25 October, 2015

Koenig to address increased demand for Smart training and online learning programs in Dubai



Smart training courses deemed essential with efforts to position emirate as leading ‘innovation hub’ in the region

October 25, 2015

Koenig Solutions, India’s leading IT training provider and the world’s number one offshore training company, has expressed its confidence in filling the increasing demand for specialized Smart training courses and online learning programs in Dubai. To help address this, the company is set to leverage its wide portfolio of world-class IT-focused courses and training programs across various business organizations and companies in the UAE. The offer of these training programs are deemed essential and pivotal in the emirate’s continuing efforts to position itself as a leading ‘innovation hub’ in the region.

According to a recent report from Smart Dubai, the deployment of technologies utilizing the so-called Internet of Everything will be worth AED 17.9 billion within Dubai’s economy by the year 2020. With this growth in mind, the IT industry is expected to experience an increased demand for professionals with skills in the development and deployment of the latest software. Current IT professionals have resolved to use training programs and offshore training centres in order to improve their skills and enhance their industry proficiency. These courses have also become attractive to contractors and freelancers who want to charge more for their services. Koenig senior executives have stressed on the importance of training for certification as a good way to learn new technologies and to work up the pay scale--noting that courses they offer like Certified Ethical Hacking, CISSP, Cisco Security, Microsoft Dynamics etc. have become in demand among IT professionals. Koenig also provides its clients with certification in software including Oracle, Cisco, Microsoft, Red Hat, Linux and Java.

“Enrolling in IT training programs and gaining certification increases the skill levels and reinforces the work done by IT professionals. It’s a tough economy in many parts of the world at the moment and IT professionals have to stand out and fight for the positions that are around,” said Aditya Girish, Territory Manager Middle East, Koenig Solutions. “At Koenig, our focus is not only on providing certification but also in ensuring that our clients will be able to improve their skills and enhance their knowledge. We like to train trainees on how to solve problems, which is why we customize our courses around their specific requirements. Koenig courses are flexible and we offer one-to-one training, starting any day, so IT professionals can fit studying around their careers.”

The Smart Dubai report also shares that opportunities of the Internet of Everything, which have been identified as net revenues, cost savings and value available to organizations and industries, have amounted to over AED 4.3 billion for the emirate’s public sector and AED 13.6 billion for the private sector. With the lower cost of IT training, contractors and smaller companies can now afford to send their staff on courses, which in turn, provides added value to businesses and clients and means that certified IT professionals can charge more for their services. Larger businesses who want to save money are also sending employees to Koenig. To date, more than 100 students are enrolled with Koenig each month and even after flights and accommodation, Koenig’s courses cost half what IT professionals pay in the UK.

“The Smart Dubai initiative seeks to change the way business is conducted across sectors and deliver greater quality of life for hundreds of millions of people.  As a leading training company, we are well equipped to meet the growing demands in training in the UAE and the rest of the region. Our courses have been designed for students from various nationalities as our customers come across the world - Europe, Australia and Africa – because we provide quality training at good prices. Our trainers are highly experienced, professional and all speak good English. Students can also expect the latest equipment at our training centres,” concluded Girish.


دعماً للجهود الرامية إلى جعل دبي مركزاً للابتكار والتطوير في المنطقة

"كونيج" تعزّز محفظة منتجاتها وخدماتها لتلبية الطلب المتزايد على حلول التدريب الذكي والتعليم الإلكتروني
25 أكتوبر 2015

أعربت "كونيج سليوشنز"، المزوّد الرائد لخدمات التدريب على تكنولوجيا المعلومات في الهند والشركة الأولى عالمياً في مجال التدريب الدولي، عن تفاؤلها بالقدرة على تلبية الطلب المتزايد على الدورات التدريبية الذكية المتخصّصة وبرامج التعليم الإلكتروني في دبي، وذلك من خلال مواصلة تقديم محفظتها الواسعة من البرامج والدورات التدريبية عالمية المستوى في مجال تكنولوجيا المعلومات إلى مختلف مؤسّسات الأعمال والشركات القائمة في الإمارة. وتكتسب هذه الخطوة أهميةً محوريةً على مستوى دعم الجهود المحلية الدؤوبة للإرتقاء بمكانة دبي كمركز رائد للابتكار والتطوير في المنطقة.

وحسب التقرير الأخير الصادر عن مبادرة "دبي الذكية"، من المتوقّع أن تصل قيمة التقنيات القائمة على "إنترنت الأشياء" في دبي إلى 17.9 مليار درهم إماراتي بحلول العام 2020. وفي ظل هذا النمو المرتقب، سيشهد قطاع تكنولوجيا المعلومات زيادة ملحوظة في الطلب على توظيف متخصّصين من أصحاب المهارات والكفاءات العالية في تطوير ونشر أحدث البرمجيات، الأمر الذي يدفع أصحاب الإختصاص إلى المشاركة في البرامج والمراكز التدريبية العالمية لتنمية مهاراتهم وإمكاناتهم في المجال. كما وتستقطب هذه البرامج التدريبية إهتمام المقاولين وأصحاب الأعمال الحرّة من أجل اكتساب المزيد من الخبرة التي تؤهّلهم للنمو والتطوّر في السوق..

