Sunday, 6 December 2015

Oman Ministry of Tourism to strengthen its position as premier tourist destination in Saudi Arabia





The Ministry arrange interactive event showcasing rich cultural offerings of the Sultanate of Oman

December 6, 2015
The Oman Ministry of Tourism has recently showcased the Sultanate’s wide range of tourism attractions and rich cultural offerings through an interactive event held last November 30, 2015 at the Jeddah Hilton, Kingdom of Saudi Arabia. The event was organized by the Oman Ministry of Tourism, which has demonstrated again its full support to the national efforts towards strengthening the Sultanate’s position as a premier tourist destination for discerning travelers.
The event is in line with the Ministry’s framework to increase the influx of tourists from Saudi Arabia to Oman. The event featured an interactive stand which highlighted the Sultanate’s rich traditions and landmarks to the people of the Kingdom. Guests were treated to a sample of local arts and crafts, along with a host of other exciting activities.
Salim Bin Adey Al Mamari, Director General of Tourism Promotion, Ministry of Tourism, said: “We organized this event in order to highlight the wonderful range of tourism attractions Oman has to offer. Saudi Arabia has always been an important market for us as we receive a large number of visitors from the Kingdom every year. We believe that the Sultanate is an ideal destination for the people of Saudi, being conveniently located, and offering a number of activities that suit all types of travelers. We aim to attract visitors from all across the GCC as they represent a big portion of our annual tourists and we are steadfast in our commitment to providing them with an unparalleled rewarding tourist experience.”
Oman is increasingly being recognized as a unique tourism destination by regional and international travel experts. The government has likewise made great strides to accommodate the increasing number of tourists. More investment is being directed towards local infrastructure

such as the opening of the new Salalah airport, which was recently opened, and the 1,500 hotel rooms set to launch by end of 2015. 

في فعالية مشتركة بين الوزارة و"الطيران العُماني"

وزارة السياحة بسلطنة عُمان تستعرض المقوّمات السياحية للسلطنة في السعودية


6 ديسمبر 2015
سلّطت "وزارة السياحة بسلطنة عُمان" الضوء على أهم المعالم السياحية والمقوّمات الثقافية والحضارية التي تنفرد بها السلطنة، وذلك خلال فعالية خاصة أقيمت مؤخّراً في فندق "جدّة هيلتون" في المملكة العربية السعودية بالتعاون مع "الطيران العُماني"، في إطار تعزيز الجهود المشتركة الرامية إلى تعزيز مكانة السلطنة كإحدى أهم الوجهات السياحية في العالم.

وتأتي هذه الفعالية في سياق حرص "وزارة السياحة بسلطنة عُمان" على استقطاب السياح السعوديين إلى السلطنة، حيث وفّر الحدث منصةً تفاعليةً تم خلالها إستعراض المعالم السياحية والتراثية البارزة في السلطنة أمام الزوّار من مختلف أنحاء المملكة والذين استمتعوا بتجربة كرم الضيافة العُمانية والتعرّف على المقومات السياحية ومشاهدة بعض القطع الأثرية والحرفية المحلية. كما تخلّل الحدث سلسلةً من النشاطات الترفيهية والتثقيفية التي لاقت إستجابة واسعة بين المشاركين.

وقال سالم بن عدي المعمري، مدير عام الترويج السياحي في "وزارة السياحة بسلطنة عُمان": "تمحورت هذه الفعالية حول تسليط الضوء على أهم الوجهات الجاذبة للسياح في سلطنة عُمان. ولا شك أن المملكة العربية السعودية الشقيقة تعد من أهم الأسواق بالنسبة لنا حيث نستقبل أعداداً وافرةً من السياح القادمين من السعودية كل عام، الأمر الذي يؤكُد على المكانة الرائدة للسلطنة كوجهة سياحية ممتازة للسعوديين وذلك بالنظر إلى موقعها الاستراتيجي وما توفُره من نشاطات وعروضات تناسب جميع المتطلّبات والأذواق. ونولي في "وزارة السياحة" أهميةً كبيرةً لإستقطاب الزوّار من مختلف دول الخليج العربي وذلك بإعتبارهم يشكّلون حصة كبيرة من إجمالي أعداد السياح الذي يقصدون السلطنة على أساس سنوي. كما ونؤكّد التزامنا بمواصلة توفير أفضل الخدمات لهم لضمان حصولهم على تجربة سياحية متكاملة".


ووفقاً لكبار الخبراء الإقليميين والعالميين، تحتل سلطنة عُمان مكانة قوية على الخارطة السياحية العالمية، الأمر الذي دفع الحكومة العُمانية إلى إتّخاذ خطوات سبّاقة لإستيعاب الأعداد المتزايدة من السياح، والتي تمثّلت في ضخ الإستثمارات في مشاريع تطوير البنية التحتية المحلية، بما في ذلك إنشاء مطار صلالة الجديد الذي تم افتتاحه مؤخرا، وإضافة حوالى 1,500 غرفة فندقية بحلول نهاية العام الجاري.

No comments:

Post a Comment

=