Monday, 19 October 2015

Redington Value to redefine itself as a solutions partner at Gitex 2015


The move aims to cater to an industry that is fast changing into a marketplace for all-in-one solutions
October 17, 2015 – Dubai, UAE
Redington Value, the value-added distribution division of Redington Gulf and by far the largest distributor of IT products in the Middle East and Africa, is all set to transform itself as a solutions partner to its channel partners.

The Gitex Technology Week 2015 will see the company positioning itself as an ideal source for complete IT solutions to its partners in the region.

The company’s solutions span across technology domains such as networking, voice, servers, storage, software, security and infrastructure.

Describing it as a significant move aimed at catering to an industry that is fast changing into a marketplace for all-in-one solutions and an IT segment that is challenged by disruptive technology, Ramkumar Balakrishnan, President, Redington Value Distribution, says that the main focus is on enhancing its ability and offerings in the channel from a solutions and enablement points of view.

“We are enhancing our ability to build a pipeline which is incremental in nature by partnering closely with the customers and generating end-user demand in coordination with vendor and our channel partners. We are also focused on building a ‘converged infrastructure’ speciality in value division,” says Balakrishnan.

“The expertise we have gained over the years, working with various brands and the skillset available today, can be best utilised for providing solutions to clients dealing with the convergence of new technologies. GITEX provides us the best platform to highlight our complete portfolio,” he adds.

The Gitex Technology Week 2015 will also mark the Value division entering into its tenth year of operations. The division has grown into an ideal source for complete IT solutions to its partners in the region.

Started in 2006 with offices in the United Arab Emirates (UAE) and Saudi Arabia with just nine employees and eight brands, the value division has witnessed exponential growth over the past decade. It has expanded into being the number one value-added distributor in the region with an active presence in 27 markets with more than 200 employees from 19 countries and representing over 40brands.

The company has also taken a lead in creating a gender balance, with almost 20 per cent of its overall workforce comprising female employees - a considerable figure when compared to other major players in the IT industry.

During Gitex Technology Week, the company aims to showcase some of the latest introductions in the sphere of hyper-converged solutions and software-defined solutions besides its Redington Value Cloud solution.

The two major announcements include Redcloud (Redington’s  cloud platform) and an enhanced portfolio of hyper-convergence products including the EMC VSPEX Blue. Other advanced solutions will include various security and software units focusing on private cloud, securing mobile environment, security analytics, back-up and restore among others.

The company has planned an extensive array of training sessions for visitors at Gitex Technology Week. “There will be about 36 sessions covering the entire spectrum of our offerings at the stand from various domain specialists belonging to Redington Value as well as our vendors,” adds Balakrishnan.

Redington Gulf has also tied up with Gitex Technology Week as its pre-registration sponsor. The event will be held from 18th October to 22nd October 2015 at the Dubai World Trade Centre. Redington Value stand will be located in Hall 3, # A3-7 at DWTC. 

"ريدنغتون فاليو" تكمل عشر سنوات، وتعرّف عن نفسها كشريك للحلول في معرض جيتكس 2015

تهدف هذه الخطوة إلى تلبية احتياجات هذا القطاع الذي يتغير بسرعة ليتحول إلى سوق للحلول الشاملة

