Tuesday, 17 November 2015

World Toilet Day: 5 creative tips to save water


The World Toilet day, promoted by United Nations, brings to light important concerns about the condition and availability of sanitation around the world. About 2.5 billion people don’t have access to the basic sanitary conditions we take for granted, having a dramatic consequence on hygiene, the environment and socio-economic development.
Hygienic access to water is a real struggle in many places without toilets, and even in countries where we can find proper sanitization, we still have problems like water wastage; contributing to a world with fewer natural resources. In the UAE, despite its being listed as one of the highest ranked countries to be ‘water-stressed’, has high per-capita water usage. In the Gulf region, the water consumption rate, per capita, is 300 to 750 litres per day – far higher than the global average of 250 litres.
World Toilet Day is a great opportunity for us to think about our own habits and have the chance to make small changes to contribute to a better world. Helpling (helpling.ae) the leading online-platform for home cleaners, brings you 5 creative tips to save water and do your part.
1. Shower and save every dropIn most households, water is not always immediately hot. This is alright when it comes to washing hands,  however, no one enjoys starting the day with a cold shower. Therefore, you can either plan in advance and turn the heater on 15 minutes before your shower, or, if you don’t have time to wait, you can let the water run, but don’t  let it flow down the drain; it’s clean and ready to use. Collect it in a container and use it to water the plants, for example.
2. Reuse water from the washing machine to clean floors and exterior surfacesIf you detach the outflow pump from the wall, you can reuse the water your washing machine would otherwise waste. This water can be used to clean interior and exterior surfaces. Simply sloshing the water onto the floor will result in the targeted area being too soapy, so simply use a cloth as a filter and ring out the water onto the floor once you wet it.
3. Install a low-flow tap nozzleYou can also stop by a nearby hardware store or a market and purchase a water pressure reducing valve. Installing one of these can reduce your tap flow pressure from as much as 19 litres per minute to as little as 3.8. With this, the water jet retains its full volume but gives out water with less pressure! As simple as that!
4. When eggs discourage wasting waterIf you are a fan of hard boiled eggs, this tip can save water and fill your belly. The next time you boil eggs, save the water and pour it on your garden. The water becomes enriched with calcium when the eggs are cooked and it really benefit your plants, especially solanaceous garden plants (tomatoes and peppers for example).
5. Use a spray bottle to clean
When cleaning the various rooms in the house, use a spray bottle to minimise the amount of water wasted without compromising on the cleaning process. Use a solution of water mixed with disinfectant and wipe with a cloth to ensure ultimate cleaning.
About Helpling
The Berlin based startup Helpling is the leading global online platform for on-demand home services outside the U.S. On the website or via app, customers can book a vetted and insured cleaner and gain back free time within a couple of clicks.

Helpling was founded by Benedikt Franke, Philip Huffmann and Rocket Internet in January 2014. The company currently serves more than 10,000 cleaners and has cleaned more than 150.000 households.



