05 September, 2022

CYBERARROW AND G42 CLOUD ANNOUNCE NEW PARTNERSHIP TO ENHANCE CYBERSECURITY IN PUBLIC AND PRIVATE ENTITIES



Dubai, 5 September 2022; Innovative cyber security provider, CyberArrow, has signed a new Memorandum of Understanding with pioneering AI and Cloud Computing organization G42 Cloud to host and support delivery of their services. 


G42 Cloud is a subsidiary of leading AI and cloud computing provider G42, and its powerful cloud and market presence will help CyberArrow to continue to scale its operations and reach public and private entities across MENA by becoming one of the ecosystem partners that can be hosted and deployed to customers on G42 Cloud. 


CyberArrow works with organizations of all sizes, supporting them to enhance their cyber security resilience and posture. By acquiring the CyberArrow GRC solution, businesses of all sizes can now save thousands of hours on cyber security GRC tasks while ensuring full compliance with international- and local standards. 


The new agreement will allow for the automation of a wide array of Governance, Risk Management, and Compliance (GRC) tasks, helping both the government and those working within private entities to become more secure. This is a vital step in boosting the overall cyber security within organizations across the MENA region.


Amar Basic, Co-Founder of CyberArrow, said, “We are excited to be working with G42 Cloud. Their work is well recognized in the region, and this new MoU will help us to strengthen our offering within the MENA region as well as allowing us to offer our solutions to an even larger audience. 


This latest partnership only serves to strengthen our mission to promote better use of internet and technology among both the current and future generations.” 


Talal Al Kaissi, CEO of G42 Cloud added, “We are looking forward to working with CyberArrow in order to enhance our ecosystem offerings with one of the top cyber security solutions which can now be served on our sovereign cloud to the government sector. We have always been committed to supporting our ecosystem of partners, deliver value to their customers by providing them with the very best products as well as world-class service, and this new partnership is an important step in helping to boost the cyber security products delivered using our cloud.”

سايبر آرو تعقد اتفاقية جديدة مع جي 42 كلاود لتعزيز الأمن السيبراني في القطاعين العام والخاص


دبي، في 5 سبتمبر 2022 - أعلنت شركة سايبر آرو CyberArrow لحلول الأمن السيبراني عن توقيعها مذكرة تفاهم لاستضافة وعرض خدماتها على التقنيات السحابية لشركة جي 42 كلاود G42 Cloud الرائدة بالذكاء الاصطناعي والحوسبة السحابية. وتسعى الشركة المتخصصة في مجال أمن المعلومات والبيانات من خلال الشراكة الجديدة إلى زيادة نموها في منطقة الشرق الأوسط وشمال أفريقيا وتعزيز الأمن السيبراني في القطاعين العام والخاص.

شركة جي 42 كلاود هي إحدى شركات جي 42 المختصة في تقنيات الذكاء الاصطناعي والحوسبة السحابية التي تمتلك قدرات سحابية قوية وتواجد كبير في سوق منطقة الشرق الأوسط وشمال أفريقيا، الأمر الذي يساعد سايبر آرو على المواصلة في تطوير عملياتها والوصول الى عملاء أكثر في المنطقة من خلال تواجد خدماتها على التقنيات السحابية لجي 42 مما يمكن العملاء من الوصول الى تلك الخدمات بشكل أسرع.

تساعد سايبر آرو الشركات من كافة المستويات على تمكين أمنهم السيبراني، ويمكن للعملاء القيام بمهام الحوكمة وإدارة المخاطر والامتثال بشكل سريع وآمن عبر استخدام حل سايبر آرو CyberArrow GRC الخاص بالشركة، هذا بالإضافة الى ضمان توافق هذا الحل مع كافة المعايير المحلية والعالمية.

سوف يمهد هذا الاتفاق الجديد الطريق لأتمتة العديد من مهام الحوكمة وإدارة المخاطر والامتثال، مما يساعد كل من الحكومات وشركات القطاع الخاص على تعزيز أمنهم السيبراني. وتعد هذه خطوة مهمة جدًا في ترسيخ الأمن السيبراني الشامل للمؤسسات في منطقة الشرق الأوسط وشمال أفريقيا.   

وعلق أمار باسيتش، المؤسس الشريك لشركة سايبر آرو قائلاً: "نفتخر بالشراكة مع جي 42 كلاود الرائدة في مجال الحوسبة السحابية في المنطقة. سوف تساعدنا الاتفاقية الجديدة على تطوير خدماتنا في الشرق الأوسط وشمال أفريقيا للوصول إلى فئات جديدة من المستخدمين. كما سوف تمكننا هذه الشراكة من تنفيذ مهمتنا المتمثلة في الترويج لاستخدام أفضل وأكثر أمانًا للأنترنت والتكنولوجيا من قبل الأجيال الحالية والمستقبلية".          

ومن جهته قال طلال القيسي، الرئيس التنفيذي لشركة جي 42 كلاود: "نتطلع للتعاون مع سايبر آرو لتزويد خدماتنا لإحدى أكبر شركات الأمن السيبراني في المنطقة التي يمكن الوصول اليها من خلال خدماتنا السحابية السيادية للقطاع الحكومي. لطالما التزمنا بتعزيز نطاق العمل لشركائنا، ومساعدتهم على تقديم قيمة حقيقية لعملائهم من خلال توفير منتجات وخدمات ذات مستوى عالمي، وتعد هذه الشراكة الجديدة خطوة مهمة لزيادة خدمات الامن السيبراني المتوفرة على تقنياتنا السحابية".

للمزيد من المعلومات عن سايبر آرو، الرجاء زيارة الموقع الالكتروني: https://www.cyberarrow.io/

=