Monday, 11 January 2016

Dabur International unveils DermoViva Sun Care range in the Middle East



‘Hydration Sun Lotion,’ ‘Radiance Sun Lotion’ & ‘Soothing After Sun Lotion’ variants offer protection from harmful radiation



Dubai, UAE – January 11, 2016: Dabur International, one of the most trusted and recognized personal and healthcare companies in the world, has announced the Middle East launch of its DermoViva range of sun care products. The new range comprises DermoViva Hydration Sun Lotion with SPF 35, DermoViva Radiance Sun Lotion with SPF 50, and DermoViva Soothing After Sun Lotion. Women in the region have to take extra special care of their skin because of the exceptionally long summer season and strong intensity of sun rays. Continuous exposure to harmful ultraviolet (UV) radiations – UVA and UVB – can lead to sunburn which can damage the skin, cause premature ageing, and increase the risk of skin cancer.

Dermatologically tested in Germany, the DermoViva Sun Care range is formulated with natural ingredients. The products are paraben-free, non-greasy, non-sticky, and do not leave a whitish residue. DermoViva Hydration Sun Lotion with SPF 35 nourishes and moisturizes skin while filtering out approximately 97 per cent of incoming UVA and UVB rays. DermoViva Radiance Sun Lotion with SPF 50, on the other hand, leaves skin soft and glowing while offering 98 per cent broad spectrum protection. DermoViva Soothing After Sun Lotion provides cooling gentle care to skin exposed to the sun and replenishes moisture to prevent it from peeling.

Vivek Dhir, CMO, Dabur International, said: “Our research has shown that sun protection products command a huge demand in the Middle East because of growing awareness about the dangers of exposure to the region’s harsh sunlight. In response, Dermoviva has introduced its Sun Care range of lotions to offer women with a natural, safer, and effective sun protection range. The unique, non-greasy, and fast absorbing formula not only provides protection from broad-spectrum UVA/UVB rays but also moisturizes to make skin feel soft, healthy and radiant. We are confident that our new range will fill the market gap for natural based sun block products and will be a great addition to the existing and already popular DermoViva Skin Care range.”

DermoViva Hydration Sun Lotion is formulated with almond, honey, and wheat germ to provide absolute protection against UVA and UVB radiation. Likewise, DermoViva Radiance Sun Lotion is enriched with raspberry, mulberry and saffron to keep the skin safe from harmful sunrays. Lastly, DermoViva Soothing After Sun Lotion is fortified with cucumber, green tea and avocado to help soothe and cool the skin after sun exposure. It is advised to apply the DermoViva Sun Care Range 20 minutes before venturing out in the sun and re-apply during longer exposures.

Dabur International, a wholly owned subsidiary of Dabur India, has an overall turnover of over USD 1.3 billion and a market capitalization of USD 8 billion. Dabur’s International Business Division headquartered in Dubai is the cornerstone of its growth strategy, reaching a milestone of AED 1 billion within only eight years of its existence.

"دابر انترناشيونال" تكشف النقاب عن مجموعة "ديرموفيفا للوقاية من أشعة الشمس" في أسواق الشرق الأوسط


دبي، الإمارات العربية المتّحدة – 11 يناير 2016 - أعلنت شركة "دابر إنترناشيونال"، إحدى أكثر العلامات التجارية الموثوق بها والمعترف بها في مجالي العناية الصحية والشخصية، عن إطلاق مجموعة كريمات "ديرموفيفا للوقاية من أشعة الشمس" في أسواق الشرق الأوسط، والتي تتضمّن كل من كريم "ديرموفيفا ترطيب للوقاية من أشعة الشمس" بدرجة وقاية 35، وكريم "ديرموفيفا نضارة للوقاية من أشعة الشمس" بدرجة 50، و"كريم ديرموفيفا تلطيف بعد التعرّض لأشعة الشمس". ويأتي إطلاق هذه المجموعة الجديدة لتلبية إحتياجات ومتطلّبات السيدات في المنطقة للعناية القصوى ببشرتهن وحمايتها من أشعة الشمس الضارة في موسم الصيف، حيث أن التعرّض المتكرّر للأشعة ما فوق البنفسجية الطويلة UVA)) والمتوسّطة UVB)) قد يؤدّي إلى الإصابة بحروق الشمس التي تعد عاملاً أساسياً لتلف البشرة وظهور التجاعيد وعلامات الشيخوخة المبكرة وكذلك زيادة إحتمال الإصابة بسرطان الجلد.

