Sunday, 31 January 2016

Reimagining Business in 2016 in the UAE


 
Sage Middle East hosted luncheon discussions on trends in disruptive technology

 

Dubai, 31st January, 2016 - Sage Middle East, the leading provider of business management solutions delved into the complex and exciting world of ubiquitous computing trends in business by hosting a luncheon discussion on trends in disruptive technologies at Dubai’s Shangri-La Hotel on 20th January.  

 

The luncheon held in Dubai is the latest edition of Sage’s GCC series of discussions on trends in technology for business.  The distinctive event focusing on technological trends and developments is a part of Sage’s efforts at invoking discussions and knowledge sharing amongst thought leaders, government personnel, entrepreneurs, managers, and C-level executives across the UAE.

 

“One of our goals at the luncheon was to outline to the business community here in the UAE, the trends and their accompanying challenges to be mindful of, and highlight the Sage products and services to mitigate and manage these challenging but fascinating changes,” Mr. Jeremy Waterman, Managing Director Sage ERP Africa & Middle East said in relation to Sage’s commitment to driving and managing technological change and development.

 

The use of technology in business operations, manufacturing, and processes is well documented. However, disruptive technologies lead to the creation of new markets and value networks while displacing old markets and methodologies when appropriately managed. Understandably, technologies of this nature cause immense change and challenges that need similar innovative processes and policies in places to identify, manage, maintain and grow company profits and value.

 

Data analytics, mobility, cloud computing, and the Internet of Things (IoT) are amongst the range of topics that were explored. “For instance, IoT is an important node in Industry 4.0. However, not many are aware of Industry 4.0 which is usually defined as the fourth wave of the industrial revolution. Through luncheon we explored not only what is meant by terms such as IoT, Industry 4.0, and data analytics but discussed how these can be applied to various business organizations and specific business functions,’’ said Mr. Reggie Fernandes, Vice President, Sage X3 Middle East, Regional Director – Sage Middle East.

 

The UAE’s drive towards entrepreneurship, promotion of SME’s, and policy documents that support smart initiatives are instrumental in the development of non-oil sectors such as logistics, manufacturing, and construction in the country. The use of technological innovation such as Industry 4.0, data analytics, cloud computing, will lead to value creation along entire product life-cycles, reduced risks, increased utilization of opportunities, increased competitiveness, and development of human capital.

"سايج" تناقش "اعادة هندسة الأعمال" في الإمارات خلال عام 2016

"سايج" الشرق الأوسط تنظم جلسة نقاشية في دبي للحديث حول اتجاهات التكنولوجيا التخريبية

 

(دبي، 31 يناير 2016) -  شركة "سايج" الرائدة في مجال توفير برمجيات إدارة الأعمال، فتحت ابواب النقاش حول عالم الاعمال وحوسبته واتجاهاته وكل ما هو جديد في عالم برمجيات الاعمال، وذلك خلال حلقة نقاشية عقدت في فندق شانغريلا دبي يوم 20 يناير 2016.

جاءت هذه الجلسة ضمن سلسلة من الجلسات النقاشية التي نظمتها "سايج" في دول الخليج العربي لمناقشة احدث الاتجاهات في مجال تكنولوجيا برمجيات الاعمال. الحدث تمحور حول التركيز على الاتجاهات التكنولوجية الحديثة وتطورات المجال ومنها التكنولوجيا التخريبية، وهو جزء من جهود "سايج" الساعية الى تبادل المعرفة والخبرات من خلال عدة مناقشات مفتوحة بين قادة الفكر في القطاع وممثلين من القطاع الحكومي واصحاب الشركات والمدراء العامين وايضا العديد من موظفي المناصب الادارية العليا من مختلف القطاعات ومن مختلف الشركات حول الامارات.

السيد جيرمي واترمان، المدير العام لـ"سايج اي ار بي" في افريقيا والشرق الأوسط، قال حول التزام "سايج" بقيادة و إدارة التغيير والتطوير التكنولوجي في عالم الاعمال " كان أحد أهدافنا في هذه الجلسة النقاشية ان نسلط الضوء على الخطوط العريضة لمجتمع الأعمال هنا في دولة الإمارات والاتجاهات الحديثة والتحديات المصاحبة لها، كما اننا نستعرض منتجات وخدمات "سايج" التي يمكن استخدامها في ادارة هذه التغييرات الصعبة ولكن بطريقة رائعة".

ان لاستخدام التكنولوجيا في العمليات التجارية والتصنيع وعمليات الاعمال اثر ممتاز، الا ان استخدام التكنولوجيا التخريبية يؤدي إلى خلق أسواق جديدة وقيمة جديدة قد تؤدي الى تعطيل او دثر الأسواق القديمة ومنهجياتها. ومن المفهوم أن استخدام تقنيات من هذا النوع يسبب تغييرا هائلا والتحديات التي تواجهه تحتاج إلى عمليات وسياسات تكنولوجية مبتكرة لها القدرة على إدارة وصيانة و زيادة نمو أرباح الشركة.

تحليل البيانات ونقلها والحوسبة السحابية و إنترنت الأشياء هي من اهم المواضيع التي تم تداولها خلال الجلسة، وقد اكد ريجي فرنانديز، المدير الاقليمي لـ"سايج" الشرق الأوسط ونائب مدير "سايج اكس 3" للشرق الأوسط، على اهمية هذه التقنيات في عالم الاعمال بقوله " ان انترنت الاشياء هو من اهم عناصر تكنولوجيا "الصناعة 4.0"، وهو المصطلح الذي مع الاسف ليس الجميع على علم به على الرغم من كونه يعرف بانه الموجة الرابعة من الثورة الصناعية. خلال الجلسة تباحثنا حول العديد من اهم المحاور  الحديثة ومنها تعريف مصطلحات "انترنت الاشياء" و "الصناعة 4.0" و "تحليل البيانات" وناقشنا كيف يمكن تطبيق هذه العمليات لمنظمات الأعمال المختلفة وتوظيفها للعمل على عمليات محددة"

ان للسياسة التي تتبعها الإمارات في دعم ريادة الأعمال وتشجيع الشركات الصغيرة والمتوسطة والمبادرات الذكية، دور فعال في تطوير القطاعات غير النفطية مثل الخدمات اللوجستية والتصنيع و البناء في البلاد. واستخدام الابتكارات التكنولوجية مثل "الصناعة 4.0" وتحليل البيانات والحوسبة السحابية سيؤدي الى خلق قيمة اضافية على طول دورة حياة المنتج وانخفاض المخاطر  وزيادة نسبة الاستفادة من الفرص وبالتالي القدرة التنافسية و تنمية رأس المال البشري.


 

 

 

 

 

 
 

 
 

 

 

No comments:

Post a Comment

=