Sunday, 29 November 2015

Overstretched entrepreneurs say they can’t find time for innovation




Small business owners are too busy to come up with new ideas

Dubai, 29th November, 2015--The world’s small & medium business owners are struggling to innovate due to competing business priorities and a lack of appropriately skilled employees according to a new global survey by Sage.
Nearly a third (32%) of small business owners around the world have neglected the development of new business ideas, a problem which is hitting Spanish businesses particularly hard (38%). The problem stems from a lack of time, despite small business owners working over 40 hours a week (as revealed in Sage global research released last week). 42% attribute their long hours to the unavailability of appropriately skilled employees. South African entrepreneurs are finding this particularly tough, with 57% saying that improved skills amongst the workforce would help release that necessary time.
The development of new ideas was ranked as the most common area of neglect, with customer contact, staff development and bill payment also on the priority list. In a small number of countries, including the UK and Germany, entrepreneurs have said they would rather spend time on innovation than on general office administration.
The survey by Sage, the market leader for integrated accounting, payroll and payment systems, highlights some of the major challenges facing the world’s small business owners as they strive to power the global economy.
But innovation isn’t the only thing to suffer as a result of time-poor entrepreneurs. Over a third (38%) of those surveyed say that time pressures result in losing customers and clients. In addition, small business owners are sacrificing valuable down-time with 33% having taken fewer than five days of holiday in the last year. This figure rises to 57% in South Africa.
However, small business owners are open to solutions to help them devote more time to innovation. As well as improving skills amongst employees, better administrative processes and technology were highlighted (by 51% of respondents) as useful in releasing more time. Brazilians rank this much higher, with 69% saying this would help.
Stephen Kelly, CEO of Sage comments: ‘Small businesses around the world are the true heroes of the global economy and we need to support them in helping them find the time to develop and grow. When so many businesses create a dream business from a great idea, its heart breaking to see business owners forced to let that innovation fall by the wayside. We know how hard they work, and we want to help entrepreneurs carve out some time to keep their innovative spark alive.’
“The Sage Global Research results and the Small Business Saturday campaign come at a really good time as we have just concluded a week dedicated to innovation in the UAE. The Sage results when compared to the reports released during the UAE Innovation week, are applicable to the region as well. I have no doubt the upcoming Sage sessions will be useful to everyone in the UAE and Middle East,” commented Mr. Reggie Fernandes, Regional Director of Sage ME.

The research has been launched as part of a broader campaign by Sage to recognise and celebrate the contribution small business owners make to the global economy. To help address some of the challenges found in the research, Sage is offering free digital advice sessions every day of the week commencing November 30. The advice sessions will cover a range of topics and will be hosted by Sage executives and celebrated business owners and commentators. For more information, please visit http://www.sage.com/company/news-and-events/stephens-blog/the-innovation-problem-whats-holding-small-businesses-back
As part of this campaign, Sage is also calling for small business owners to let it know why they do what they do, via a short video submission. For further details, please visit http://www.sage.com/company/news-and-events/stephens-blog/the-innovation-problem-whats-holding-small-businesses-back
Research methodology
The survey was conducted among 2621 small businesses with under 100 employees in 11 countries. The interviews were conducted online by Redshift Research in November 2015 using an email invitation and an online survey.


