Tuesday, 17 November 2015

Strong Performance Posted by Karcher in Oman




Over 26,000 machines and after sales parts sold in 2015.
Dubai, 17th November, 2015 - Karcher, the world leader in innovative cleaning technology solutions, continues to impress with their innovative and wide-range of products in the Middle East region. The latest success story for the company comes from Oman.
In 2014, the sales figures for Karcher machines and after sales parts in Oman reached a cumulative of 27,800 while in 2015 the projected sales is expected to hit 31,000 units. This is an increase of 12% in comparison to the previous year. However, Karcher’s success story is not only to do with its sales volumes in Oman. “Our top products, HD and HDS high pressure washers performed very well in Oman over the years, gaining trust from the professionals in Oil and Gas, Fuel stations and Automotive industries,” explained Mr. Richard Nouira, MD of Karcher ME, speaking on Karcher’s market performance in Oman.
Karcher’s product presence in Oman includes the very popular High-Pressure Cleaners and extends to automatic car washes, of which the first five brushes CB Line was installed in January 2012 at Tharmad. In 2015, the total number of installed Karcher car washes reached 20 in Oman. Speaking on plans for expansion in the Oman market, Mr. Nouira said “We are in constant contact with our strategic partner Khimji Ramdas whose workforce and after sales service contribute greatly to our success in Oman. Moving forward, we hope to expand our car washes to more sites in Oman, and further market our Ultra High-Pressure Cleaners, to the oil and gas industry.”
The benefits of working with Karcher were highlighted by Mr. Hitesh C. Akarte, Sr. Divisional Manager, Engineering Products & Services Division, Khimji Ramdas, Karcher’s dealer in Oman, when he said “Karcher’s is a well-known and respected brand that stands for quality and is a testimonial of the German know-how. The key aspects of the environmentally friendly High-Pressure Cleaners gives the Karcher products an edge in the market. Further, the relationship we have built with Karcher is of immense use to position and market the best cleaning solutions appropriately.”
Karcher propels itself on the company’s core values of innovation and quality and expects these values will continue to drive the company’s growth plans and success in the Middle East. 

"كارشر" تحقق اداءً مميزاً في الأسواق العُمانية
أكثر من 26 الف آلة وقطعة غيار بيعت في منذ بداية عام 2015

(دبي، 17 نوفمبر 2015) - كارشر، الشركة الرائدة عالمياً في مجال حلول تكنولوجيا التنظيف المبتكرة، تواصل ابهار قطاع التنظيف بابتكاراتها المميزة ومجموعتها الواسعة من المنتجات ولمختلف اغراض التنظيف في منطقة الشرق الأوسط، واحدث قصص نجاح "كارشر" تأتي من سلطنة عُمان.
عام 2014، حققت كارشر رقما قياسيا في المبيعات حيث باعت ما يقارب 27,800 آلة وقطعة غيار في السلطنة، بينما وضعت في عام 2015 هدفا لتصل الى 31 الف عملية بيع حققت منها اكثر من 26 الف عملية، وهذا يمثل زيادة قدرها 12 ٪ مقارنة بالعام السابق. ومع ذلك، فإن قصة نجاح "كارشر" في عُمان لا تتمثل فقط في حجم المبيعات، حيث عزا السيد ريتشارد نويرة، المدير العام للشركة في الشرق الأوسط، هذا النجاح الى تعاون الشركة مع مختلف القطاعات في السلطنة " ان افضل منتجاتنا (اتش دي) و (اتش دي اس) للتنظيف بضغط الماء العالي حققت اداء مميزا في عمان على مدى السنوات الماضية، حيث استطعنا من خلالها كسب ثقة العاملين في مجالات النفط والغاز ومحطات تعبئة الوقود".
ان انتشار منتجات "كارشر" في عمان يتمثل في الآت ضغط الماء العالي والآت تنظيف وغسيل السيارات (سي بي لاين) الذي تم تركيب 5 منها في منطقة الثرمد في يناير 2012، اما حالياً فوصل عدد الآت غسيل السيارات الى 20 منتشره في عدة مناطق في السلطنة. وبالحديث عن خطط توسع الأعمال في السوق العماني، قال السيد نويرة "نحن على اتصال مستمر مع شريكنا الاستراتيجي "كيمجي رامداس" الذي يسهم موظفيه وما يقدموه من خدمة ما بعد البيع إلى حد كبير في نجاحنا في عمان. وبالحديث عن الخطط المستقبلية، نحن نأمل ان نتوسع في تركيب ومبيعات الآت غسيل السيارات إلى المزيد من المواقع في عمان، كما نسعى الى زيادة مبيعاتنا من الآت ضغط الماء العالي خاصة للشركات العاملة في قطاع النفط والغاز".
اما عن العمل مع "كاشر"، قال السيد هيتيش سي. اكارتي رئيس قسم هندسة المنتجات والخدمات في شركة "كيمجي رامداس" الشريك الرئيسي لـ"كارشر" في عمان " ان "كارشر" علامة تجارية معروفة ومحترمة خاصة فيما يتعلق بالجودة والمواصفات الألمانية، اضافة الى العامل البيئي الذي تتميز به منتجاتها ويعطيها بريقا خاصا في الأسواق، مما يعطينا دافعا قويا لتسويق منتجاتها وخاصة الآت ضغط الماء العالي ضمن افضل استراتيجية ممكنة".
"كارشر" تدفع نفسها دوما للعمل على القيم الأساسية للشركة التي تتمثل بالابتكار والجودة، والتي من المتوقع ان تستمر لدفع خطط نمو الشركة ونجاحها في منطقة الشرق الأوسط.



No comments:

Post a Comment

=