Sunday, 22 November 2015

HMH CEO Laurent A. Voivenel Speaks on Current and Future Needs of Hotel Industry At Hotel Technology Summit in Dubai


Speaking during an interactive panel discussion on smart hotels at the 18th Hotel Technology Summit in Dubai today, Laurent A. Voivenel, CEO of HMH - Hospitality Management Holdings shared a number of key industry insights. Organised in association with Hospitality Financial and Technology Professionals (HFTP), the two-day global conference, being held on 22 and 23 November 2015, aims to connect the Middle East hotels with Next-Gen technology innovators.

Adoption of the latest technology has been a strategic focus for HMH - Hospitality Management Holdings. Commenting on how hotels can make personal connections with tech-savvy Gen Y travellers, Laurent stated, "Let’s first agree on the fact that Gen Y are ‘NOT’ tech-savvy. Rather, they are tech-dependent and, therefore, cannot live without technology. They are looking for instant gratification and convenience at the touch of a button. They demand efficiency and speed at every step be it the booking process or the actual stay at the hotel. Basic to any operation today is high-speed connectivity and digital engagement."

One of the new technologies that is getting quite a bit of attention currently is the ability to use geo location services.  According to Laurent, "While it is a great technology, the issue is guests want to feel catered to, not stalked around and up until now beacons appears to give the latter impression. That is why we have to tread this path carefully. It can be used as a concierge on the phone whereby if you pass the spa, it alerts you of the special offer or if you pass by the restaurant – notifies you about complimentary dessert. When used right, it is a great way to engage with customers and further personalize their experience".

Talking about intuitive technology, Laurent said, "Intuitive technology basically means taking advantage of innovations in technology and implementing solutions that allow to anticipate and serve the needs of a guest.  Some examples can be in-room iPads that are interfaced to allow guests to order room service, schedule wake-up calls, book spa appointments, use smart phones as room keys or electro-responsive fibres in sleepwear and soft electronics in pillows that can monitor your blood pressure, sleep patterns and stress levels, and accordingly music and lighting can be adjusted to help you relax. Similarly, bathroom mirrors can function as interactive display showing news, weather and messages, etc. The possibilities with intuitive technology keep getting wider.  

"When it comes to technology, like everything else, the key is to know what is it that your guests desire and expect? There is no point to load them with add-ons that complicate rather than simplify. Technology must complement the service and enhance the guest experience. It should not totally replace the human touch".

Laurent ended the session by quoting Charles Darwin who had famously said: "'It is not the strongest or the most intelligent who will survive but those who can best manage change.' Technology is not only about addressing the current needs of our guests but preparing ourselves for the future. With advancements in technology comes change and we need to adapt ourselves to those changes".

About HMH
Founded in 2003 in Dubai, HMH – Hospitality Management Holdings is a fully-integrated hotel management company that prides itself on being the first hotel chain in the Middle East to offer halal-friendly, alcohol-free safe environment. It provides hotel owners and developers a broad spectrum of comprehensive management solutions with five distinct, yet complementary, hotel brands catering to varied market segments from budget to luxury. These include The Ajman Palace Hotel, Coral Hotels & Resorts, Corp Hotels, EWA Hotel Apartments and ECOS Hotels. Through its dynamic operation and strategic expansion in the Middle East and North Africa, HMH has been successful in unlocking a world of opportunities while creating value for its stakeholders, associates, staff members and customers. Its existing portfolio features superb properties located in some of the most desirable destinations across the MENA region, as well as a healthy pipeline of hotels under development.

For more information about HMH please visit http://www.hmhhotelgroup.com
or https://www.hmhhotelgroup.com/subscribenow

الرئيس التنفيذي لشركة أتش أم أتش لوران أ. فوافنيل يتحدث عن
الاحتياجات الحالية والمستقبلية لقطاع الفنادق
في قمة التكنولوجيا الفندقية في دبي

متحدثاً في حلقة النقاش التفاعلية حول الفنادق الذكية في قمة التكنولوجيا الفندقية 18 في دبي، لوران أ. فوافنيل ، الرئيس التنفيذي لشركة أتش أم أتش - إدارة الضيافة القابضة (هوسبيتاليتي مانجمانت هولدينجز) شارك عدداً من الأفكار الرئيسية في الصناعة مع الحضور خلال القمة التي تنظم بالتعاون مع محترفي الإدارة المالية و تكنولوجيا الضيافة (HFTP)، ينعقد المؤتمر العالمي على مدى  يومي 22 و 23 نوفمبر 2015 ويهدف إلى ربط فنادق الشرق الأوسط مع الجيل المقبل من مبتكري التكنولوجيا.

الاعتماد على أحدث التقنيات يمثل ضرورة استراتيجية بالنسبة لأتش أم أتش - إدارة الضيافة القابضة. وتعليقا على كيف يمكن للفنادق إقامة روابط شخصية مع المسافرين من الجيل واي  البارعين في امور التكنولوجيا، ذكر لوران "دعونا نتفق أولاً على أن الجيل واي  ليسوا بارعين في امور التكنولوجيا فحسب ، ولكنهم يعتمدون على التكنلوجيا بشكل كامل، وبالتالي لا يمكن أن يعيشوا دون التكنولوجيا. انهم يبحثون عن الإشباع الفوري والراحة في لمسة زر واحدة. وهم يطلبون الكفاءة والسرعة في كل خطوة سواء كان ذلك لعملية الحجز أو الإقامة الفعلية في الفندق. الأساس  لأية عملية اليوم هو الاتصال السريع و المشاركة الرقمية ".

