Tuesday, 10 November 2015

Acronis Welcomes Steve Goh as Vice President/GM of Sales for Asia-Pacific & Emerging Markets



Dubai, November 10, 2015 – Acronis, the global leader in new generation data protection, today announced the appointment of Steve Goh as Vice President/GM of Sales for Asia-Pacific & Emerging Markets. In this role, Mr. Goh is responsible for deploying and executing Acronis strategy, growing sales, and extending the company’s footprint in these regions.

Mr. Goh will focus on restructuring, building, and motivating teams and driving growth via Channel & Alliances Sales, as well as Direct and Enterprise Sales. 

In the coming years, 50% of Acronis total revenue is expected to come from Asia, already supported by strong sales indicators, rapid adoption of Acronis cloud throughout the region and partnerships with leading distributors, including Tech Titan in China and NTS Group in Vietnam. Mr. Goh’s expertise and experience will ensure that Acronis sustains the growth momentum and solidifies the position as the leading data protection vendor in these markets.

“I am enthusiastic about the opportunity to be part of an exciting journey to continue the great work and foundation that the leadership team has laid down to position Acronis as the market leader,” Steve said.

Mr. Goh comes with 25 years of experience in the IT industry holding several senior management positions in sales and marketing. He brings along great experience driving business growth across Enterprise, Small Medium, Public Sector, OEM and Retail business segments. Steve was based in China, driving partner ecosystem and helping companies to grow in Greater China region. He also held position of Dean at Microsoft China University, growing the talent pool in China, and helping the company be successful as part of China’s growing economy.

Over the past 13 years, Mr. Goh worked for Microsoft Asia, being responsible for a number of portfolios in the Enterprise, SMB, and, OEM segments in Singapore and China, consistently exceeding sales targets by developing and adopting new programs, streamlining partner management and increasing partner satisfaction.

“Steve’s appointment demonstrates our commitment to hiring top-notch talent to support our growth plans in Asia. His vast experience in identifying opportunities and taking strategic steps to achieve business goals will ensure the company’s success in the coming years. Steve has a proven track record of building world-class teams, ensuring that we deliver world-class products, support and service to all our customers,” said Serguei Beloussov, Co-Founder and CEO at Acronis.

Mr. Goh is replacing Jan-Jaap Jager, who has moved to a new role within Acronis, details of which will be announced separately.


"أكرونيس" تعيّن نائب رئيس ومدير مبيعات جديد في دول آسيا والمحيط الهادئ والأسواق الناشئة

10 نوفمبر 2015

أعلنت "أكرونيس"، الشركة العالمية الرائدة في مجال توفير الجيل الجديد من حلول حماية البيانات، اليوم عن تعيين ستيف جوه في منصب نائب الرئيس ومدير عام قسم المبيعات في منطقة دول آسيا والمحيط الهادئ والأسواق الناشئة. وبموجب مهام منصبه الحالي، سيتولّى جوه مسؤولية الإشراف على تنفيذ إستراتيجية الشركة وزيادة المبيعات وتوسيع نطاق عمل الشركة في الأسواق المنوط بها. بالإضافة إلى إعادة هيكلة وتشكيل فرق العمل ووضع الخطط وأطر العمل اللازمة لدفع عجلة نمو المبيعات القائمة على القنوات والشراكات وكذلك المبيعات المباشرة والمؤسّسية.

ويأتي هذا التعيين في وقت تشير فيه التوقّعات إلى أن الأسواق الآسيوية ستسهم بنحو 50 بالمائة من إجمالي إيرادات "أكرونيس"خلال السنوات القادمة، وذلك بالنظر إلى أداء المبيعات القوي في الشركة والإستخدام المتزايد لخدمات "أكرونيس" السحابية في المنطقة ودخولها في شراكات إستراتيجية متينة مع عدد من أهم الموزّعين مثل "تك تيتان" في الصين و"مجموعة إن. تي. إس" في فييتنام. ويحظى جوه بالمعرفة والخبرات الواسعة التي من شأنها أن تساعد في الحفاظ على زخم النمو والتطوّر في الشركة والإرتقاء بمكانتها الرائدة كأحد أهم مزوّدي حلول حماية البيانات في هذه الأسواق.

وفي معرض تعليقه على التعيين الجديد، قال جوه: "أتطلّع قدماً للإستفادة المثلى من هذه الفرصة لأكون جزءًا من مسيرة النمو والريادة والتميّز التي تقودها شركة أكرونيس" وأن أدعم المساعي الحثيثة التي يقوم بها فريق الإدارة من أجل ترسيخ مكانة الشركة على الخارطة الإقليمية والعالمية".

ويتمتع جوه بخبرة طويلة تزيد على 25 عاماً في قطاع تكنولوجيا المعلومات، حيث شغل عدّة مناصب إدارية وقيادية مرموقة في مجالات المبيعات والتسويق وكان له دور كبير في دفع عجلة الأعمال ضمن الشركات الصغيرة ومتوسطة الحجم والقطاع الحكومي وصنّاع المعدّات الأصلية وشركات التجزئة. وقد أسهم في بناء بيئة عمل مواتية للشركاء وتمكين الشركات من النمو والتوسّع في السوق الصينية عالية التنافسية. كما وتقلّد منصب عميد في "جامعة مايكروسوفت الصين" التي تهدف إلى تنمية مهارات الموظفين المحليين وتعزيز المكانة الرائدة للشركة في السوق الصينية.

وعمل جوه على مدار السنوات الـ 13 الماضية لدى شركة "مايكروسوفت آسيا"، حيث تولّى مسؤولية الإشراف على عدد من محافظ الشركة في القطاع المؤسّسي ومجال المشاريع الصغيرة والمتوسّطة وتصنيع المعدّات الأصلية في سنغافورة والصين. وكان سجّله حافلاً بالنجاحات خلال تلك الفترة، من حيث تجاوز أهداف المبيعات وتطوير البرامج الجديدة وإدارة الشراكات وزيادة رضا الشركاء.

وقال سيرجيو بيلوسوف، الشريك المؤسّس والرئيس التنفيذي في شركة "أكرونيس": "يأتي تعيين ستيف جوه ليؤكّد مجدّداً إلتزام الشركة بتوظيف أفضل الكفاءات العالية والقادرة على المساهمة الفاعلة في دعم وتنفيذ الخطط التنموية للشركة في آسيا. ولا شك أن خبرته الواسعة في إستكشاف الفرص وإتّخاذ الخطوات الإستراتيجية لتحقيق الأهداف المرجوة ستعود بالمنفعة الكبيرة على مستوى نمو الشركة ونجاحها في السنوات القادمة. وبالنظر إلى خبرته الطويلة في تشكيل فرق العمل عالمية المستوى، نحن على ثقة بأنه سيسهم إلى حد كبير في ضمان توفير أفضل المنتجات والخدمات والدعم للعملاء".

وتم تعيين جوه في المنصب الجديد خلفاً للسيد جان جاب جاغر الذي تمت ترقيته إلى منصب آخر سيتم الإعلان عن تفاصيله لاحقاً.

No comments:

Post a Comment

=