Monday, 19 October 2015

Redington Brings EMC's Hyper-Converged Infrastructure Appliances to Saudi Arabia to Help Redefine Corporate IT for Mid-Market and Enterprise Customers


VSPEX BLUE combines compute, storage, virtualization, and management into a single appliance designed to address the unique needs of mid-market and enterprise customers
Saudi Arabia – October 17, 2015
Redington Value, a distribution division of Redington Gulf, today announced the launch of EMC® VSPEX® BLUE hyper-converged infrastructure appliance (HCIA) in Saudi Arabia.

A software defined data centre (SDDC) building block, VSPEX BLUE combines compute, storage, virtualization and management into a single appliance designed to address the unique needs of mid-market and enterprise customers.

Designed to specifically facilitate an easy-to-use and scalable system, the next-generation converged infrastructure is built on x86 servers and enables customers to go from power on to provisioning virtual machines in under 15 minutes.

"The industry is looking forward to a system that is simple to manage, easy to scale and provides elasticity. The VSPEX BLUE hyper-converged infrastructure appliance radically simplifies IT infrastructure deployment and management and represents a strategic addition to EMC's existing highly successful converged infrastructure portfolio," says Ashraf Jarad, Channel Manager KSA at EMC Corporation.

An ideal solution for private/hybrid cloud and application developers and managers, the EMC VSPEX BLUE provides linear scaling capability that grows based on the business needs. Its features exemplify simplicity with fully orchestrated installation, management, patching, and upgrading. VSPEX BLUE is ideal for infrastructure consolidations, virtual desktops in large remote or branch offices and managed service providers.

"The VSPEX BLUE is a software defined data centre appliance that is designed to increase operational flexibility and reduce cost. This appliance lends itself to software optimization of the hardware, thereby leading to a significant reduction in CAPEX and driving value on each unit of investment," says Jarad.
Also featured, for the first time, is a one-stop Application Centre or a Market where users can download value-added software from within the appliance. Users can also access electronic services, such as EMC knowledge base articles and real time information. The VSPEX BLUE Manager also simplifies IT management by delivering patch and software update notification that can be installed automatically without interruption or downtime so that the appliance software is always up-to-date.

"Customers are increasingly looking for systems that are simple to manage and easy to scale. Redington Gulf's partnership with EMC enables us to cater to the exclusive needs of businesses in Saudi Arabia, especially to the mid-market and enterprise businesses," says Ramkumar Balakrishnan, President, Value Distribution at Redington Gulf.

The global converged infrastructure market continues to grow at a phenomenal pace and is expected to expand to $17.8 billion in 2016.

"The demand for hyper-converged solutions is gaining speed and presents considerable opportunity for both manufacturers and suppliers alike. Being one of the leading IT distributors and supply chain solution providers in Middle East and Africa, our partnership with EMC has enabled us to bring to our customers one of the best IT solutions for 2015," says Balakrishnan.

Offered as an all-inclusive product for easy ordering, the EMC VSPEX BLUE hyper-converged infrastructure appliance is now available.

ريدنغتون تحضر أجهزة إي إم سي للبنى التحتية شديدة التقارب إلى المملكة العربية السعودية لتساعد في إعادة تعريف تقنية المعلومات المؤسسية لعملاء السوق المتوسط والمؤسسات

في سبيكس بلو يجمع ما بين الحوسبة والتخزين والمحاكاة الافتراضية والإدارة في جهاز واحد مصمم لتلبية الاحتياجات الفريدة من نوعها لعملاء السوق المتوسط والمؤسسات

المملكة العربية السعودية –17  أكتوبر 2015

أعلن اليوم ريدنغتون فاليو، قسم توزيع بشركة ريدنغتون غلف، عن إطلاق جهاز إي ام سي®، في سبيكس بلو® للبنى التحتية شديدة التقارب (HCIA) في المملكة العربية السعودية.

يجمع جهاز في سبيكس بلو، وهو عنصر أساسي عبارة عن مركز بيانات مُعرف بالبرمجيات (SDDC)، ما بين الحوسبة والتخزين والمحاكاة الافتراضية والإدارة في جهاز واحد مصمم ليلبي الاحتياجات الفريدة من نوعها لعملاء السوق المتوسط والمؤسسات.