واحدة من التقنيات الجديدة التي حصلت على  قدر كبير من الاهتمام حالياً، هي امكانية استخدام خدمات الموقع الجغرافية. وفقا للوران " في حين أنها تقنية كبيرة، يريد أن يشعر الضيوف أنها تلبي احتياجاتهم، وليس الدوران حولها ،وحتى الآن لا يبدو أنها تلبي إحتياجات الضيوف بالشكل المطلوب، لذا يجب أن نخطوا في هذا الطريق بعناية. ويمكن أن تستخدم بمثابة كونسيرج على الهاتف حيث إذا قمت بالمرور بالسبا سينبهك لعروضه الخاصة،  أو إذا مررت بالمطعم يقوم  بإعلامك عن الحلويات المجانية. إذا استخدمت هذه التقنية بالصورة الصحيحة ستكون وسيلة رائعة للتواصل مع العملاء و  ضافة  المزيد من الخصوصية لتجربتهم ".

متحدثاً عن التكنولوجيا الحسية قال لوران "التكنولوجيا الحسية تعني أساساً الاستفادة من الابتكارات في مجال التكنولوجيا وتنفيذ حلول تسمح بتوقع وتلبية احتياجات الضيوف. ويمكننا استعراض بعض الأمثلة، مثل استخدام أجهزة الكومبيوتر اللوحية في الغرف التي يتم ربطها لتسمح للنزلاء طلب خدمة الغرف، برمجة مكالمات الإيقاظ و حجز مواعيد السبا، أو استخدام الهواتف الذكية كمفاتيح للغرف، أو الألياف الكهربائية ذات الاستجابة في ملابس النوم والالكترونيات الدقيقة في الوسائد التي يمكهان رصد ضغط الدم، وأنماط النوم ومستويات التوتر، وبالتالي يمكنها تعديل الموسيقى والإضاءة لمساعدتك على الاسترخاء. وبالمثل يمكن استخدام مرايا الحمام كاداة للعرض التفاعلي تعرض الأخبار والطقس والرسائل وغيرها. و ما تزال تطبيقات استخدام التقنيات الحسية اخذة في التوسع.

وقال "عندما يتعلق الأمر بالتكنولوجيا، مثل كل شيء آخر، المفتاح الرئيسي  هو معرفة رغبة و توقعات  الضيوف. ليس هناك فائدة من منحهم العديد من الإضافات التي تعقد إقامتهم بدلاً من تبسيطها.  يجب أن تكمل التقنية الخدمات و تعزز تجربة الضيوف.و لا ينبغي أن تحل محل اللمسة الإنسانية تماماً".

أنهى لوران حديثه  باقتباس الجملة الشهيرة لتشارلز داروين الذي قال: "" ليس الأقوى أو الأكثر ذكاء الذين سوف يبقى على قيد الحياة ولكن أولئك الذين يمكن إدارة التغيير بصورة أفضل ". التكنولوجيا ليست فقط حول تلبية الاحتياجات الحالية لضيوفنا ولكن يجب أن نعد أنفسنا للمستقبل.تأتي التغيرات  مع التقدم في التكنولوجيا ونحن بحاجة إلى التكيف مع تلك التغييرات ".


حول أتش أم أتش
تأسست أتش أم أتش – إدارة الضيافة القابضة (هوسبيتاليتي مانجمانت هولدينجز) عام 2003 في دبي، وهي شركة إدارة فنادق متكاملة تفخر بأنها أول سلسلة فنادق في الشرق الأوسط توفر بيئة آمنة خالية من الكحول. تقدم الشركة لمالكي الفنادق والمطورين العقاريين مجموعة كاملة من حلول الإدارة الشاملة مع خمس أسماء فندقية متميزة، ومع ذلك متكاملة، تلبي احتياجات قطاعات متنوعة من السوق من الاقتصادية إلى الفاخرة. وتشمل هذه الفنادق فندق القصر عجمان، فنادق ومنتجعات كورال، فنادق كورب، شقق ايوا الفندقية وفنادق ايكوس. ومن خلال عملياتها النشطة وتوسعها الاستراتيجي في الشرق الأوسط وشمالي أفريقيا، نجحت أتش أم أتش في فتح أبواب عالم من الفرص وفي الوقت نفسه خلق قيمة لحاملي أسهمها، شركائها، العاملين فيها وعملائها. قائمة أعمالها الحالية تشمل فنادق رائعة تقع في بعض من أكثر المدن المطلوبة في أرجاء الشرق الأوسط وشمالي أفريقيا، بالإضافة إلى مجموعة متميزة من الفنادق تحت التطوير.

للحجز و مزيد من المعلومات حول أتش أم أتش، رجاء زيارة الموقع:http://www.hmhhotelgroup.com
أو https://www.hmhhotelgroup.com/subscribenow



No comments:

Post a Comment

=