Friday, 25 December 2015

Egypt selects Siemens for six-substation deal to strengthen nation’s power network


  • Substations will transmit power generated by the Beni Suef and Burullus plants
  • Siemens supports sustainable economic growth in Egypt with advanced technology

A consortium comprising Siemens and El Sewedy Electric T&D has signed a contract with the Egyptian Electricity Transmission Company (EETC) for the construction of six state-of-the-art substations.
Located at El Minia, El Beheira, Qalubia, Assiut and Kafr El Zayat governorates, the
500/220 kV (kilovolt) substations will transmit power generated by the new Siemens-built power plants in Beni Suef and Burullus into Egypt’s power grid.
“A reliable electricity supply is essential to drive sustainable economic growth in Egypt, and we are proud to be supporting the country’s development with advanced technology for an efficient, safe and robust power distribution network,” said Wolfgang Braun, Senior Executive Vice President, Energy Management, Siemens Middle East. “These substations will integrate the new, highly-efficient power plants from Siemens into the grid, and enable Egypt to accommodate increasing demand from domestic and industrial customers.”

The contract will see Siemens design, engineer, supply, install and commission the new substations, which will include gas-insulated switchgear, transformers and control and protection equipment. All civil and electro mechanical work for the projects will be completed by El-Sewedy Electric T&D, and the construction of the substations will match the implementation timeframe of the Beni Suef and Burullus power plants.

The order expands on the memorandums of understanding announced at the Egypt Economic Development Conference (EEDC) held in Sharm El Sheik in March 2015.
The substations form a key element of the Egyptian government’s plan to upgrade and increase the capacity of the country’s national grid. As part of this strategy Siemens and its local partners are also constructing three highly efficient combined-cycle power plants in Egypt – Burullus, New Capital and Beni Suef. Each power plant will be powered by eight Siemens H-Class gas turbines, which have been selected for their high-output and record-breaking efficiency. Siemens will also build up to 12 wind farms in Egypt, comprising approximately 600 wind turbines.

In total the Siemens power projects will add 16.4 gigawatts of electricity generation to the national grid, using highly efficient natural gas and renewable technologies to create an affordable, reliable and sustainable energy mix in support of sustainable economic growth for Egypt.

Siemens has been a reliable and trusted partner partner to Egypt’s development since 1859, and has maintained a continuous presence in the country since opening its first office in Cairo in 1901. The company's technology has been implemented in the Nubaria, Talkha, Damietta, Midelec and El Kureimat power plants, and Siemens is also a key technology supplier to major projects in the transport, healthcare and industrial sectors. 

مصر تختار سيمنس لعقد انشاء ستة محطات محولات بهدف تقوية الشبكة القومية للكهرباء

  • محطات المحولات ستُساهم في نقل الطاقة الكهربائية الموَّلدة من محطات بني سويف والبرلس
  • سيمنس تدعم عملية التنمية الاقتصادية المُستدامة في مصر من خلال تقنياتها المتقدمة


قام تحالف يضُم شركة سيمنس والسويدي إليكتريك لنظم القوى بتوقيع عقد مع الشركة المصرية لنقل الكهرباء من أجل انشاء ستة محطات محولات وفقاً لأحدث التقنيات حيث تبلغ القدرة الكهربائية لمحطات المحولات الجديدة  220\550 كيلو فولت.
هذا وتقع محطات المحولات في محافظات المنيا والبحيرة والقليوبية وأسيوط وكفر الزيات، وسيتم الاعتماد علىها في نقل الطاقة الكهربائية الموَّلدة من المحطات التي تقوم سيمنس ببنائها، حالياً، في بني سويف والبرلس وربط هذه الكهرباء بالشبكة القومية.

ومن ناحيته صرح السيد ولفجانج براون، نائب الرئيس التنفيذي الأول لحلول إدارة الطاقة في سيمنس، الشرق الأوسط: "إن توفير امدادات طاقة تتسم بالاعتمادية هي ضرورة مُلحة لتحفيز النمو الاقتصادي المُستدام في مصر. ولهذا فإننا نشعر بالفخر لدعمنا التنمية في مصر عبر توفير تقنيات متقدمة لضمان الفعالية والأمان والقوة في شبكة توزيع الكهرباء".  وأضاف: "إن محطات المحولات ستعمل على دمج محطات سيمنس الجديدة عالية الكفاءة بالشبكة القومية للكهرباء وبالتالي تمكين مصر من مواجهة التنامي في معدلات الطلب على الطاقة من جانب المواطنين والقطاعات الصناعية المختلفة".

ووفقاً لهذا العقد، ستتولى سيمنس مسئولية تصميم وتوريد وتركيب وتشغيل محطات المحولات، والتي تشمل: المحطات المعزولة  بالغاز GIS والمحولات Transformers، فضلاً عن توفير معدات التحكم والحماية.  بينما ستتولى شركة السويدي لنظم القوى مسئولية تنفيذ الأعمال المدنية والإلكتروميكانيكية لهذا المشروع.

يُشار هنا أن الجدول الزمني لإنشاء محطات المحولات سيتوافق مع الإطار الزمني الخاص بتنفيذ محطتي كهرباء سيمنس في بني سويف والبرلس.


يذكر أن هذا العقد يستند إلى مذكرات التفاهم التي تم الإعلان عنها خلال مؤتمر دعم وتنمية الاقتصاد المصري والذي انعقد في شرم الشيخ في مارس 2015.

ويأتي هذا العقد  كأحد العناصر الرئيسية ضمن خطة الحكومة المصرية لتطوير وزيادة الطاقة الاستيعابية للشبكة القومية للكهرباء. وفي إطار هذه الإستراتيجية، تقوم سيمنس حالياً بالتعاون مع شركائها المحليين لبناء ثلاثة محطات دورة مركبة عالية الكفاءة في مصر حيث تقع هذه المحطات في البرلس والعاصمة الجديدة وبني سويف.

وستعتمد كل محطة من المحطات الثلاث على ثماني من توربينات سيمنس الغازية طراز H-Class ،والتي تم اختيارها لإنتاجياتها العالية والمستويات القياسية من الكفاءة التي توفرها، كما ستقوم سيمنس ببناء 12 مزرعة لطاقة الرياح في مصر  بحيث تتكون هذه المزارع من حوالي 600 توربينة.

وبشكل إجمالي فإن محطات سيمنس الثلاثة ستزود الشبكة القومية بنحو 16,4 جيجاوات من القدرات الكهربائية الإضافية عبر استغلال الغاز الطبيعي بشكل عالي الكفاءة جنباً إلى جنب مع تقنيات الطاقة المتجددة وذلك من أجل خلق منظومة طاقة تتمتع بالكفاءة الاقتصادية والاعتمادية والاستدامة وقادرة على دعم التنمية الاقتصادية المُستدامة في الدولة.
كانت سيمنس دائماً شريك موثوق، تعتمد عليه مصر في عمليات التنمية منذ أن  بدأت الشركة العمل في الدولة في العام 1859. وطوال هذه الفترة حافظت سيمنس على تواجد قوي وراسخ منذ أن افتتحت الشركة أول مكتب لها في القاهرة في العام 1901. ولقد تم تنفيذ تقنيات وخدمات الشركة في العديد من محطات الطاقة في مصر ومن ضمنها على سبيل المثال: النوبارية وطلخا والكريمات ودمياط وميدليك والكريمات. كما أن سيمنس تعتبر المزود الرئيسي للتقنيات لأكبر المشروعات في مصر في قطاعات أنظمة النقل والرعاية الصحية والصناعة.


No comments:

Post a Comment

=