Monday, 22 February 2016

In conjunction with ISNR 2016 Occupational Safety and Health – Middle East Exhibition hosts Occupational Safety and Health Experts

 



In conjunction with the 7thInternational Exhibition for National Security & Resilience »ISNR Abu Dhabi 2016«, which will be conducted on 15th – 17th March at ADNEC, the second Occupational Safety and Health – Middle East Exhibition will be taking place. Hundreds of exhibitors and top international OSH experts from government, semi-government and private sectors will attend and participate in this event.

Abu Dhabi Occupational Safety and Health Centre (OSHAD) is participating in this significant international event as a co-organizer in collaboration with the Ministry of Interior and Reed Exhibitions.

H.E. Dr. Jaber Al Jabri, Director General of OSHAD, said: “Organising the Occupational Safety and Health – Middle East event is in line with OSHAD’s role as the competent authority on occupational safety and health in the Emirate of Abu Dhabi. This event will help to enhance the OSH culture in the Emirate, increase awareness of OSHAD-SF and highlight the best international practices in this field by showcasing the latest tools and solutions which contribute to identifying risks. The event will also introduce us to the latest OSH technology and the main challenges facing OSH systems locally and internationally.”

Additionally, under the OSHME Exhibition & Conference platform, OSHAD will organise a number of workshops and focus groups aiming to increase public awareness and enhance their knowledge of OSH concepts. The conference will focus on the best OSH practices presented by internationally renowned specialists and experts. The exhibition will also include live demonstrations which will explain some aspects of occupational safety and health in a simple manner. 

This platform brings together all interested stakeholders including government entities, private companies and leading international suppliers to enhance innovation and develop effective solutions which will help develop the progress of OSH in the Emirate. The event will also promote partnership and collaboration among participating international, regional and local organisations. OSHME, which expects 17,000 visitors, will witness the signing of MOUs with international OSH organisations.

The first OSHME event was held in conjunction with »ISNR Abu Dhabi 2014« and hosted around 7000 visitors. 65 exhibitors from 9 different countries participated in OSHME in addition to 120 employees from 10 government sectors. Furthermore, 12 speakers participated in the OSH conference and 300 visitors attended. The event also included 10 specialised workshops which welcomed 851 participants who were able to accumulate Qudorat Continual Professional Development (CPD) hours for their attendance.

ISNR Abu Dhabi 2016 is one of the key international OSH events in the Middle East and North Africa. It provides decision makers in private and public sectors the latest concepts and technologies in security, critical infrastructure and facilities protection, occupational safety, info-security, firefighting, emergency response and disaster prevention.
 
ضمن فعاليات معرض آيسنار 2016
معرض السلامة والصحة المهنية-الشرق الأوسط منصة تجمع كوكبة من
خبراء السلامة والصحة المهنية
 
 
أبوظبي، الإمارات العربية المتحدة
تشهد الدورة السابعة من المعرض الدولي للأمن الوطني ودرء المخاطر «آيسنار أبوظبي 2016»، المنعقدة في الفترة بين 15 ـ 17 مارس المقبل في مركز أبوظبي الوطني للمعارض، إطلاق الدورة الثانية لمعرض السلامة والصحة المهنية-الشرق الأوسط، بحضور ومشاركة مئات العارضين وكبار الخبراء الدوليين والمختصين في مجال السلامة والصحة المهنية من القطاعات الحكومية وشبه الحكومية والخاصة.
 
ويشارك مركز أبوظبي للسلامة والصحة المهنية – أوشاد في هذا الحدث الدولي الهام كمنظم رئيسي بالتعاون مع وزارة الداخلية وشركة ريد للمعارض، وفي هذا الشأن صرح سعادة الدكتور جابر عيضة الجابري المدير العام للمركز: "إن تنظيم معرض ومؤتمر السلامة والصحة المهنية-الشرق الأوسط يساهم بشكل كبير في تحقيق مجموعة من أهداف المركز بصفته السلطة المنظَّمة للسلامة والصحة المهنية على مستوى إمارة أبوظبي، حيث سيساهم الحدث في تعزيز ثقافة السلامة والصحة المهنية في الإمارة وزيادة الوعي بمتطلبات نظام السلامة والصحة المهنية في إمارة أبوظبي والتطرق الى أفضل الممارسات الدولية في هذا المجال، وذلك من خلال تقديم أحدث الحلول والأدوات التي تساعد في تحديد المخاطر المحتملة والاطلاع على أحدث التكنولوجيا في مجال السلامة والصحة المهنية وأهم التحديات التي تواجه أنظمة السلامة والصحة المهنية محلياَ وعالمياَ."
 
 
من جانب آخر سيقوم المركز من خلال منصة معرض ومؤتمر السلامة والصحة المهنية "الشرق الأوسط" بعقد عدد كبير من الجلسات النقاشية وورش العمل بهدف زيادة وعي الجمهور وتعزيز المعرفة بمفهوم السلامة والصحة المهنية حيث ستتناول أفضل الممارسات في هذا المجال ويقدمها نخبة من الخبراء والمتخصصين، كما سيتضمن المعرض عروضاً حية تهدف إلى شرح بعض جوانب السلامة والصحة المهنية بشكل مبسط وسلس.
 
 
ويشكل المعرض منصة يلتقي خلالها المهتمين في السلامة والصحة المهنية من المؤسسات  الحكومية وغير الحكومية، بالاضافة الى شركات توريد وإبداع عالمية بارزة، من أجل تعزيز الابتكار والحصول على حلول فعالة لضمان الارتقاء بهذا المجال في الإمارة فضلاَ عن ذلك سيساهم الحدث  بتعزيز عملية التنسيق والتعاون مع المنظمات والمؤسسات الدولية والإقليمية والمحلية المشاركة
في فعاليات المعرض والمؤتمر الذي سيشهد توقيع مذكرات تفاهم مع بعض الجهات الدولية المتخصصة في مجال السلامة والصحة المهنية، ومن المتوقع حضور ما يقارب 71 ألف زائر.
 
ومن جانب آخر، تجدر الإشارة إلى أنه قد بلغ عدد حضور معرض ومؤتمر السلامة والصحة المهنية الأول في الشرق الأوسط والمصاحب للمعرض الدولي للأمن الوطني ودرء المخاطر «آيسنار أبوظبي 2014» ما يقارب 7000 زائر، وشارك في الجناح 65 عارضاً من 9 دول مختلفة، إضافة إلى 120 موظفاً من 10 قطاعات حكومية، علاوة على ذلك شارك 12 متحدث في مؤتمر السلامة والصحة المهنية الذي حضره 300 زائر، وتخلل الحدث عشر ورش متخصصة ضمت 851 مشارك حصلوا على ساعات التطوير المهني المستمر لكل ساعة من الحضور.

والجدير بالذكر أن المعرض الدولي للأمن الوطني ودرء المخاطر "آيسنار أبوظبي 2016" يعد أحد أبرز المحطات على قائمة الفعاليات العالمية في مجال الأمن والسلامة في منطقة الشرق الأوسط وشمال أفريقيا ويوفر لصناع القرار من القطاعين العام والخاص أحدث مفاهيم وتكنولوجيا الأمن وحماية المنشآت والمرافق الحيوية والسلامة المهنية والتأهب والاستجابة لحالات الطوارئ ودرء المخاطر.
 
 
-
 
 

No comments:

Post a Comment

=