قيودنا ونصبح أكثر جرأة، لذلك حاول أن تزور مكاناً مختلفاً. حاول أن تترك الفندق وتتناول الأكلات الشعبية التي يأكلها سكان البلد الأصليين. قم بالتحدث مع الأخرين لتتعلم لغة جديدة.  

 
  1. انسى العمل تماماً: استمتع بأجازتك وتحرر من التفكير في العمل. اذهب لأماكن طبيعية لا تغطيها شبكات الإنترنت والتليفون المحمول. في نفس الوقت لا تصور كل لحظة في رحلتك وترسلها على انستاجرام.  فيمكنك إلتقاط صورة ووضعها على مكتبك بعد عودتك من الرحلة، لتذكرك برحلتك الماضية وتوحي لك بفكرة جديدة عن وجهتك القادمة.  

 
  1. اغتنم الفرص: إذا كان بإمكانك إضافة بضعة أيام أخرى لرحلة العمل للاستمتاع بالبلد التي تزورها، اغتنم هذه الفرصة ولا تتردد.

 
  1. استمتع بالمزايا: إذا كنت تسافر بشكل منتظم للعمل، انضم لبرنامج ولاء المسافرين والذي يتيح لك تجميع نقاط لترقية درجة السفرعلى خطوطنا أثناء رحلات العمل أو حتي خلال رحلات الإجازات. قم بزيارة www.britishairways.com/en-gb/executive-club . تعرف على المزيد عن البرامج المقدمة للشركات والتي تمنح مزايا خاصة لشركتك، مما يجعل من رحلتك القادمة رحلة أكثر راحة ورفاهية. https://onbusiness.britishairways.com/web/ba.

 
  1. اعرف المزيد من المعلومات عن البلد التي ستزورها قبل أن تذهب: تأكد من انهاء كافة الإجراءات والأوراق المطلوبة لهذا البلد، مع التعرف على كافة اللوائح المحلية. أبحث عن كل شيء يخص هذا البلد على الانترنت، وأسأل خبير أو شخص ذهب إلى هذا المكان من قبل، ولا تعتمد على الافتراضات فقط.



 
  1. استخدم التطبيقات والأساليب التكنولوجية في السفر لتوفير وقتك: قم بتحميل تطبيق الخطوط الجوية البريطانية لاستخدامه في تسجيل الوصول للمطار والحصول على بطاقة صعود الطائرة على تليفونك المحمول. فبدلاً من الوقوف في طوابير طويلة لتسجيل الوصول للمطار، توجه مباشرة لمكتب تحميل الأمتعة ووفر المزيد من الوقت لشراء هدايا تذكارية رائعة.

 
  1. تحكم فى انفعالاتك: إذا ساءت الأحوال فلا تتعصب، فبدلاَ من العصبية والصراخ، كن ودوداً وهادئاً لتحصل على ما تريد وربما أكثر مما تريد. حتى وإن كان كل شئ على ما يرام ويسير كما ينبغي، كن لطيفاً لتعزيز تجربتك والاستمتاع بها أنت ومن حولك.

 
إذا كنت لاتزال بحاجة للإلهام وتريد التعرف على المزيد من النصائح، قم بزيارة موقع الخطوط الجوية البريطانية www.britishairways.com

 
 
 



No comments:

Post a Comment

=