30 March, 2015

Queen Mary University of London Wins 2014 Terumo BCT Plasma Exchange Innovation Award


Professor Rino Cerio will investigate the use of plasma exchange in severe dermatological conditions
LAKEWOOD, Colo.--(BUSINESS WIRE / ME NewsWire)-- Terumo BCT is pleased to announce that Queen Mary University of London (QMUL) has been named the recipient of the 2014 Plasma Exchange Innovation Award. The award is part of a program that supports one or more grants up to $100,000 to fund innovative science and research that will generate novel therapeutic plasma exchange practices.
The lead investigator is Rino Cerio, BSc, MBBS, FRCP (Edin.), FRCP (Lon.) FRCPath. He is Professor of Dermatopathology and senior consultant dermatologist at QMUL and Clinical and Academic Director of Cutaneous Medicine and Surgery at Barts Health NHS Trust, London, UK.
KEY FACTS:
  • The Plasma Exchange Innovation Award is intended to encourage the investigation of novel scientific ideas, best practices, tools and standards for the advancement of plasma exchange therapy
  • All decisions on funding are made by the Terumo BCT Grant Committee, which comprises of expert independent reviewers
  • QMUL will receive $100,000 to fund a research proposal from lead investigator Professor Cerio and co-investigator Louise Fuller, Specialist Registrar Dermatology, Barts Health NHS Trust & Broomfield Hospital
  • The name of the research proposal is “A pilot study to investigate clinical efficacy, safety, and immunologic effects after therapeutic plasma exchange (TPE) in adults with severe psoriasis who fail on systemic medication including biologics and severe recalcitrant atopic dermatitis”
  • The study will investigate the use of TPE in adults in both severe psoriasis (who have failed systemic treatment) and severe atopic dermatitis, and the study aims to establish the clinical and serological response to TPE in these patients
KEY QUOTES:
Najib Khalife, Medical Affairs & Therapy Awareness Manager, Terumo BCT
“Apheresis is a powerful therapy that has a lot of untapped potential. The Terumo BCT 2014 Plasma Exchange Innovation Award is an effort to spark new developments that can lead to new practices in apheresis for patients. Queen Mary University of London’s forward-thinking project is a great selection for this year’s award, and I’m excited to see what the outcomes of this work will be.”
Professor Rino Cerio, Professor of Dermatopathology and senior consultant dermatologist at QMUL and Director of Cutaneous Medicine and Surgery at Barts Health NHS Trust
“Therapeutic plasma exchange has the potential to be safer than targeted biologics in treating severe atopy and psoriasis. My colleagues and I are delighted to receive this award to advance our clinical studies for patients with these conditions attending our tertiary referral centre. The grant will help us better understand the immunopathogenisis of both conditions and improve our patients’ quality of life cost-effectively and safely.”
KEY RESOURCES:
About Terumo BCT:
Terumo BCT, a global leader in blood component, therapeutic apheresis and cellular technologies, is the only company with the unique combination of apheresis collections, manual and automated whole blood processing, and pathogen reduction coupled with leading technologies in therapeutic apheresis and cell processing. We believe in the potential of blood to do even more for patients than it does today. This belief inspires our innovation and strengthens our collaboration with customers.
About Queen Mary University of London (QMUL)
Queen Mary University of London (QMUL) is one of the UK’s leading universities, and one of the largest institutions in the University of London, with 20,260 students from more than 150 countries.
A member of the Russell Group, we work across the humanities and social sciences, medicine and dentistry, and science and engineering, with inspirational teaching directly informed by our research - in the most recent national assessment of the quality of research, we were placed ninth in the UK (REF 2014).
We also offer something no other university can: a stunning self-contained residential campus in London’s East End. As well as our home at Mile End, we have campuses at Whitechapel, Charterhouse Square and West Smithfield dedicated to the study of medicine, and a base for legal studies at Lincoln’s Inn Fields.
We have a rich history in London with roots in Europe’s first public hospital, St Barts; England’s first medical school, The London; one of the first colleges to provide higher education to women, Westfield College; and the Victorian philanthropic project, the People’s Palace based at Mile End.
QMUL has an annual turnover of £350m, a research income worth £100m, and generates employment and output worth £700m to the UK economy each year.
*source: ME NewsWire
The release can be read online:   http://me-newswire.net/news/14032/en

