Sunday, 27 December 2015

DEWA awarded Sword of Honour in health and safety and Globe of Honour in environment by British Safety Council



Dubai, UAE, 23 December 2015: Dubai Electricity and Water Authority (DEWA) has been awarded both the Sword of Honour for health and safety, and the Globe of Honour for environment from the British Safety Council. The two awards were received by Dr. Yousef Al Akraf, Executive Vice President of Business Support and Human Resources at DEWA, on behalf of HE Saeed Mohammed Al Tayer, MD and CEO of DEWA, at an awards ceremony at Drapers’ Hall in London.
This year, DEWA is one of seven organisations worldwide to receive the Globe of Honour, which DEWA has achieved for the 4th consecutive year, and one of 50 organisations worldwide awarded with the Sword of Honour, which DEWA has achieved for the 8th consecutive year. DEWA is one of only seven organisations globally who were awarded with both the Sword of Honour and Globe of Honour.
“In line with the directives of His Highness Sheikh Mohammed bin Rashid Al Maktoum, Vice President and Prime Minister of the UAE and Ruler of Dubai, to promote the sustainable development, and to support the Green Economy for Sustainable Development initiative launched by His Highness, DEWA has achieved excellent environmental results, thanks to its adherence to international environmental regulations and the highest standards related to air emissions, solid and liquid waste, and comprehensive marine and land protection. This resulted in enhancing investments and reducing environmental violations to zero by applying the latest green technologies. DEWA is working to achieve its strategic sustainable environment goals, and monitors and evaluates strategic environmental programmes and sustainability programmes to continuously improve. This prestigious award confirms DEWA’s ongoing commitment to achieving its strategic goals and protecting the environment as a priority to achieve the sustainable development,” said Al Tayer.
“This prestigious award by the British Safety Council, is an international recognition of the successful approach and environmental strategies and policies adopted by DEWA. We work to achieve our vision to become a sustainable innovative world class utility. This is the result of following the highest standards related to quality, health, safety, and the environment as part of the integrated administrative systems to establish the foundations of occupational health, safety, and environmental sustainability among staff and customers at DEWA,” noted Al Tayer.
DEWA’s continuous efforts to achieve its strategic sustainability goals have played an important role in its receipt of the Five Star Environmental Audit from the British Safety Council for four consecutive years from 2011 to 2014. DEWA was the first utility in the GCC to receive this international recognition. The excellent performance led to receiving the Globe of Honour in environment, for the first time in the Middle East and North Africa as one of seven countries. DEWA achieved the full mark for four consecutive years from 2012 to 2015.
To compete for the Sword of Honour and Globe of Honour, an organisation goes through a special audit programme in health, safety, and the environment. The nominated organisation has to demonstrate to an independent panel of experts that it is excellent in its health and safety, and environmental management throughout the business, and has to achieve the maximum five stars in the British Safety Council’s audit scheme.

ضمن سبع مؤسسات فقط على مستوى العالم
هيئة كهرباء ومياه دبي تفوز بجائزة سيف الشرف في الصحة والسلامة وجائزة الشرف العالمية في البيئة من مجلس السلامة البريطاني