بُني الجيل التالي من البنى التحتية المتقاربة، المُصمَم خصيصاً لدعم الأنظمة سهلة الاستخدام والقابلة للتوسع، على خوادم إكس 86، مما يُمكن العملاء من الانتقال من الأجهزة الكهربية إلى الأجهزة الافتراضية الاحتياطية في غضون أقل من 15 دقيقة.

عن ذلك يقول أشرف جراد، مدير قناة المؤسسة إي إم سي في المملكة العربية السعودية "يتطلع القطاع إلى نظام إدارته بسيطة، وقابل للتوسع بسهولة، ويقدم ميزة المرونة. جهاز في سبيكس بلو للبنى التحتية شديدة التقارب يُبسط نشر البنى التحتية التقنية وإدارتها بشكل جذري، مما يمثل إضافة استراتيجية للملف التعريفي الحالي الناجح للغاية للبنى التحتية المتقاربة التي تقدمها مؤسسة إي إم سي".

يقدم جهاز إي إم سي في سبيكس بلو، الذي يُعد بمثابة الحل المثالي لمديري ومطوري التطبيقات والسحب الخاصة/الهجينة، قابلية خطية للتوسع تزداد بناءً على احتياجات العمل. وتتميز خواصه بالبساطة الشديدة حيث أن كل من التثبيت والإدارة والتوصيل والترقية منظم بالكامل. كما يعتبر جهاز في سبيكس بلو مثالياً لتوحيدات البنية التحتية، وأسطح المكتب الافتراضية في المكاتب الفرعية أو البعيدة الضخمة، ولمقدمي الخدمات المدارة.

يقول جراد "في سبيكس بلو جهاز مركز بيانات مُعرف بالبرمجيات مُصمَم لرفع المرونة التشغيلية وخفض التكاليف. يفسح هذا الجهاز المجال إلى تحقيق أقصى الأداء الأمثل للبرمجيات في المعدات الحاسوبية، مما يؤدي إلى خفض النفقات الرأسمالية لدرجة كبيرة ويعود بالقيمة على كل وحدة من الاستثمار".

كما أُطلق لأول مرة مركز تطبيقات أو سوق شامل للخدمات يمكن للمستخدمين من خلاله تحميل البرمجيات ذات القيمة المضافة من داخل الجهاز. كما يمكن للمستخدمين كذلك الاستفادة من الخدمات الإلكترونية، مثل مقالات من القاعدة المعرفية لإي إم سي بالإضافة إلى أحدث المعلومات. كما يُبسط مدير جهاز في سبيكس بلو إدارة تقنية المعلومات من خلال تقديم إشعارات التوصيل وتحديث البرمجيات التي يمكن تثبيتها أوتوماتيكياً دون إحداث مقاطعة أو إضاعة وقت في التوقف، مما يجعل الجهاز مُحَدثاً على الدوام.

وبهذا الشأن يقول رامكومار بالاكريشنان، رئيس وحدة توزيع القيمة في ريدنغتون غلف "يبحث العملاء بشكل متزايد عن أنظمة بسيطة ويمكن التوسع بها بسهولة. وتمكننا شراكة ريدنغتون غلف مع إي إم سي من تلبية احتياجات العمل الحصرية في المملكة العربية السعودية، خاصة للسوق المتوسط وأعمال المؤسسات".

ويستمر سوق البنى التحتية شديدة التقارب العالمية في النمو بسرعة مذهلة ويتوقع لها أن تحقق توسعاً يصل إلى 17.8 مليار دولار أمريكي في عام 2016.

يقول بالاكريشنان "تزاد سرعة الإقبال على الحلول شديدة التقارب، وتمثل فرصة كبيرة لكل من المُصنعين والموردين على حد سواء. ولكوننا واحدة من الشركات الرائدة في توزيع خدمات تقنية المعلومات وتقديم حلول سلاسل الإمدادات في الشرق الأوسط وإفريقيا، فإن شراكتنا مع إي إم سي قد مكنتنا من إحضار واحد من أفضل حلول تقنية المعلومات في عام 2015 لعملائنا".

جهاز إي ام سي في سبيكس بلو، جهاز البنى التحتية شديدة التقارب، متوفر الآن كمنتج شامل ويمكن طلبه بسهولة.

No comments:

Post a Comment

=