جامعة كوين ماري في لندن تفوز بجائزة الابتكار في تبادل البلازما لعام 2014 من قبل تيرومو بي سي تي
الأستاذ رينو سيريو سيبحث في استخدام تبادل البلازما في حالة الأمراض الجلدية الشديدة
ليكوود، كولورادو- (بزنيس واير/ميدل ايست نيوز واير): يسر شركة "تيرومو بي سي تي" الإعلان عن منح جامعة "كوين ماري" في لندن جائزة الابتكار في تبادل البلازما لعام 2014. وتعد الجائزة جزءاً من البرنامج الذي يدعم منحة أو أكثر بقيمة تصل إلى 100 ألف دولار أمريكي لتمويل العلوم والبحوث المبتكرة التي من شأنها أن تولد ممارسات علاجية جديدة في تبادل البلازما.

أما الباحث الرئيسي فهو رينو سيريو، الحاصل على شهادة البكالوريوس في العلوم والطب والجراحة، وزميل في الكلية الملكية للأطباء (في ادنبره ولندن) وزميل في كلية اختصاصيي علم الأمراض الملكية. وهو أستاذ أمراض جلدية ومن كبار المستشارين بالأمراض الجلدية في جامعة "كوين ماري" في لندن، ومدير الشؤون السريرية والأكاديمية للطب والجراحة الجلدية في صندوق "بارتس هيلث" التابع لهيئة الخدمات الصحية الوطنية، في لندن، بالمملكة المتحدة.

النقاط الرئيسية:

  • تهدف جائزة الابتكار في تبادل البلازما إلى تشجيع البحث في الأفكار العلمية الجديدة وأفضل الممارسات والأدوات والمعايير من أجل تطوير علاج تبادل البلازما.
  • تم اتخاذ جميع القرارات المتعلقة بالتمويل من قبل لجنة المنح في "تيرومو بي سي تي"، التي تضم خبراء من المراجعين المستقلين
  • ستتلقى جامعة "كوين ماري" في لندن جائزة 100 ألف دولار أمريكي لتمويل مشروع بحث من الباحث الرئيسي الأستاذ سيريو والباحث المساعد لويز فولر، أخصائي الأمراض الجلدية المسجل، في "بارتس هيلث" التابع لهيئة الخدمات الصحية الوطنية ومستشفى "برومفيلد"
  • اسم المشروع البحثي هو "دراسة تجريبية للبحث في الفعالية السريرية، والسلامة، والآثار المناعية بعد تبادل البلازما العلاجية عند البالغين الذين يعانون من مرض الصدفية الذي فشل علاجه بالأدوية المنهجية بما في ذلك المستحضرات البيولوجية والتهاب الجلد الاستشرائي الحاد المقاوم للعلاج".
  • ستبحث الدراسة في استخدام تبادل البلازما العلاجي لدى البالغين المصابين بمرض الصدفية الحاد (الذين فشل علاجهم بالعلاجات المنهجية) والتهاب الجلد الاستشرائي الحاد، وتهدف الدراسة إلى تحديد الاستجابة السريرية والمصلية لتبادل البلازما العلاجي لدى هؤلاء المرضى.

أهم التصريحات:

نجيب خليفة، مدير الشؤون الطبية والتوعية العلاجية، في شركة "تيرومو بي سي تي"
"يعتبر فصل مكونات الدم علاجاً قوياً ذي إمكانات عديدة غير مستغلة. وتشكّل جائزة الابتكار في تبادل البلازما المقدمة من شركة ’تيرومو بي سي تي‘ لعام 2014 محاولة لإطلاق شرارة تطورات جديدة يمكن أن تؤدي إلى ممارسات جديدة في فصل مكونات الدم لدى المرضى. ويعد المشروع التقدمي لجامعة ’كوين ماري‘ في لندن اختياراً هاماً لجائزة هذا العام، وإنا متحمس للغاية لرؤية نتائج هذا العمل".