أصحاب الشركات الصغيرة والمتوسطة لا يجدون وقتا للإبتكار في ظل ضغوطات العمل

(دبي،29 نوفمبر 2015) - أصحاب الأعمال الصغيرة والمتوسطة في العالم يكافحون من أجل الابتكار في أعمالهم وذلك بسبب ضغوطات العمل وترتيب الأولويات اضافة الى صعوبة ايجاد موظف يمتلك المهارات المناسبة للقيام بالأعمال على اكمل وجه، جاء ذلك وفقا لمسح عالمي اجرته شركة "سايج".
ما يقرب من  32 ٪  من أصحاب الأعمال الصغيرة في جميع أنحاء العالم قد أهملوا تطوير أفكار تجارية جديدة، وهي مشكلة تواجه الشركات الإسبانية بشكل خاص بنسبة 38 ٪. تنبع هذه المشكلة من ضيق الوقت، حيث يقضي أصحاب الأعمال الصغيرة في العمل أكثر من 40 ساعة اسبوعيا ( كما بين بحث "سايج" العالمي حول الموضوع والذي صدر الأسبوع الماضي). ويعزو 42 ٪ من رجال الاعمال ساعات عملهم الطويلة لعدم توفر الموظفين المناسبين، حيث اعتبر رجال الأعمال في جنوب أفريقيا ان هذه من اكثر المشاكل التي تواجههم صعوبة ، فقد قال 57 ٪ منهم ان مهارات العمل المتعددة في القوى العاملة من شأنها أن تساعد في توفير الوقت لاصحاب الاعمال.
ان تطوير الأفكار الجديدة يأتي في نهاية سلم أولويات أصحاب الأعمال حيث يعاني من الإهمال بسبب ان التواصل مع العملاء وتطوير الموظفين و دفع الفواتير والقيام بالحسابات تحتل سلم الأولويات، اما في عدد قليل من البلدان منها المملكة المتحدة و ألمانيا قال رجال الأعمال أنهم يفضلون قضاء بعض الوقت على الابتكار  بدلا من التركيز على الإدارة العامة.
ان المسح الذي قامت به "سايج"، الرائدة في مجال توفير برمجيات إدارة الأعمال، يسلط الضوء على بعض التحديات الرئيسية التي تواجه أصحاب الأعمال الصغيرة في العالم ومساعيهم لوضع بصمتهم في الإقتصاد العالمي.
ولكن الابتكار ليس الشيء الوحيد الذي يعاني نتيجة لضغط الوقت بالنسبة لرجال الأعمال، فأكثر من 38 ٪  من الذين شملهم الاستطلاع يقولون أن ضغوط الوقت تؤدي إلى فقدان الزبائن والعملاء. بالإضافة إلى ذلك، يضحي أصحاب الأعمال الصغيرة بوقتهم الخاص واجازاتهم حيث اكد 33 ٪ ممن خضعوا للمسح ان اجازاتهم كانت أقل من خمسة أيام خلال العام الماضي، وارتفع هذا الرقم إلى 57 ٪ في جنوب أفريقيا.
ومع ذلك، اكد أصحاب الأعمال الصغيرة ان ابوابهم مفتوحة للحلول التي تساعد على تكريس المزيد من الوقت للابتكار، طالما ان هناك امكانية للعمل على تحسين مهارات الموظفين وتسليط الضوء على العمليات الإدارية والتكنولوجيا حيث اكدت نسبة 51 ٪ من أفراد العينة على استعدادهم لقبول مثل هذه الحلول بينما كانت النسبة الأعلى بين الدول في البرازيل حيث اكد 69% من رجال الأعمال استعدادهم لقبول الحلول التي توفر الوقت للإبتكار.
وقال ستيفن كيلي، الرئيس التنفيذي لشركة "سايج"، ان اصحاب الشركات الصغيرة هم الأبطال الحقيقيون في عالم الأعمال من حيث دعمهم للاقتصاد العالمي ويجب علينا ان نقدم لهم المساعدة من خلال دعمهم لايجاد الوقت الكافي لتطوير ونمو شركاتهم. العديد من الشركات الكبرى بدأت بشركة صغيرة من خلال فكرة عظيمة، وانه لمن المؤسف ان نرى رجال الأعمال يضطرون لوضع الإبتكار والتخطيط له جانبا حتى يقومون بأعمال الإدارة، ولأننا نعلم مدى ضغط العمل الذي يتعرضون له ومسؤولياتهم الكبيرة لإنجاح مشاريعهم الصغيرة سنساعدهم بطرق عدة لتوفير الوقت الخاص بالإبتكار".
ريجي فرنانديز، المدير الإقليمي لـ"سايج" في الشرق الأوسط عقب قائلا "ان نتائج المسح الذي قامت به "سايج" مؤخرا بخصوص رجال الأعمال وأصحاب الشركات الصغيرة تأتي في الوقت المناسب حقا خاصة في الفترة التي خصصتها دولة الإمارات للابتكار في جميع المجالات، و ليس لدي ادنى شك في أن جلسات "سايج" الخاصة بهذا الموضوع ستكون مفيدة لجميع اصحاب الأعمال في الإمارات وفي مختلف دول الشرق الأوسط".
وجاء هذا البحث جزءا من حملة كبيرة تقوم بها "سايج" لتكريم وتمييز أصحاب الأعمال الصغيرة الذين يؤثرون بصورة كبيرة في الاقتصاد العالمي. وللمساعدة في معالجة بعض التحديات التي تواجه رجال الأعمال وتم تسليط الضوء عليها في هذا المسح، فتقدم "سايج" مجموعة جلسات رقمية مجانية لإعطاء النصائح حول هذا الموضوع يوميا وابتداء من 30 نوفمبر 2015. هذه الجلسات ستغطي مجموعة واسعة من الموضوعات و ستستضيف المدراء التنفيذيين في "سايج" و اشهر رجال الأعمال. للمزيد من المعلومات حول هذه الجلسات، يرجى زيارة: http://www.sage.com/company/news-and-events/stephens-blog/the-innovation-problem-whats-holding-small-businesses-back
"سايج" تدعو أصحاب الأعمال الى الإجابة على سؤالها "لماذا يقومون بما يقومون به؟" وذلك من خلال تقديم فيديو قصير على الرابط التالي: http://www.sage.com/company/news-and-events/stephens-blog/the-innovation-problem-whats-holding-small-businesses-back


No comments:

Post a Comment

=