Tuesday, 17 November 2015

Mahindra Comviva aims for continued growth in MENA region


  • Appoints Kaustubh Kashyap as the new Market Unit Head for MENA
  • Targets 250% revenue growth over the next three years
  • Introduces big-data analytics offerings for MNOs and Banks in MENA

Dubai, UAE – November 16, 2015: Mahindra Comviva, the global leader in providing mobility solutions, announced the appointment of Kaustubh Kashyap as the new Market Unit Head for the MENA region. With this appointment, Mahindra Comviva is aggressively focusing on extending its footprint across the MENA region to achieve the next growth phase. The company is targeting a 250 per cent growth in revenues over the next three years, with a strong focus on research, development and deployment of big data analytics and future-oriented technologies. This will help the company contribute to innovation within the industry and support the digital transformation of the region.

The company introduced its innovative offerings in big data analytics to assist operators to increase revenues, achieve higher retention and improve customer experience, by promoting spend on network, by extending subscribers’ age on the network and by providing unified and consistent experiences across the touch-points of the subscribers.

Over the past few years, the significance of MENA has increased due to the innovation and digital transformation happening within the region. As such, Mahindra Comviva, has decided to accelerate its focus in the region. Currently, Mahindra Comviva has its award-winning enterprise messaging, mobile broadband, mobile money, prepaid recharge, customer value management and OmniChannel solutions already deployed in the region. Today, Mahindra Comviva is serving over 20 telecom operators across 15+ countries with over 25 deployments in the region. These solutions have enabled operators to differentiate their brand, create sustained new revenue streams, and drive-up ARPUs.

Briefing the media, Kaustubh Kashyap, Vice President and Head of MENA Region said, “With over 10 years of presence in the MENA region, Mahindra Comviva has gained extensive market expertise and know-how, which it can now exploit to provide differentiated portfolio of offerings across the region. Mahindra Comviva is not only being considered as a technology partner but also is fast becoming a business partner to the major operators and banks in the region.”
Speaking on the occasion Amit Sanyal, Assistant Vice President & Head of Consumer Value Solutions at Mahindra Comviva said, “With competition intensifying across markets, operators are increasingly focusing on offering innovative services and promotions to grow revenues and retain customers on their network. Our big-data based real-time analytics solutions in the customer value management domain will bring greater convenience to the operators and banks and deliver timely and relevant offers to the subscribers.”
Mahindra Comviva's Revenue Plus is a big-data analytics driven, multi-channel, contextual, real-time marketing platform customized for the telco environment. It helps operators to boost their top line through sustained customer engagement and retention. By deploying Revenue Plus, the Operators are expected to move from mass market-driven to targeted and personalized customer engagement model. Thus Revenue Plus assists them to optimize their infrastructure while improving the efficiency of the customer engagement. Revenue Plus does this by automating the decision making process through machine-learning algorithms, thus reducing the time to launch the engagement offers by 90% from the traditional models, and achieve the offer success rates above 15%.

Mahindra Comviva’s OmniChannel Care Solution facilitates the shift from a pure transactional-relationship to one focused on engaging customers by offering consistent and rich experiences across all their touch-points, be it a Mobile App, Web, WAP, USSD, Customer Care, etc. This has resulted in better engagements, driven service uptakes, and increased goodwill of the brand. By adhering to strict security standards, OmniChannel enables both MNOs and Banks to improve their customers’ engagements from service discovery, purchase, to activations/de-activations, to post-sales support, to capturing the voice-of-the-customer.  Thus, this analytics-based OmniChannel solution is not only an informational tool for the subscribers, but is also a revenue generating platform for the operators and banks.

“Mahindra Comviva’s Loyalty Management solution completes the Consumer Lifecycle management suite with the right way of rewarding users. We ensure that the consumer gets an interesting, tiered, points accrual program. We are also working with best of the partners in offering world class products for points redemption. This reduces the discounting of opco services while improving the engagement with the subscribers. The retailer loyalty program is helping opcos run complex incentive plans using their existing eTop-up solutions. We have seen excellent results in the form of increased spend and reduction in churn for opcos in APAC and Africa and are happy to offer the same expertise to opcos in MENA,” further explained Amit Sanyal.  