الأستاذ رينو سيريو، أستاذ في الأمراض الجلدية ومن كبار المستشارين بالأمراض الجلدية في جامعة "كوين ماري" في لندن ومدير الطب الجلدي والجراحة في صندوق "بارتس هيلث" التابع لهيئة الخدمات الصحية الوطنية
"يتمتع تبادل البلازما العلاجي بالقدرة على أن يكون أكثر أماناً من المستحضرات البيولوجية المستهدفة في علاج الاستشراء والصدفية. إنني وزملائي سعداء لتلقي هذه الجائزة بهدف تعزيز الدراسات السريرية التي أجريناها على المرضى في هذه الحالات، والذين يحضرون إلى مركز الإحالة العالي الخاص بنا. ومن شأن المنحة أن تساعدنا على فهم للأمراض المناعية بشكل أفضل لكلا الحالتين وتحسين نوعية الحياة عند المرضى لدينا بشكل آمن وفعال من حيث التكلفة".

المصادر الرئيسية:

لمحة عن "تيرومو بي سي تي"
تُعتبر "تيرومو بي سي تي" شركة رائدة عالمياً في مجال مكونات الدم، وتقنية فصل مكونات الدم العلاجية والتقنية الخلوية العلاجية، وهي الشركة الوحيدة التي تجمع بطريقة فريدة ما بين منتجات فصل مكونات الدم وطرق معالجة الدم الكامل يدوياً وآلياً، والحد من العوامل المسببة للأمراض إلى جانب التقنيات الرائدة في فصل مكونات الدم العلاجية ومعالجة الخلايا. نحن نؤمن بالقدرات الكامنة التي يمكن أن يقدمها الدم للمرضى أكثر مما يقدمه اليوم. وهذا الإيمان يلهم ابتكارنا ويعزز تعاوننا مع العملاء.

لمحة عن جامعة "كوين ماري" في لندن
جامعة "كوين ماري" في لندن هي إحدى الجامعات الرائدة في المملكة المتحدة، وإحدى أكبر المؤسسات في جامعة لندن، مع 20,260 طالب من أكثر من 150 بلداً.

وباعتبارنا عضو في مجموعة "راسل"، نعمل في كافة قطاعات العلوم الإنسانية والاجتماعية، والطب، وطب الأسنان، والعلوم والهندسة، مع تعليم مستلهم مباشرة من البحوث التي أجريناها - في التقييم الوطني الأخير لجودة البحوث، وتم تصنيفنا في المرتبة التاسعة في المملكة المتحدة (إطار التميز البحثي 2014).

كما أننا نوفر خدمات لا يمكن لأية جامعة أخرى تقديمها: حرم سكني مستقل ومذهل في إيست إند في لندن. وبالإضافة إلى موطننا في مايل إند، لدينا فروع في وايت تشابل، وتشارترهاوس سكوير وويست سميثفيلد المكرسة لدراسة الطب، وقاعدة للدراسات القانونية في لنكولن إن فيلدز.

كما أننا نتمتع بتاريخ عريق في لندن مع جذور في المستشفى الحكومي الأول في أوروبا، "سانت بارتس"، وهي أول مدرسة طبية في انجلترا، و"ذا لندن" وهي واحدة من الكليات الأولى في مجال توفير التعليم العالي للمرأة، وكلية "ويستفيلد"، والمشروع الخيري الفيكتوري، "بيبل بالاس" الذي يتخذ من مايل إند مقراً رئيسياً له.

وتبلغ العائدات السنوية لجامعة "كوين ماري" في لندن حوالى 350 مليون جنيه استرليني، ويبلغ الدخل من البحوث 100 مليون جنيه استرليني، كما أنها تنتج فرص عمل وإنتاج بقيمة 700 مليون جنيه استرليني في اقتصاد المملكة المتحدة كل عام.

إن نص اللغة الأصلية لهذا البيان هو النسخة الرسمية المعتمدة. أما الترجمة فقد قدمت للمساعدة فقط، ويجب الرجوع لنص اللغة الأصلية الذي يمثل النسخة الوحيدة ذات التأثير القانوني.


 
=