21 February, 2023

THE NORWEGIAN SEAFOOD COUNCIL MARKS 25 YEARS AS SUPPLIER TO UAE WITH EXHIBITION AT GULFOOD 2023, WITH EYE ON INCREASED REGIONAL TRADE

 

 

  

 


 

 

 

 

 

 

 

 

 

Dubai, UAE, 20 February 2023 – The Norwegian Seafood Council (NSC), a public company owned by the Ministry of Trade, is planning for the future at the city’s annual Gulfood 2023. The 28th edition of the showcase, taking place until 24 February, remains one of the UAE’s largest food and beverage sourcing events and serves as a global networking platform to highlight the sector’s latest initiatives.

 

The NSC works closely with Norway’s fisheries and aquaculture industry to improve markets for Norwegian seafood, using several research, development, and risk management processes. The organisation will be marking 25 years as a supplier of Norwegian seafood to the UAE as it looks to leverage its already substantial MENA trade presence to boost further growth and expansion in the region.

 

As a global market leader and the largest provider of premium salmon, the NSC has established strong trade connections between Norway and the UAE. Over the past two decades, demand for high quality seafood from the Scandinavian nation has dramatically increased across the Middle East – largely due to rising demand for more sustainable seafood. As a pioneer in salmon farming, and with a reputable history of craftsmanship in seafood production, Norway remains at the forefront of sustainable seafood sourcing and consistently delivers fresh, healthy, and flavourful products.

 

The Middle East’s shift towards healthier living has also influenced the growing demand for lean seafood options, along with increased sushi consumption in countries like Saudi Arabia. As a key ingredient in both a balanced diet and sushi meal, salmon is critical to the region’s overall health and flourishing gastronomical scene.

 

With strict governmental regulations ensuring high standards of food safety – and thorough, sustainable management of natural resources – the NSC is looking to further penetrate the market with a supply of premium salmon that complements the region’s appreciation for high-quality food.

 

Mr. Sten Arne Rosnes, the Norwegian Ambassador to the UAE, commented: ““There is a great synergy between the supply and demand of the Norwegian and Middle Eastern markets, and the NSC has a unique opportunity to expand its presence and elevate the quality of seafood in the region. Its 25-year history of exporting to the UAE dates to 1998 – with a 200-tonne shipment of salmon – and has seen tremendous growth in the

 

 

 

 

 

years since. In 2022 alone, the NSC brought in more than 40 million meals to the UAE – and almost three times as much to the wider region.

 

“The Middle East remains one of the biggest growth markets for the NSC, and we’re thrilled to have maintained such positive and lengthy relationships with local partners as we continue to align the delivery of Norwegian seafood with the region’s high food standards and long-term sustainability goals.”

 

Commenting on the future of the NSC in the Middle East, Ørjan Kjærvik Olsen, NSC’s Head of Emerging Markets, said: “We’re currently halfway through a four-year project, which will see us continue to collaborate with local stakeholders and invest in B2B arenas throughout existing markets. Our focus in 2023 will be advancing trade relations with the UAE and Saudi Arabia, with the long-term goal of bringing premium Norwegian seafood to all surrounding regional markets.

“We want to keep working with local chefs, retailers, and government entities to ensure the sustainable delivery of our products and hope to introduce more of our country’s seafood, like the Norwegian cod, soon.”

To find out more about the NSC and its products, please visit: https://norwegianseafoodcouncil.com/ or NSC’s pavilion at Gulfood 2023 located at HP-C18 at Al Mustaqbal plaza.

المجلس النرويجي للمأكولات البحرية يحتفل بـ 25 عاماً من التعاون مع الإمارات العربية المتحدة ضمن معرض جلفود 2023، مع السعي لزيادة التبادل التجاري

 

الإمارات العربية المتحدة، دبي، 20 فبراير 2023: يشارك المجلس النرويجي للمأكولات البحرية، الشركة العامة المملوكة لوزارة التجارة، في النسخة 28 من معرض الخليج للأغذية جلفود 2023، الذي تستمر فعالياته حتى 24 فبراير، ويعد واحداً من أكبر فعاليات توريد المأكولات والمشروبات في دولة الإمارات العربية المتحدة، ويمثل منصة عالمية للتواصل وتسليط الضوء على أحدث المبادرات في هذا القطاع.

 

ويتعاون المجلس النرويجي للمأكولات البحرية مع قطاعي الصيد السمكي، والاستزراع المائي في النرويج لتحسين أسواق المأكولات البحرية النرويجية، وذلك بالاعتماد على أعمال البحث والتطوير وإدارة المخاطر. وتحتفل الشركة بمرور 25 عاماً على كونها مورداً للمأكولات البحرية النرويجية إلى الإمارات العربية المتحدة، حيث تتطلع إلى الاستفادة من حضورها التجاري الكبير في منطقة الشرق الأوسط وشمال إفريقيا لتعزيز المزيد من النمو والتوسع في المنطقة.

