Thursday, 19 November 2015

Jumeirah Group collaborates with Google to launch Jumeirah™ Inside

Explore never-before-seen footage and share hidden gems with the world through this immersive digital platform that will redefine the way people discover and book hotels
Dubai, 17 November 2015: Jumeirah Group, the Dubai-based luxury hotel company and a member of Dubai Holding, has launched Jumeirah™ Inside- a virtual platform comprising 360° video and photography which enables users to make hotel bookings, access never-before-seen footage, discover hidden treasures and share them with the world.
Jumeirah™ Inside, developed in collaboration with Google, is a hotel industry first and offers a fully immersive digital travel platform which is accessible through jumeirah.com.
The platform provides access to Burj Al Arab Jumeirah which is brought to life by 360° video, 3D sound, playful interactions and exclusive hotspots – this is not just a tour through a building, it’s a journey through a brand.
Ross McAuley, Group Vice President of Brand, Digital and Loyalty, Jumeirah Group, said: “Jumeirah Inside is one of the most exciting digital developments for Jumeirah Group. Just as we aim to exceed our guests' expectations whenever they visit our luxury hotels around the world, so is our aim to give an unforgettably rich, immersive online experience in advance of their arrival. This is a world first for the hospitality sector. Jumeirah Inside has been initiated for us by Google’s dedicated creative team. The platform works across desktop, tablet and mobile devices, in five languages, offering a film-focused exploration of the world's most luxurious hotel, Burj Al Arab Jumeirah. And in so doing it connects that remarkable property back to Jumeirah Group's portfolio of 22 other luxury hotels, our STAY DIFFERENTTM brand promise and the outstanding service guests can expect when they walk through the door of any Jumeirah hotel.”
Ivan Jakovljevic, Google’s Head of Travel & Finance, Middle East and North Africa, said: “We are very excited to see Jumeirah Inside spread its magic to the world. We worked very closely with the Jumeirah team to unleash the creative potential of their brand enabled by the latest advances in digital technology to tell the best possible story from the consumer point of view at every step of an immersive travel journey. Innovation through technology is at the core of what we do. We are always striving to create new ways for our partners to find their audience and create rich, personal experiences with them.  Jumeirah Group has set a high standard for the hospitality industry as a brand that consistently explores what is possible through adoption of digital. It is redefining the way people experience travel and we are proud to be a part of it.”
The virtual journey begins at the world’s most luxurious hotel where guests can see, hear and move around like never before. Users can uncover new information  and explore the vibrant colours and playful water features in the atrium through 360° video. Other experiences include the chance to dive into the Talise Spa infinity pool, take a leisurely stroll through the magnificent Royal Suite, and explore Dubai from the exclusive helipad.
From there guests can continue their virtual journey and explore Jumeirah’s hotels and resorts around the world. By clicking on 360° photo spheres, which each have informative hotspots, users will uncover Jumeirah’s STAY DIFFERENT™ experiences which can be used to inspire their friends through Facebook, Twitter, Weibo, Wechat and Google Plus.
Optimised for mobile and tablet users, the site will offer the opportunity to make hotel reservations at any point. The fully immersive experience is available in English, Arabic, German, Russian and Mandarin. 


بالتعاون مع جوجل
مجموعة جميرا تطلق "Jumeirah™ Inside"
تقنية رقمية فريدة تطرح مفهوماً جديداً يعيد تعريف طرق اختيار وحجز الفنادق الكترونياً

دبي، 17 نوفمبر 2015: أعلنت مجموعة جميرا، شركة الضيافة العالمية الفاخرة والعضو في دبي القابضة، عن إطلاق تجربتها الرقمية الجديدة "Jumeirah™ Inside" التي تعدّ منصة افتراضية متكاملة تجمع بين مقاطع الفيديو والصور الشاملة بمجال رؤية 360 درجة، وامكانية الحجز الالكتروني والتواصل الاجتماعي من خلال مشاركة لقطات فريدة يتم عرضها لأول مرة عبر شبكات التواصل مباشرة.

ويعدّ "Jumeirah™ Inside"، الذي طوّر بالتعاون مع جوجل، أول منصة رقمية متكاملة للسياحة والسفر على مستوى القطاع الفندقي حول العالم يمكن الوصول إليها عبر الموقع الإلكتروني jumeirah.com.

ومن خلال هذه المنصة، يمكن للزائر التجول في فندق برج العرب جميرا بطريقة افتراضية وبمجال رؤية تفاعلية تبلغ 360 درجة ونقاط تسلية تفاعلية، تمكنه ليس فقط من اكتشاف خبايا عالم ساحر من الفخامة في أروقة واحد من أفخم فنادق العالم، بل تتخطى أبعاد التحفة المعمارية إلى رحلة استكشافية في جوهر علامة جميرا وأدق التفاصيل في فنادقها حول العالم.

