Monday, 28 December 2015

Karcher to Whizz Dakar Rally 2016 into Cleanliness




Fifth consecutive role for Karcher at Dakar Rallies
Karcher to sponsor KTM and Mini X-Raid teams

(Dubai,28th December, 2015) Karcher, the world leader in innovative cleaning technology and solutions is set to be an official supplier at Dakar Rally 2016 for the fifth year in a row. Additionally, Karcher is sponsoring the team of KTM and Mini X-Raid.

“It is a great pleasure to be involved in this high-octane global event. The spectators and participants at the event can easily forget about the cleanliness of the area, but that’s where we are the superstars. It is a challenging environment, but it is also the best moment to prove our machines capabilities,’’ said Mr. Mazen Abou Chakra, Export sales director, speaking with enthusiasm on Karcher’s involvement at the Dakar Rally. Karcher has had resounding success at the last four Dakar Rallies.

Karcher will ensure that vehicles are kept clean by installing cleaning stations with extra powerful pressure washers and wet and dry vacuum cleaners from the professional series at two bivouacs in Salta (Argentina) and Uyuni (Bolivia). All teams will be able to have their vehicles cleaned thoroughly before they hit the road on the next day.

Kärcher’s equipment at Dakar 2016 enables water savings of almost 80% compared to traditional car washing with water hose and sponge usage. Furthermore, high pressure is an environmentally friendly alternative to using chemicals and leads to better cleaning results in a much shorter time. At the cleaning centres, the waste water will be carefully collected and recycled for the sake of saving water.

The service was highly appreciated during the past events of Dakar Rally; in 2015 about 2,000 racing and support vehicles were washed in three Kärcher cleaning centres along the route; thus enhancing the safety of the racing drivers.  Karcher high pressure equipment were demonstrating high efficiency and quality in these tough conditions.

The 2016 Dakar Rally is to be held in Argentina and Bolivia and begins 03 January 2016. 


"كارشر" تخوض تحدي "رالي داكار" عن فئة النظافة !





الشركة تشارك في الرالي للعام الخامس على التوالي كمسؤول عن النظافة و راعٍ لفرق "كي تي ام" و "ميني اكي رايد" 
(دبي، 28 ديسمبر 2015) – كارشر، الشركة الرائدة عالميا في مجال حلول تكنولوجيا التنظيف المبتكرة، ستتواجد كداعم اساسي لسباق السيارات الشهير "رالي داكار" للعام الخامس على التوالي في نسخته لعام 2016، كما انها الراعي الرسمي لفرق "كي تي ام" و "ميني اكي رايد" المشاركة في السباق.
مازن ابو شقرة، مدير مبيعات التصدير في "كارشر"، تحدث بحماس شديد عن مشاركة الشركة في هذا السباق قائلا " ان من دواعي سرورنا ان نشارك في هذا الحدث العالمي خاصة وانه يشاركنا اهتمامنا بالبيئة اذا ان السيارات المشاركة تستخدم البنزين عال الأوكتان. مشاركتنا في السباق تتمحور حول اثبات قدرات اجهزتنا على العمل بكفاءة عاليه في بيئة مليئة بالتحديات، حيث ان المشاركين في السباق وحتى المشاهدين لن يقلقوا بشأن نظافة المكان او سيارات السباق، حيث اننا نحن الفائزون دوما بهكذا تحديات".
"كارشر" ستضمن المحافظة على نظافة السيارات عن طريق تركيب محطات تنظيف تتضمن الات التنظيف بضغط البخار العالي واستخدام المكانس الكهربائية التي تستخدم تقنيات التنظيف الرطب والجاف وسيتم تركيبها واستخدامها في مخيمات اقامة المشاركين في سالتا بالأرجنتين و اويوني في بوليفيا، وجميع الفرق ستكون قادرة على تنظيف سياراتها قبل أن تنطلق على الطريق في اليوم التالي .
ان المعدات التي ستستخدمها "كارشر" في "رالي داكار" 2016 تعمل على توفير المياه المستخدمة في عملية التنظيف بنسبة تقارب 80 ٪ مقارنة مع طرق غسيل السيارات التقليدية التي تستخدم خرطوم المياه والاسفنج. وعلاوة على ذلك، فان استخدام ضغط البخار والماء العالي في التنظيف يعتبر بديلا صديقا للبيئة اذ انه يلغي استخدام المواد الكيميائية و يؤدي إلى نتائج أفضل في وقت أقصر. في مراكز التنظيف خلال السباق سيتم جمع الماء المستخدم بعناية لإعادة تدويره من أجل توفير المياه.
وقد تم تقدير الخدمات التي قدمتها "كارشر" بشكل كبير خلال السباق في الاعوام الماضية، ففي عام 2015 تم غسل حوالي 2000 سيارة سباق في ثلاثة مراكز للتنظيف انشأتها "كارشر" على طول الطريق، وهو بالتالي ما ساهم في تعزيز سلامة السائقين، ويعود الفضل بذلك الى معدات التنظيف بالضغط العالي التي تظهر كفاءة عالية و جودة  لا مثيل لها في هذه الظروف الصعبة.
"رالي داكار" 2016 سيبدأ يوم 2 كانون الثاني المقبل في الأرجنتين وبوليفيا.



No comments:

Post a Comment

=