Tuesday, 10 November 2015

TP-LINK Middle East to Expand Product Array in Egypt Retail and Reseller Channels




Vendor Moves to Cement Market Share in Egypt’s Networking and Wireless Solutions Space

Dubai, United Arab Emirates – 10th November 2015 - (ME NewsWire) - TP-LINK Technologies Co Ltd, a global provider of SOHO and SMB networking products, and wireless LAN (WLAN) solutions, has revealed that it plans to broaden its products range in the Egyptian IT market.
According to the company, which makes a broad range of products for consumers and SMBs, including Wireless solution, ADSL, Routers, Switches, IP Cameras, Powerline Adapters, Print Servers, Media Converters and Network Adapters, the plan to increase its products sold in the retail and traditional dealer channels, comes after the rapid acceptance of its SOHO and SMB networking products in that market.

TP-LINK said it’s upping its partner engagement model in the retail as the company starts to see signs of consumer spending in Egypt.
Roger Gong, Country Manager, Egypt at TP-LINK Middle East, said the company has decided to increase its product portfolio sold in both the retail and traditional reseller channels after seeing demand from the market surge. “Sales for our networking and wireless products are around 60% higher in Q3 this year compared to the same period last year,” Gong said. “We feel that it’s critical to support our partners by broadening the range of products they can sell in the consumer, SOHO and SMB segments in Egypt.

Gong said TP-LINK has continued to do well in Egypt at the expense of other competitor brands even though it entered into this market late because of the quality, performance and price points at which its products are sold. “Because we manage our own research and development (R&D), we are in a better position to bring to any market not just Egypt, tailored solutions to suit a given market,” he explained.

He added that another reason why TP-LINK continues to do well in Egypt is because it has strong in-country presence with teams working and supporting local distributors, retailers and resellers. “Despite the challenges that the country has faced in the last couple of years, we never relented to work closely with channel partners in Egypt to build a win-win business environment for us, our partners and their customers,” Gong added.
He added that the market has stabilized in Egypt and the company has developed a plan where it works with retailers, super dealers and dealers to ensure product presence is widespread across the country.

Gong said the market outlook is on an upward trajectory as IT spending has steadily improved in the commercial and consumer sectors in Egypt.
"We see most of TP-LINK's growth this year and in 2016 coming from the growing need to have Internet connected homes and growth in the SMB and SOHO space," Gong added. "We aim to help retail partners, super dealers and dealers in making sure that our products supply is stable, efficient and our offered at affordable price points.”


About TP-LINK

TP-LINK is a global provider of SOHO & SMB networking products and the World's No.1 provider of WLAN products, with products available in over 120 countries to tens of millions customers. Committed to intensive R&D, efficient production and strict quality management, TP-LINK continues to provide award-winning networking products in Wireless, ADSL, Routers, Switches, IP Cameras, Powerline Adapters, Print Servers, Media Converters and Network Adapters for Global end-users.
Based on the confidence of tens of millions of customers, TP-LINK is now growing to become one of the most competitive providers of networking products with aspirations to become the top networking brand in the world and striving for a larger global market share, while further advancing in the world of networking to better serve our most valued customers with products that make their lives easier.

تي بي-لينك الشرق الأوسط توسّع طيف منتجاتها في قنوات التجزئة والبائعين في مصر
تحرك البائعين يرسخ حصة السوق في مجال الشبكات والحلول اللاسلكية في مصر

دبي، الإمارات العربية المتحدة)-  ميدل ايست نيوز واير(- 10 نوفمبر 2015: كشفت شركة "تي بي-لينك للتكنولوجيا" المحدودة، وهي المزوّد العالمي لمنتجات شبكات المكاتب الصغيرة والمكاتب المنزلية SOHO والمؤسسات الصغيرة والمتوسطة SMB وحلول اللاسلكي، عن خططها لتوسيع مجموعة منتجاتها في سوق تقنية المعلومات في مصر.
 ووفقاً للشركة التي تصنّع طيفاً واسعاً من المنتجات للمستهلكين والمؤسسات الصغيرة ومن ضمنها حلول اللاسلكي وخطوط الاشتراك الرقمي غير المتماثلة ADSL، وموجهات تبديل البيانات في الشبكات Router، وأجهزة توزيع الشبكات Switches، والكاميرات عبر بروتوكول الإنترنت IP Cameras، ومحوّلات نقل البيانات عبر خطوط الطاقة الكهربائية Powerline Adapters، وخوادم الطباعة Print Servers، ومحوّلات الوسائط Media Converters، ومحوّلات الشبكات Network Adapters، تأتي خطة زيادة المنتجات التي يتم بيعها من خلال قنوات التجزئة والوكلاء التقليدين في أعقاب التقبّل السريع لمنتجات شبكات المكاتب الصغيرة والمكاتب المنزلية والمؤسسات الصغيرة والمتوسطة الخاصة بالشركة في هذا السوق.