وتتميّز مجموعة "ديرموفيفا للوقاية من أشعة الشمس" التي تم إختبار فعاليتها على جميع أنواع البشرة في المختبرات التابعة لشركة "دابر إنترناشيونال" في ألمانيا، بأنّها تحتوي على تركيبة غير دهنية وغير لزجة وخالية بالكامل من مادة "البارابين" ولا تترك أي أثر أو لون على البشرة. وتفصيلاً، يعمل كريم "ديرموفيفا ترطيب للوقاية من أشعة الشمس" بدرجة وقاية 35 على تغذية وترطيب البشرة وحمايتها من حوالى 97 بالمائة من الأشعة ما فوق البنفسجية الطويلة والمتوسّطة التي تتعرّض لها. أما كريم "ديرموفيفا نضارة للوقاية من أشعة الشمس" بدرجة وقاية 50، فيساعد على منح البشرة ملمساً ناعماً ومتألّقاً مع حماية قصوى من حوالى 98 بالمائة من أشعة الشمس. وأخيراً، يضمن "كريم ديرموفيفا تلطيف بعد التعرّض لأشعة الشمس" توفير أقصى درجات التبريد والتلطيف للبشرة المعرّضة لأشعة الشمس وترطيبها بالكامل لحمايتها من التقشير.

وقال فيفيك دهير، مدير قسم التسويق في شركة "دابر إنترناشيونال": "وفقاً للأبحاث والدراسات التي قمنا بها حديثاً، هناك طلب كبير على منتجات الوقاية من أشعة الشمس في منطقة الشرق الأوسط، وذلك في ظل زيادة الوعي العام بين المستهلكين حول الأضرار الخطيرة التي يسبّبها التعرّض المنتظم لأشعة الشمس الحارقة في المنطقة. وعليه، قامت علامتنا التجارية الرائدة "ديرموفيفا" بتطوير مجموعة مبتكرة من كريمات الوقاية من الشمس والمصمّمة خصيصاً لمنح المرأة حماية طبيعية وسليمة وفعّالة من أشعة الشمس، حيث لا تعمل هذه التركيبة الثورية وسريعة الإمتصاص على الوقاية من الشمس فحسب، بل تضمن أيضاً توفير أقصى درجات الترطيب لجعل البشرة أكثر نعومةً وصحّةً ونضارةً. ونحن على ثقة بأن المجموعة الجديدة سيكون لها مساهمة فاعلة في سد الفجوة بين العرض والطلب على منتجات الوقاية من الشمس، في إضافة نوعية إلى محفظة المنتجات عالية الجودة التي تقدّمها "ديرموفيفا" في مجال العناية بالبشرة".

ويحتوي كريم "ديرموفيفا ترطيب للوقاية من أشعة الشمس" على خلاصة اللوز والعسل والقمح التي توفر أقصى حماية من الأشعة ما فوق البنفسجية الطويلة والمتوسّطة، في حين تدخل في تركيبة كريم "ديرموفيفا نضارة للوقاية من أشعة الشمس" مستخلصات توت العليق والتوت الأسود والزعفران المثبتة فعاليتها في الوقاية من أشعة الشمس. ويتكوّن "كريم ديرموفيفا تلطيف بعد التعرّض لأشعة الشمس" من تركيبة معزّزة بخلاصة الخيار والشاي الأخضر والأفوكادو التي تساعد على تلطيف البشرة بعد تعرّضها للشمس. ويُنصَح بتطبيق كريمات "ديرموفيفا للوقاية من الشمس" قبل 20 دقيقة من التعرّض لأشعة الشمس، مع إعادة التطبيق في حال التعرّض للشمس لفترة طويلة.

ويذكر أنّ "دابر إنترناشيونال" هي شركة فرعية مملوكة بالكامل لصالح شركة "دابر الهند". وتبلغ العائدات الإجمالية للشركة 1.3 مليار دولار وتبلغ قيمتها السوقية 8 مليار دولار. ويمثل قسم الأعمال الرئيسي لـ "دابر إنترناشيونال" ومقره دبي ركيزة إستراتيجية النمو التي تنتهجها الشركة، حيث وصل حجمه إلى 1 مليار درهم إماراتي بعد مضي 8 سنوات على استحداثه.

No comments:

Post a Comment

=