Its Dynamic Pricing processes network utilization data and model price and consumer demand to offer tariffs that encourage usage in specific cells at specific times. By using Dynamic Pricing solution, operators have grown their revenues by upto 2.4% on their on-net calls and overall revenue growth of upto 7% inclusive of new subscriber acquisition.

"ماهيندرا كومفيفا" تسعى إلى تحقيق نمو مستمر في منطقة الشرق الأوسط وشمال أفريقيا

طرح عروض تحليلات البيانات الضخمة لمشغلي شبكات الهاتف المحمول والبنوك في منطقة الشرق الأوسط وشمال أفريقيا

16 نوفمبر 2015

أعلنت "ماهيندرا كومفيفا"، الشركة العالمية الرائدة في مجال توفير الحلول النقالة، عن تعيينها كاوستوب كاشياب رئيساً جديداً لقسم التسويق لمنطقة الشرق الأوسط وشمال أفريقيا. وتركز الشركة من خلال هذه الخطوة على توسيع حضورها في منطقة الشرق الأوسط وشمال أفريقيا بهدف تحقيق المرحلة الثانية من النمو، حيث تستهدف تحقيق نمو بنسبة 250% في إيراداتها على مدى السنوات الثلاث المقبلة، مع التركيز على البحوث والتطوير ونشر تحليلات البيانات الضخمة والتقنيات المستقبلية. ومن شأن ذلك أن تساهم الشركة على تحقيق مزيد من الإبتكار في هذا القطاع ودعم التحول الرقمي في المنطقة.

وطرحت "ماهيندار كومفيفا" عروضاً مبتكرة في مجال تحليلات البيانات الضخمة لمساعدة مشغلي الإتصالات على زيادة العوائد وتحقيق معدلات أعلى في نسب الإحتفاظ بالعملاء وتعزيز تجربتهم من خلال زيادة الإنفاق على الشبكة وتمديد عمر المشتركين على الشبكة عبر توفير تجارب موحدة ومتسقة في نقاط التواصل مع المشتركين.

وازدادت أهمية منطقة الشرق الأوسط وشمال أفريقيا على مدى السنوات القليلة الماضية نتيجة عمليات الإبتكار والتحوّل الرقمي الجارية في المنطقة. وعلى هذا النحو، قررت "ماهيندرا كومفيفا" تسريع وتيرة تركيزها على هذه المنطقة، حيث باتت تنشر فيها حالياً حلولها الحائزة على عدة جوائز وتشمل التراسل المؤسسي والحزمة العريضة النقالة والدفع عبر الهاتف المحمول وتعبئة الرصيد وإدارة قيمة العملاء والقنوات الكلية  (OmniChannel). واليوم، تقدم الشركة خدماتها إلى أكثر من 20 شركة مشغلة للاتصالات في ما يزيد على 15 بلداً مع نشر أكثر من 25 تطبيقاً في المنطقة. ومكّنت هذه الحلول مزودي خدمات الإتصالات من تمييز علاماتهم التجارية وتحقيق مصادر جديدة ومستدامة للدخل وتعزيز متوسط الإيرادات لكل مستخدم.

وقال كاشياب: "إكتسبنا من خلال وجودنا في منطقة الشرق الأوسط منذ ما يزيد على 10 سنوات، خبرة واسعة يمكننا الآن الاستفادة منها لتوفير محفظة متنوعة من العروض في مختلف أنحاء المنطقة. ونحن لا نُعتبر شريكاً تقنياً فحسب، بل تحولنا بسرعة لنصبح شريكاً تجارياً لكبرى الشركات المشغلة للاتصالات والبنوك في المنطقة".

من جانبه، قال آميت سانيال، نائب الرئيس المساعد ورئيس قسم حلول قيمة العملاء لدى "ماهيندار كومفيفا": "مع إحتدام المنافسة في الأسواق، تركز الشركات المزودة لخدمات الإتصالات وبشكل متزايد على توفير الخدمات المبتكرة والعروض الترويجية من أجل زيادة الإيرادات والإحتفاظ بالعملاء. وستسهم حلولنا لتحليل البيانات الضخمة في مجال إدارة قيمة العملاء في توفير راحة أكبر للشركات المزودة لخدمات الإتصالات والبنوك وتقديم العروض المناسبة في الوقت المناسب للمشتركين".

