Sunday, 21 February 2016

Diamond Developers' Sustainable City Technical Tour Takes Center Stage at GFIA 2016

 
Technical tour of region’s first sustainable community in Dubai stole the show at Global Forum for Innovations in Agriculture
Dubai, UAE, February 20th, 2016: Diamond Developers’ technical tour of its pioneering project, The Sustainable City in Dubai, took center stage as the main attraction at this year’s Global Forum for Innovations in Agriculture (GFIA) earlier this week. The opening of the project at The Sustainable City stand drew a record number of visitors, amongst which His Excellency Dr. Thani Al Zyoodi, Dubai’s Climate Change and Environment Minister, was in attendance.
Diamond Developers conducted the tour in the presence of over 50 international delegates after being specially selected as the exclusive presenters. With the help of the latest technologies, visitors were given a tour of what life will be like in the remarkable Sustainable City’s villas and were guided through its extensive self-sustaining greenhouses and Biodomes.
Faris Saeed, CEO and Co-Founder of Diamond Developers, said, “Our technical tour of The Sustainable City at this year’s Global Forum for Innovations in Agriculture has resulted in interested visitors from all over the world flocking to the stand,” adding, “We showcased our state-of-the-art concept to a crowd of visitors, some of who were astonished that the city exists and people are already living in it. This was only a dream for many people, but through this project we are turning that dream into a reality and showing our community that Dubai’s commitment to green living is real and achievable.
The Sustainable City in Dubai is being designed to meet the highest environmental standards by adopting a sustainable approach in its quest to become a regional landmark for eco-tourism and global environmental protection. The development promotes the idea of urban agriculture with the inclusion of a 3 hectare farm running across the City’s central spine, complete with its own Biodomes and charging stations for electric cars and golf carts.
“We would like to thank the organizers for this incredible opportunity to showcase The Sustainable City to the world,” Faris noted. “We are excited to be a part of this pioneering project, and honored to have been selected to provide this year’s technical tour. Through this event, we had the chance to unveil the progress we have made towards creating a world-class, integrated, sustainable community in Dubai.”
 
المدينة المستدامة تخطف الأضواء في المنتدى العالمي للابتكارات في مجال الزراعة بأبوظبي

 
- دايموند ديفلوبرز تنظم جولة فنية لأول مجمع مستدام ذكي في المنطقة في دبي لتكون أبرز مجريات الحدث -

 
[دبي - الإمارات العربية المتحدة، 20 فبراير 2016] – كانت الجولة الفنية التي نظمتها دايموند ديفلوبرز للمدينة المستدامة، المشروع الرائد في دبي، عامل الجذب الرئيسي في نسخة هذا العام من المنتدى العالمي للابتكارات في قطاع الزراعة الذي تم تنظيمه في وقت سابق من هذا الاسبوع. وحظي جناح مدينة المستدامة في هذا الحدث بعدد قياسي من الزوار، بمن فيهم نخبة من كبار الشخصيات، وكان من بينهم سعادة الدكتور ثاني الزيودي، وزير التغير المناخي والبيئة.
وكانت دايموند ديفلوبرز قد نظمت جولة شارك فيها أكثر من 50 وفدا دوليًا بعد أن تم اختيارها للمشاركة حصريًا لتقديم عرض توضيحي في هذا الحدث. واستعانت الشركة بأحدث التقنيات لتقدم للزوار جولة لتوضيح طبيعة الحياة في فلل المدينة المستدامة، كما شملت تلك الجولة البيوت الخضراء والقباب البيولوجية المكتفية ذاتيًا إلى حد بعيد.
وقال فارس سعيد، الرئيس التنفيذي والمؤسس المشارك لشركة دايموند ديفلوبرز: "لقد تمكنت جولتنا الفنية للمدينة المستدامة في المنتدى العالمي لابتكارات الزراعة من الاستحواذ على اهتمام أعداد كبيرة الزوار والمهتمين من كافة أنحاء العالم، والذين اكتظ بهم جناحنا في المنتدى. ونجحنا في عرض مفهومنا العصري أمام حشد من الزوار، وأعرب الكثيرون منهم عن دهشتهم، خاصة عندما علموا أن المدينة موجودة بالفعل، وأن الناس يعيشون على أرضها كذلك. لقد كان هذا مجرد حلم بالنسبة إلى الكثيرين، لكننا نجحنا من خلال هذا المشروع إلى تحويل هذا الحلم إلى واقع، لنؤكد من خلاله على التزامنا تجاه دبي، وأن الحياة الخضراء مسألة قابل للتحقيق".
وتم تصميم المدينة المستدامة في دبي لتلبية أعلى المعايير البيئية من خلال تبني نهج مستدام في مساعيها الرامية لتصبح وجهة إقليمية رائدة للسياحة البيئية وحماية البيئة العالمية. ويشجع المشروع فكرة الزراعة الحضرية مع تخصيص 3 هكتارات مزروعة عبر العمود الفقري المركزي للمدينة، والتي ستتكامل مع قبابها البيولوجية ومحطات الشحن المخصصة للسيارات الكهربائية وعربات الغولف.
واختتم سعيد حديثه بالقول: "نعرب عن شكرنا للجهة المنظمة ممثلة بمركز أبوظبي الوطني للمعارض، لإتاحة هذه الفرصة الرائعة لنا لعرض المدينة المستدامة أمام العالم. وفي الوقت ذاته، فإننا نشعر بالحماسة لدورنا الكبير في تطوير هذا المشروع الرائد. إنه لشرف كبير لنا أن يتم اختيارها لتقديم هذه الجولة الفنية في نسخة العام الحالي من المعرض. وخلال هذا الحدث، أتيحت لنا فرصة إبراز التقدم الذي أحرزناه نحو إيجاد مجمع متكامل ومستدام بطراز عالمي في دبي".
بالكامل خلال هذا العام.

 
 
 


No comments:

Post a Comment

=