وأكد كبار المسؤولين في شركة "كونيج" على أهمية التدريب المعتمد باعتباره آليةً فعّالةً للتعرّف على أحدث التقنيات المتقدّمة واكتساب المعرفة اللازمة لتحقيق التطوير المهني والتقدّم في سلم الأجور، مشيدين بالإقبال الكبير من قبل المتخصّصين في مجال تكنولوجيا المعلومات على الباقة الواسعة من البرامج التدريبية التي تقدّمها الشركة مثل "شهادة أخصائي أمن نظم معلومات معتمد" و"شهادة سيسكو سيكيوريتي" و"مايكروسوفت دايناميكس" وغيرها. كما تمنح الشركة شهادات دولية معتمدة في العديد من البرمجيات مثل "أوراكل" و"سيسكو" و"مايكروسوفت" و"ريد هات" و"لينكس" و"جافا".

وقال أديتيا جيريش، المدير الإقليمي لدى شركة "كونيج سليوشنز المحدودة" في منطقة الشرق الأوسط: "تساعد البرامج التدريبية والحصول على الشهادات المعتمدة على تنمية مهارات أصحاب الاختصاص وتمكينهم من التطوّر وتعزيز أعمالهم. وبالنظر إلى الظروف الاقتصادية الصعبة التي تشهدها العديد من دول العالم في الوقت الحالي، يجب على المتخصصين في مجال تكنولوجيا المعلومات تكثيف الجهود لتحقيق التميّز والريادة والإستفادة القصوى من الفرص المتاحة في السوق. ولا تقتصر أهداف الشركة على تقديم الشهادات المعتمدة بل نحرص كل الحرص أيضاً على رفد العملاء بالأسس اللازمة التي تمكّنهم من الارتقاء بمهاراتهم وتعزيز المعرفة لديهم، حيث نعمل على تدريبهم على كيفية حل المشكلات التي يواجهونها في مجال عملهم، وهذا ما يميّز دوراتنا التدريبية المصّممة خصيصاً حسب متطلّبات واحتياجات العملاء. وتتّسم الدورات التدريبية التي تقدّمها "كونيج" بالمرونة وتوفير خدمات التدريب الفردي المباشر مع إمكانية اختيار الوقت الذي يناسبهم، مما يتيح للموظّفين المواءمة بين دوام عملهم والدورات التدريبية".

ويوضح التقرير أيضاً أن الفرص المترتبة على استخدام "إنترنت الأشياء" من حيث صافي الإيرادات والمدّخرات وحجم الشركات والصناعات ذات الصلة، قد بلغت أكثر من 4.3 مليار درهم في القطاع العام و13.6 مليار درهم في القطاع الخاص بدبي. وعمدت "كونيج" على خفض رسوم الدورات التدريبية التي تقدّمها في مجال تكنولوجيا المعلومات، وذلك في خطوة لتحفيز المقاولين والشركات صغيرة الحجم على إشراك فرق العمل لديها في هذه الدورات التدريبية عالمية المستوى، بما من شأنه أن يعود بالفائدة الكبيرة على الشركات والعملاء. وينطبق هذا الأمر على الشركات الكبيرة التي تسعى إلى توفير المال والتي تقوم بإرسال موظيفها إلى "كونيج". وإلى الآن، يبلغ عدد المسجلين في دورات "كونيج" التدريبية أكثر من 100 متدرّب شهرياً، وبتكلفة تصل إلى نصف ما يدفعه متخصّصي تكنولوجيا المعلومات في المملكة المتّحدة بعد خصم رسوم تذاكر السفر والإقامة.

وأضاف جيريش: "تهدف مباردة "دبي الذكية" إلى تغيير الطريقة التي يتم بها تنفيذ الأعمال عبر مختلف القطاعات والمجالات وفي الوقت نفسه توفير أعلى مستويات الجودة والرفاهية للمجتمع المحلي. وبصفتنا إحدى شركات التدريب الرائدة عالمياً، نثق في قدرتنا على تلبية متطلّبات التدريب المتنامية في دولة الإمارات وسائر دول المنطقة حيث أنّ برامجنا التدريبية مصمّمة خصيصاً لتناسب جميع احتياجات المتدربين من مختلف الجنسيات إذ تضم قاعدة عملائنا خبراء ومتخصّصين من مختلف أنحاء العالم بما في ذلك أوروبا وأستراليا وأفريقيا، وذلك لما نقدّمه من جودة عالية وأسعار مدروسة. ويتمتّع المتدربون لدينا بخبرة عالية ومهارات احترافية وجميعهم يتحدث اللغة الإنجليزية بطلاقة، ونوفّر في مراكز التدريب لدينا أحدث المعدّات والتجهيزات التي تكفل الحصول على تدريب عالي الجودة".
 
=