وتعدّ "ريفينيو بلس" من "ماهيندرا كومفيفا" منصة تسويق سياقية متعددة القنوات مخصصة لبيئة عمل شركات الإتصالات. وتساعد هذه المنصة الشركات المزودة لخدمات الإتصالات على تعزيز مبيعاتها من خلال الإشراك المستمر للعملاء والإحتفاظ بهم. ومن المتوقع عبر نشر هذه المنصة، أن تنتقل الشركات المزودة لخدمات الإتصالات من آلية التسويق العام إلى نموذج الإشراك المتخصص للعملاء. وبالتالي، تساعد منصة "ريفينيو بلس" هذه الشركات على تحسين بنيتها التحتية مع تعزيز كفاءة إشراك العملاء، حيث تحقق المنصة ذلك من خلال أتمتة عملية صنع القرار عبر خوارزميات التعلّم الآلي، ما يقلل من زمن إطلاق عروض الإشراك بنسبة 90% بالمقارنة مع النماذج التقليدية، وتحقيق نجاح لهذه العروض بنسبة تفوق 15%.

ويسهل حل "القنوات الكلية" من عملية الإنتقال من العلاقة التعاملية البحتة إلى علاقة تركز على إشراك العملاء من خلال توفير تجارب غنية في مختلف نقاط التواصل مع العملاء، سواء عبر تطبيق نقّال أو خدمة إنترنت أو بروتوكول للتطبيقات اللاسلكية أو بيانات الخدمات المركبة غير المكمّلة أو خدمة العملاء ألخ... وأدى ذلك إلى توفير عمليات إشراك أفضل وسرعة في الخدمة وزيادة الشهرة للعلامة التجارية. ومن خلال الإلتزام بالمعايير الأمنية الصارمة، يتيح الحل "القنوات الكلية" لشركات الإتصالات والبنوك القدرة على تحسين عملية إشراك العملاء إبتداءً من اكتشاف الخدمة وشرائها وتفعيلها وإلغاء تفعيلها، مروراً بخدمات دعم ما بعد المبيعات ووصولاً إلى إلتقاط متطلبات العميل. وبالتالي، لا يعدّ الحل القائم على التحليلات أداة إعلامية للمشتركين فحسب، بل يعتبر منصة لخلق الإيرادات لشركات الإتصالات والبنوك.

وأضاف سانيال: "يستكمل حل إدارة ولاء العملاء مجموعة حلول إدارة دورة حياة العميل بالطريقة الصحيحة لمكافأة المستخدمين. ونحن نضمن أن يحصل العميل على برنامج ممتع وقابل للتطوير ومجمع للنقاط، كما أننا نتعاون أيضاً مع أفضل الشركاء لتوفير المنتجات رفيعة المستوى لاستبدال النقاط. ويسهم ذلك في خفض أسعار الخصم على خدمات الشركة العاملة مع تحسين إشراك مشتركيها. ويساعد برنامج ولاء بائع التجزئة الشركات العاملة على وضع خطط مكافآت معقدة باستخدام حلولها الحالية لشحن الرصيد إلكترونياً. وشهدنا نتائج ممتازة على زيادة الإنفاق والحد من معدلات عزوف العملاء بالنسبة للشركات العاملة في منطقة آسيا والمحيط الهادئ وأفريقيا، ونحن سعداء لتقديم نفس التجربة للشركات العاملة في منطقة الشرق الأوسط وشمال أفريقيا".

ويقوم الحل "داينامك برايسنغ" (Dynamic Pricing) من "ماهيندرا كومفيفا" بمعالجة بيانات الاستخدام على الشبكة ووضع السعر وتحديد الطلب الإستهلاكي لتقديم رسوم تشجع على الاستخدام في أماكن معينة وأوقات محددة. ومن خلال استخدام هذا الحل، حققت شركات الإتصالات نمواً في إيراداتها بنسبة تصل إلى 2.4% على مكالمات الإنترنت ونمو الإيرادات الإجمالية بنسبة 7% بما في ذلك استقطاب مشتركين جدد.

No comments:

Post a Comment

=