Thursday, 14 January 2016

Diamond Developers to Showcase New Era in Sustainable Living at World Future Energy Summit 2016


Real estate constructors behind The Sustainable City successfully turn vision into reality

Dubai, UAE, January 14, 2016: Diamond Developers is using the forthcoming World Future Energy Summit 2016 to showcase the first tangible steps in sustainable living for the region. The real estate constructor behind The Sustainable City - the region’s first fully integrated sustainable community – has a 300-metre stand at the ADNEC exhibition and will be using the platform to reveal the benefits enjoyed by the families now making their homes in the newly-opened Dubai smart development.  
Faris Saeed, CEO, Diamond Developers, said: “There could not be a better conference than the forthcoming World Future Energy Summit to highlight what is a new era in sustainable living. Diamond Developers is participating at the event to highlight the host of advantages that an ecologically-friendly lifestyle brings; economically, socially and environmentally. The families that have moved into The Sustainable City within the past month mark the start of true sustainable living for the region and this official opening of the community is a benchmark that has turned a vision into a firm reality.”
Spread over five million square feet, The Sustainable City was specifically designed to have a focus on three pillars of sustainability; economic, environment and social. The community features a raft of initiatives to both conserve resources and save money, including energy efficient home design and use of eco-friendly building materials.
Every aspect of The Sustainable City has been designed to benefit residents economically, from its revenue-sharing scheme’s net zero service fees to its wealth of employment opportunities. The development places a priority on nature, green spaces, health, education and recreational activities, with the emphasis on nurturing a sustainable lifestyle within a cohesive community. The Sustainable City’s new tenants’ homes are located in Phase One of the development, which contains 500 villas, 11 biodomes located in the productive farm, a community mall, and an equestrian center, which will be fully completed this year.

دايموند ديفلوبرز تعرض الحقبة الجديدة للمعيشة المستدامة في القمة العالمية لطاقة المستقبل 2016
- الشركة المطورة للمدينة المستدامة تحول الرؤية إلى واقع مُعاش بنجاح تام -
[دبي - الإمارات العربية المتحدة، 14 يناير 2016] – أعلنت دايموند ديفلوبرز عن مشاركتها في الدورة المقبلة من القمة العالمية لطاقة المستقبل 2016، لتسليط الضوء على أولى الخطوات الملموسة للمعيشة المستدامة في المنطقة. وستستخدم الشركة المطورة للمدينة المستدامة التي تعدّ أول مجتمع سكني مستدام بالكامل في المنطقة، جناحًا تبلغ مساحته 300 متر مربع في مركز أبوظبي الوطني للمعارض، ليكون بمثابة منصة لها للكشف عن المزايا التي تتمتع بها الأسر المقيمة حاليًا في هذا المشروع الذي تم افتتاحه مؤخرًا.
وقال فارس سعيد، الرئيس التنفيذي لشركة دايموند ديفلوبرز: "إن الدورة المقبلة للقمة العالمية لطاقة المستقبل تمثل أفضل مناسبة بالنسبة إلينا لتسليط الضوء على ماهيّة الحقبة الجديدة للمعيشة المستدامة. وتشارك دايموند ديفلوبرز في هذا الحدث من أجل إبراز مجموعة من المزايا المرافقة للأنماط الحياتية الصديقة للبيئة، من النواحي الاقتصادية والاجتماعية والبيئية. إن مجموعة الأسر التي انتقلت للعيش في المدينة المستدامة خلال الشهر الماضي تشكل الانطلاقة الحقيقية للمعيشة المستدامة على أرض الواقع في المنطقة، في الوقت الذي يعد فيه هذا الافتتاح الرسمي للمدينة إحدى المحطات لتحويل الرؤية إلى واقع معاش".
يشار إلى أنه يتم تطوير المدينة المستدامة فوق مساحة تزيد على خمسة ملايين قدم مربع، وصممت تحديدًا للتركيز على محاور الاستدامة الثلاثة، وهي: الاقتصادية والبيئة والاجتماعية. وينطلق مفهوم المشروع من مجموعة من المبادرات للحفاظ على الموارد وتوفير المال، بما في ذلك تصميم المنازل التي تمتاز بكفاءة استهلاك الطاقة، إلى جانب توظيف مواد البناء الصديقة للبيئة.
وصمم كل جانب من جوانب المدينة المستدامة ليعود بالنفع الاقتصادي على السكان، بدءًا من برنامج تقاسم العائدات لتغطية رسوم الخدمات، وحتى توافر الكثير من فرص العمل. ومن بين الأولويات التي يركز عليها المشروع الطبيعة والمساحات الخضراء والصحة والتعليم والأنشطة الترفيهية، فضلاً عن تبني نمط حياة مستدام داخل هذا المجتمع متماسك الأركان. وتمثل منازل المستأجرين الجدد في المدينة المستدامة المرحلة الأولى من هذا المشروع الذي يضم 500 فيلا و 11 قبة بيولوجية توجد في المزرعة المنتجة، إضافة إلى مركز المجتمع ومركز الفروسية، والتي سيتم الانتهاء منه بالكامل خلال هذا العام.

No comments:

Post a Comment

=