 

وباعتبارها شركة رائدة في السوق العالمية وأكبر مزود للسلمون الفاخر، فقد أقام المجلس النرويجي للمأكولات البحرية روابط تجارية قوية بين النرويج والإمارات العربية المتحدة. وعلى مدى العقدين الماضيين، زاد الطلب على المأكولات البحرية عالية الجودة من الدولة الاسكندنافية بشكل كبير في جميع أنحاء الشرق الأوسط - ويرجع ذلك إلى حد كبير إلى زيادة الطلب على المأكولات البحرية الأكثر استدامة. وباعتبارها شركة رائدة في الاستزراع المائي لسمك السلمون، وتمتلك سمعة مميزة في إنتاج المأكولات البحرية، تظل النرويج في طليعة مصدري المأكولات البحرية المستدامة وتقدم باستمرار منتجات طازجة وصحية ولذيذة.

 

كما ساهم التحول الذي تشهده منطقة الشرق الأوسط نحو الحياة الصحية في التأثير على الطلب المتزايد على خيارات المأكولات البحرية الخالية من الدهون، إلى جانب زيادة استهلاك السوشي في دول مثل المملكة العربية السعودية. ويعتبر سمك السلمون، العنصر الرئيسي في النظام الغذائي المتوازن ووجبة السوشي على مستوى المنطقة، فضلاً عن حضوره الواسع في مجال الطهي الذي يشهد المزيد من الازدهار.

 

وبفضل اللوائح الحكومية الصارمة التي تضمن معايير عالية لسلامة الأغذية، وإدارة شاملة ومستدامة للموارد الطبيعية، يتطلع المجلس النرويجي للمأكولات البحرية إلى مزيد من الانتشار والتوسع في السوق من خلال توريد سمك السلمون الفاخر تأكيداً على تقدير المنطقة للأغذية عالية الجودة.

 

وفي تعليق له، تحدث السيد ستين آرني روزنيس، سفير النرويج لدى دولة الإمارات العربية المتحدة قائلاً: "هناك توافق كبير بالنسبة للعرض والطلب بين الأسواق النرويجية والشرق أوسطية، ولدى المجلس النرويجي للمأكولات البحرية فرصة فريدة لتوسيع حضوره والارتقاء بجودة المأكولات البحرية في المنطقة. بدأ تاريخ التصدير المستمر منذ 25 عاماً إلى الإمارات العربية المتحدة، ويعود إلى عام 1998 – عندما تم شحن 200 طن من سمك السلمون – ليشهد بعد ذلك مزيدا ًمن النمو الهائل في السنوات التالية. وفي عام 2022 وحده، جلب المجلس النرويجي للمأكولات البحرية أكثر من 40 مليون وجبة إلى الإمارات العربية المتحدة - وحوالي ثلاثة أضعاف هذا الرقم إلى المنطقة على نطاق أوسع".

 

وأضاف: "لا تزال منطقة الشرق الأوسط واحدة من أكبر الأسواق نمواً بالنسبة للمجلس النرويجي للمأكولات البحرية، ويسعدنا الحفاظ على مثل هذه العلاقات الإيجابية والطويلة مع الشركاء المحليين حيث نواصل توريد المأكولات البحرية النرويجية المتوائمة مع المعايير الغذائية العالية وأهداف الاستدامة على المدى الطويل ضمن المنطقة".

 

وتعليقاً على مستقبل المجلس النرويجي للمأكولات البحرية في الشرق الأوسط، قال أورجان كييرفيك أولسن، رئيس الأسواق الناشئة في المجلس النرويجي للمأكولات البحرية: "نحن وصلنا حالياً إلى منتصف الطريق في مشروع مدته أربع سنوات، ونشهد استمرار التعاون مع الشركاء والمستثمرين المحليين في الأسواق الحالية. وينصب تركيزنا في عام 2023 على تعزيز العلاقات التجارية مع الإمارات العربية المتحدة والمملكة العربية السعودية، مع وضع أهداف على المدى الطويل تتمثل في تقديم المأكولات البحرية النرويجية الممتازة في جميع الأسواق الإقليمية المحيطة".

 

وأضاف: "نريد مواصلة العمل مع كبار الطهاة في المنطقة وتجار التجزئة والهيئات الحكومية لضمان التسليم المستدام لمنتجاتنا، ونأمل في تقديم المزيد من المأكولات البحرية التي تشتهر بها دولتنا، ومنها سمك القد النرويجي، في أقرب وقت".

لمعرفة المزيد عن المجلس النرويجي للمأكولات البحرية ومنتجاته، يرجى الضغط على: https://norwegianseafoodcouncil.com/ أو زيارة جناح المجلس النرويجي للمأكولات البحرية ضمن معرض أغذية الخليج جلفود 2023 الجناح HP-C18 جناح المستقبل بلازا.

انتهى 

 

 

Marah Halaw

PR Director

+971 562966356

 

A picture containing iconDescription automatically generated

PR Week Middle East Agency of the Year 2022
www.sevenmedia.ae 

 

 

ى

 

 

=