اليوم العالمي لدورات المياه: خمس نصائح مفيدة لتوفير المياه


يهدف اليوم العالمي لدورات المياه، برعاية الأمم المتحدة، إلى تسليط الضوء على عدد من الأمور المهمة المتعلقة بتوفر دورات المياه الصحية النظيفة وطبيعتها حول العالم. فقد أثبتت الدراسات أن أكثر من 2.5 مليار شخص حول العالم لا يستطيعون الوصول إلى أبسط الحاجات والمتطلبات الصحية الأساسية التي نعتبرها أمراً مفروغاً منه، وما لهذا من تبعات خطيرة تؤثر على مستوى الصحة العامة، البيئة، والتطورات الإجتماعية والإقتصادية.
من المهم أن ندرك أن الوصول إلى الماء يعتبر معاناة حقيقية في أماكن كثيرة لا تتوفر فيها دورات المياه. ولكن الأمر لا ينتهي هنا، إذ أننا لازلنا نواجه مشاكل تتعلق بهدر المياه وتبذيرها في بعض البلدان التي يتوفر فيها مستوى معتمد من التعقيم الضروري، مما يؤدي بدوره إلى عالم بمصادر طبيعية أقل. فدولة الإمارات العربية المتحدة، رغم كونها على لائحة الدول الأكثر حاجة ونقصاً في مخزون المياه، إلا أنها بين أعلى البلدان استخداماً للماء لكل فرد. وفي منطقة الخليج بالذات، تتراوح نسبة استخدام الماء للشخص الواحد ما بين 300 إلى 750 ليتر لكل شخص يومياً – أي أعلى من نسبة الإستخدام العالمي بمعدل 250 ليتر.
يأتي اليوم العالمي لدورات المياه كفرصة سانحة للتفكير في عاداتنا اليومية، فاتحاً لنا المجال لمساءلة أنفسنا والقيام ببعض التغيرات، حتى ولو كانت صغيرة، للمساهمة نحو عالم أفضل. وبهذه المناسبة، تقدّم لنا Helpling (helpling.ae)، المنصة الإلكترونية الرئيسية لخدمات تنظيف المنازل، 5 نصائح فعّالة، ذكية، وعمليّة للحد من الإسراف باستخدام المياه يومياً.
1- وفر الماء عند الإستحمام
قد لا يتوفر الماء الساخن في معظم المنازل، وهذا أمر لا بأس به إذا كان الأمر يتعلق بغسل اليدين. ولكن، لا أحد يتطلع إلى بدء اليوم بحمام بارد. لهذا، تستطيع التخطيط مقدماً وتشغيل سخان المياه قبل 15 دقيقة من الإستحمام. ولكن، إذا لم يكن لديك متسعٌ من الوقت ولا تستطيع الإنتظار، افتح صنبور المياه أو الدوش واترك الماء يجري قليلاً. لا تضيع هذا الماء فهو نظيف وجاهز  للإستخدام. اجمعه في وعاء واستخدمه لسقي الزرع، على سبيل المثال.
 2- أعد استخدام مياه غسيل الملابس لتنظيف الأرض والأسطح الخارجية
قم بفصل أنبوب غسالة الملابس من الحائط، واستخدم مياه الغسيل التي كنت ستخلص منها بحال آخر. تستطيع استخدام هذا الماء لتنظيف السطوح الداخلية والخارجية. كل ما عليك هو تجنب سكب الماء مباشرة على الأسطح لأنها ستصبح لزجة وتؤدي للإنزلاق. استخدم قطعة قماشية كفلتر واعصرها لينزل الماء على الأرض بعد أن تقوم بترطيبها.
3- ركّب صنبوراً بضغط ماء منخفض
قم بزيارة سريعة لمحل خردوات أو معدات أو السوق واشتر صماماً لخفض ضغط الماء، فتركيب أحد هذه الصمامات كفيل بخفض ضغط الماء من 19 ليتر كل دقيقة إلى 3.8 ليتر. لا يؤثر هذا على تدفق الماء، ولكنه ينزل بضغط أقل، بكل بساطة.
4- حتى البيض يشجع على عدم هدر الماء
إذا كنت من محبي البيض المسلوق، فستجد أن هذه هي النصيحة الأفضل لتوفير الماء في الوقت الذي تلمؤ به معدتك بطعامك المفضل. عندما تقوم بسلق البيض في المرة القادمة، اسق حديقتك نباتاتك بماء السلق الغني بالكالسيوم، فهو مهم ومليء بالغذاء لنباتاتك، خاصة الطماطم والفلفل.
5- استخدم قارورة رش للتنظيف
عند تنظيف عدد من الغرف داخل المنزل، استخدم قارورة رش لخفض كمية الماء المستخدمة دون المساومة على نظافة البيت. قم باستخدام محلول ماء مخلوط بمعقم وامسحه بقطعة قماش لتتأكد من الحصول على مكان نظيف ومعقم بالكامل.
نبذة عن Helpling
الشركة الناشئة Helpling والتي يقع مقرها في برلين هي المنصة الرائدة عالمياً على الانترنت في مجال الخدمات المنزلية -عند الطلب- خارج الولايات المتحدة، وذلك عن طريق الموقع الإلكتروني أو عن طريق تطبيق الهاتف المحمول. يمكن للعملاء حجز عمّال نظافة مضمونين ومؤمنٌ على استخدامهم لتوفير وقت الفراغ الخاص بهم من خلال بضع نقرات.
تم تأسيس شركة Helpling من قبل بينيديكت فرانك وفيليب هفمان وشركة Rocket Internet في يناير (كانون الثاني) لعام 2014. وتقدّم الشركة حالياً خدمات أكثر من 10,000 عامل نظافة وقامت بتنظيف أكثر من 150,000 منزل.

No comments:

Post a Comment

=