17 أكتوبر 2015 - دبي، الإمارات العربية المتحدة

"ريدنغتون فاليو" ذراع توزيع القيمة المضافة لشركة "ريدنغتون غلف" والتي تعد اليوم أكبر موزع لمنتجات تكنولوجيا المعلومات في الشرق الأوسط وإفريقيا، جاهزة لتحويل نفسها إلى شريك حلول لشركائها في قنوات التوزيع.
سيشهد أسبوع جيتكس للتقنية 2015، تموضع الشركة كمصدر مثالي لحلول تقنية المعلومات المتكاملة التي تقدمها لشركائها في المنطقة.
تمتد حلول الشركة في جميع مجالات التكنولوجيا مثل الشبكات والصوت والخوادم ووحدات التخزين والبرمجيات والأمن والبنية التحتية.
يصف رامكومار بالاكريشنان رئيس شركة "ريدنغتون فاليو" للتوزيع هذه المشاركة بأنها خطوة هامة تهدف إلى تلبية حاجات هذا القطاع الذي يتغير بسرعة إلى سوق للحلول الشاملة وقطاع تكنولوجيا المعلومات الذي يتعرض للتحديات من التكنولوجيا التخريبية، ويقول أن التركيز الأساسي سيتمحور حول تحسين قدرة الشركة وعروضها في قناة التوزيع من حيث الحلول والدعم.
يقول بالاكريشنان: "إننا نقوم بتعزيز قدرتنا على بناء خط تزويد بالخدمات بشكل تدريجي بطبيعته، من خلال الشراكة الوثيقة مع العملاء وتوليد طلب المستخدم النهائي بالتنسيق مع البائعين وشركائنا في قناة التوزيع. كما أننا نركز على بناء تخصص "البنية التحتية المتقاربة" في ذراع القيمة".  
ويضيف رامكومار: "يمكن استغلال الخبرة التي اكتسبناها على مر السنين والعمل مع مختلف العلامات التجارية وأفضل المهارات المتاحة اليوم بالشكل الأمثل لتوفير الحلول للعملاء الذين يتعاملون مع تقارب التقنيات الجديدة. كما يوفر لنا معرض جيتكس المنصة الأفضل لتسليط الضوء على مجموعة أعمالنا الكاملة".
يمثل أسبوع جيتكس للتقنية 2015 أيضاً دخول ذراع القيمة السنة العاشرة من عملياتها، إذ نمى ذراع القيمة هذا ليغدو مصدراً مثالياً لحلول تكنولوجيا المعلومات الكاملة لشركائه في المنطقة.
شهد ذراع القيمة الذي بدأ في عام 2006 مع مكاتب في دولة الإمارات العربية المتحدة والمملكة العربية السعودية تضم تسعة موظفين فقط وثماني علامات تجارية، نمواً متسارعاً على مدى العقد الماضي. وتوسع ليغدو ذراع توزيع القيمة المضافة رقم واحد في المنطقة مع تواجد نشيط في 27 سوقاً وأكثر من 200 موظف من 19 بلداً ومكاتب تمثيلية لأكثر من 40 علامة تجارية.
وقد أخذت الشركة أيضاً زمام المبادرة في إنشاء توازن بين الجنسين، إذ تشكل الإناث حوالي 20 في المائة من إجمالي القوة العاملة - وهو رقم كبير مقارنة مع غيرها من اللاعبين الرئيسيين في قطاع تكنولوجيا المعلومات.
تهدف الشركة خلال أسبوع جيتكس للتقنية إلى عرض بعض أحدث التقنيات في مجال الحلول المتقاربة، والحلول المعرفة بالبرمجيات، إلى جانب تقنية "ريدنغتون فاليو" السحابية.
ويشمل الإعلانان الرئيسيان ريدكلاود Redcloud (منصة ريدنغتون السحابية)، إضافة إلى مجموعة محسنة من منتجات الحلول المتقاربة تشمل EMC VSPEX Blue. وسوف تشمل الحلول المتقدمة الأخرى مختلف الوحدات الأمنية والبرامج التي تركز على السحابة الخاصة، وتأمين بيئة الهاتف المحمول، والتحليلات الأمنية، والأنظمة الاحتياطية وحلول الاستعادة وغيرها.
وقد خططت الشركة لتقديم مجموعة واسعة من الدورات التدريبية للزوار في أسبوع جيتكس للتقنية. يوضح بالاكريشنان: "ستقام حوالي 36 جلسة تغطي المجموعة الكاملة من عروضنا في الجناح من قِبل مجموعة من المتخصصين في مختلف المجالات من شركة 'ريدنغتون فاليو' بالإضافة إلى البائعين لدينا".
وترتبط شركة "ريدنغتون غلف" أيضاً مع أسبوع جيتكس للتقنية كراع التسجيل المُسبق للمعرض.
يقام هذا الحدث من 18 إلى 22 أكتوبر 2015 في مركز دبي التجاري العالمي. يتواجد جناح  "ريدنغتون فاليو" في القاعة رقم 3، # A3-7 في مركز دبي التجاري العالمي.

No comments:

Post a Comment

=