وأفادت شركة "تي بي-لينك" أنها تقوم بتحسين النموذج الذي تعتمده لمشاركة الشركاء في قطاع التجزئة لأن الشركة بدأت تلمس مؤشرات عن إنفاق المستهلكين في مصر.

وفي هذا السياق قال السيد روجر جونج، المدير القطري في مصر لـ"تي بي-لينك الشرق الأوسط" إن الشركة قررت توسيع حافظة منتجاتها المباعة في قنوات التجزئة وقنوات الوكلاء التقليديين بعد أن شهدت ارتفاعاً في طلب السوق. وقال: "ارتفعت مبيعات منتجاتنا في مجال الشبكات والحلول اللاسلكية بنسبة 60 في المائة تقريباً في الربع الثالث من هذا العام مقارنة مع الفترة نفسها من العام الماضي. ونشعر بأنه من الضروري دعم شركائنا من خلال توسيع طيف المنتجات التي بوسعهم بيعها في شرائح المنتجات الاستهلاكية ومنتجات شبكات المكاتب الصغيرة والمكاتب المنزلية والمؤسسات الصغيرة والمتوسطة في مصر".

وأشار السيد جونج إلى أن "تي بي-لينك" واصلت تقديم أداء جيد في مصر على حساب علامات تجارية منافسة أخرى على الرغم من دخولها إلى هذا السوق في وقت متأخر ويعزى ذلك إلى الجودة والأداء وشرائح الأسعار التي تباع فيها منتجاتها. وحيث قال: "نحن نتمتع، بفضل إدارتنا لأعمال البحث والتطوير الخاصة بنا بأنفسنا، بمكانة أفضل لتقديم حلول مخصصة لكي تناسب سوقاً محدداً ولا يقتصر ذلك على مصر وإنما يشمل جميع الأسواق".

وأضاف أنه ومن بين الأسباب الأخرى التي تقف وراء استمرار أداء "تي بي-لينك" الجيد في مصر هو الحضور القوي في الدولة من خلال فرق تعمل مع الموزعين وتجار التجزئة والبائعين المحليين وتدعمهم. وقال: "على الرغم من التحديات التي شهدتها البلاد خلال الأعوام القليلة الماضية، لم نتوانى عن العمل بشكل وثيق مع شركاء قنوات التوزيع في مصر لبناء منظومة أعمال مربحة لنا ولشركائنا وعملائهم".

وأضاف إلى أن السوق مصر قد استقرت وأن الشركة وضعت خطة تتضمن العمل مع بائعي التجزئة والوكلاء المميزين والوكلاء للحرص على تواجد المنتجات على نطاق واسع في مصر.

وقال السيد جونج: "إن توقعات السوق تشير إلى مسار تصاعدي نظراً للتحسن المتواصل في الإنفاق على تقنية المعلومات في القطاع التجاري والاستهلاكي في مصر".

وختم بالقول: "نجد أن معظم نمو ’تي بي-لينك‘ لهذا العام وفي عام 2016 ناجم عن الحاجة المتزايدة إلى منازل متصلة بالإنترنت والنمو في مجال المؤسسات الصغيرة والمتوسطة والمكاتب الصغيرة والمكاتب المنزلية. نحن نهدف إلى مساعدة شركاء التجزئة والوكلاء المميزين والوكلاء على التأكد من أن يكون عرض منتجاتنا مستقراً وفعالاً وضمن شرائح أسعار مقبولة".



No comments:

Post a Comment

=