وبهذه المناسبة، قال روس ماكولي - نائب الرئيس المسؤول عن العلامة التجارية والتسويق الرقمي وبرنامج الولاء لمجموعة جميرا: "يعد مفهوم ’ Jumeirah™ Inside ‘ أحد أكثر مشاريع التطوير الرقمي المثيرة للاهتمام التي تقدمها مجموعة جميرا. ونسعى دائمًا إلى مفاجأة ضيوفنا بكل ما هو جديد عند زيارتهم لأي من وجهاتنا الفخمة في مختلف أنحاء العالم، فنحن نهدف من خلال هذه المبادرة إلى منحهم تجربة لا تُنسى من خلال جولة رقمية غامرة قبل حلولهم ضيوفًا علينا، ضمن خطوة سبّاقة في قطاع الضيافة على مستوى العالم. وقد أُطلقت هذه المباردة عن طريق فريق إبداعي متخصص من جوجل. ويمكن الوصول إلى هذه المنصة، التي تدعم خمس لغات، عبر أجهزة الحاسب الشخصي والأجهزة اللوحية والهواتف المتحركة، مقدمةً رحلة استكشاف مميزة لبرج العرب جميرا، الفندق الأكثر فخامة في العالم. كما ستساهم هذه المنصة في تسليط الضوء على الفنادق الفاخرة الـ 22 الأخرى ضمن محفظة مجموعة جميرا، وأيضًا على شعار المجموعة "اختلافٌ متميز" الذي تشتهر به، فضلًا عن التعريف بمستويات الخدمة الفاخرة التي يتوقعها الضيوف عند زيارة أي من وجهاتنا المترفة".

وتعليقًا على ذلك، قال إيفان جاكلوفليفتش، رئيس قطاع السفر والتمويل في منطقة الشرق الأوسط وشمال أفريقيا لشركة جوجل: "نحن متحمسون جدًا لإنطلاق مفهوم ’ Jumeirah™ Inside ‘ وانتشاره حول العالم. لقد عملنا جنبًا إلى جنب مع مجموعة جميرا لإطلاق الإمكانات الإبداعية لعملامة الضيافة الفاخرة هذه من خلال أحدث التقنيات، بحيث تضع بين يدي عملائها هذه الخدمة الفريدة التي تعكس قصة نجاحها في كل خطوة من رحلة العميل. ويرتكز عملنا على الابتكار في مجال التكنولوجيا ونتطلع دائمًا إلى تقديم طرق جديدة لشركائنا يستطيعون من خلالها تحقيق رضا عملائهم وصياغة تجربة شخصية غنية معهم. ويعدّ مفهوم ’ Jumeirah™ Inside ‘ مثالًا يحتذى به في قطاع العلامات الفاخرة التي تتطلع إلى الارتقاء بالخدمات الرقمية التي تقدمها، إذ يعيد تعريف تجربة السفر، ونفخر أن نكون جزءًا من قصة النجاح هذه".

وتبدأ رحلة الضيوف الافتراضية الممتعة مع أكثر الفنادق فخامةً في العالم، حيث يمكن لهم الاستمتاع بتجارب بصريةٍ وسمعيةٍ غير مسبوقة تمكنهم من استكشاف كل ما هو جديد ومميز، كالاستمتاع بمقاطع فيديو تفاعلية بمجال رؤية كاملة (360 درجة) للنافورة المائية المتواجدة في ردهة الاستقبال بألوانها النابضة بالحياة حيث يمكنهم التحكم بحركتها تماماً كما هي في الواقع. بالإضافة إلى تجارب تفاعلية مسلية أخرى كالغطس في المسبح البانورامي في "تاليس سبا"، أو جولة في الجناح الملكي المترف، أو استكشاف دبي من مهبط الطائرات الشهير.

وبعد ذلك، يمكن للضيوف مواصلة رحلتهم الافتراضية واستكشاف فنادق ومنتجعات جميرا في جميع أنحاء العالم انطلاقاً من شعار المجموعة "اختلافٌ متميز" من خلال الصور البانورامية التفاعلية بمجال رؤية 360 درجة، التي تحتوي على نقاط تفاعلية تسرد معلومات تفصيلية عن مختلف أماكن الفندق التي يمكن زيارتها أو مشاركتها مع أصدقائهم عبر الفيسبوك والتويتر والويبو والوي تشات وجوجل بلس.

صمم هذا الموقع ليناسب مستخدمي الهواتف النقالة والأجهزة اللوحية على الوجه الأمثل، والذي يتيح إجراء الحجوزات من أي مكان في العالم. وتدعم المنصة الرقمية خمس لغات هي الإنجليزية والعربية والألمانية والروسية بالإضافة إلى الماندرين (اللغة الصينية).
 

No comments:

Post a Comment

=