دبي، الإمارات العربية المتحدة، 23 ديسمبر 2015: في إنجاز جديد يضاف لقائمة إنجازاتها في مجال الصحة والسلامة والبيئة، حصلت هيئة كهرباء ومياه دبي على كل من جائزة سيف الشرف في الصحة والسلامة، وجائزة الشرف العالمية في البيئة من مجلس السلامة البريطاني. تسلم الجائزتان بالنيابة عن سعادة/ سعيد محمد الطاير، العضو المنتدب الرئيس التنفيذي لهيئة كهرباء ومياه دبي، الدكتور يوسف إبراهيم الأكرف، النائب التنفيذي للرئيس لقطاع دعم الأعمال والموارد البشرية، خلال حفل أقيم بهذه المناسبة في قاعة "درابرز" في العاصمة البريطانية لندن.
هذه هي المرة الثامنة التي تحصل فيها هيئة كهرباء ومياه دبي على جائزة سيف الشرف في مجال السلامة، والمرة الرابعة على التوالي التي تحصل فيها على جائزة الشرف العالمية من مجلس السلامة البريطاني، تقديراً لتميزها في إدارة الصحة والسلامة، والبيئة. وقد فازت الهيئة بجائزة الشرف العالمية في البيئة ضمن 7 مؤسسات فقط على مستوى العالم، كما فازت بجائزة سيف الشرف في الصحة والسلامة ضمن 50 مؤسسة على مستوى العالم. والهيئة هي واحدة من 7 مؤسسات فقط على مستوى العالم تفوز بالجائزتين معاً هذا العام.
وبهذه المناسبة، قال سعادة/ سعيد محمد الطاير: "تنفيذاً لتوجيهات سيدي صاحب السمو الشيخ محمد بن راشد آل مكتوم، نائب رئيس الدولة رئيس مجلس الوزراء حاكم دبي، رعاه الله، لتعزيز التنمية المستدامة وتماشياً مع مبادرة سموه "اقتصاد أخضر لتنمية مستدامة" في إمارة دبي، حققت هيئة كهرباء ومياه دبي إنجازات بيئية متميزة وذلك لامتثالها الكامل للقوانين البيئية العالمية واعتماد أفضل الممارسات البيئية المتعلقة بانبعاثات الهواء والنفايات الصلبة والسائلة والحماية البحرية والبرية المتكاملة مما أدى إلى تعزيز الاستثمارات، وخفض المخالفات البيئية إلى الصفر، وذلك من خلال تطبيق أحدث أساليب التكنولوجيا الصديقة للبيئة، وتخطيط وتنفيذ الأهداف والغايات الاستراتيجية البيئية المستدامة، ورصد الخطط والبرامج الاستراتيجية البيئية وبرامج الاستدامة، وتقييم واستعراض خطط العمل البيئي والاستدامة الاستراتيجية للتحسين المستمر. إضافة إلى ذلك، تؤكد هذه الجائزة القيمة المضافة التي تجعل الهيئة تثبت إستمرارية إلتزامها في تنفيذ أهداف الهيئة الاستراتيجية وحماية البيئة كأولوية لتحقيق التنمية المستدامة".
وأوضح سعادته: "تعد هذه الجائزة الدولية المرموقة من مجلس السلامة البريطاني اعترافاً عالمياً بالنهج المتميز والاستراتيجيات والسياسات البيئية التي تتبناها  الهيئة، حيث نعمل على تحقيق رؤيتنا في أن نصبح مؤسسة مستدامة مبتكرة ذات مستوى عالمي من خلال تطبيق أعلى المعايير العالمية في الصحة والسلامة والبيئة،  وقد جاء هذا الإنجاز  المشرف الذي حققته الهيئة نتيجة لتبنيها لأعلى المعايير وأفضل الممارسات العالمية في مجال الجودة والصحة والسلامة والبيئة، وذلك ضمن استراتيجية الأنظمة الإدارية المتكاملة التي تهدف إلى ترسيخ دعائم الصحة المهنية والسلامة والبيئة بين موظفي الهيئة والمتعاملين معها".
ولقد كان لمواصلة العمل على تحقيق أهداف الاستدامة الاستراتيجية دور أساسي في الحصول على جائزة الخمس نجوم العالمية في البيئة من مجلس السلامة البريطاني لمدة أربع سنوات متتالية من 2011 إلى 2014، حيث كانت هيئة كهرباء ومياه دبي أول مؤسسة في دول مجلس التعاون الخليجي تحصل على هذا الاعتراف الدولي.  كما ساهم الأداء المتميز في تحقيق جائزة الخمس نجوم في مجال البيئة بالفوز بجائزة الشرف العالمية للبيئة لأول مرة في منطقة الشرق الأوسط وشمال افريقيا من بين سبع دول حول العالم، وذلك بتقديرات كاملة على مدار أربع سنوات متتالية من 2012 إلى 2015.
وللمنافسة على جائزة سيف الشرف في الصحة والسلامة، وجائزة الشرف العالمية، خضعت المؤسسات لبرنامج تدقيق خاص بالصحة والسلامة والبيئة، حيث يجب على المؤسسة المرشحة أن تثبت للجنة تحكيم مستقلة من الخبراء، تميزها في إدارة الصحة والسلامة والبيئة في مختلف الأنشطة التي تقوم بها، وأن تحقق درجة الخمس نجوم من مجلس السلامة البريطاني، للمنافسة على الجوائز.

No comments:

Post a Comment

=