Monday, 18 July 2022

PROPERTY FINDER LAUNCHES ‘YOUR HOME FINDER’ CAMPAIGN IN EGYPT



Property Finder’s new campaign is the biggest yet, reflecting the true meaning of home for Egyptians


Cairo, Egypt - 12 July 2022: Leading a fierce competition in the market, Property Finder is the MENA’s online real estate portal with operations across Egypt and MENA’s region. Consistently ahead of real estate trends, Property Finder provides users with search facilities spanning residential and commercial properties for rent or for sale, real estate news, home advice, and buying and selling guides. 

The Egyptian real estate sector’s performance is one of the hottest investment opportunities, with a growth rate of 15%, and is benefitting from the regional and global uncertainty and instability resulting from prevalent economic challenges. Driven by this burgeoning consumer trend, Property Finder launched its new campaign, highlighting how a home has become more important than ever in the post-COVID era. 

Home to one of the fastest-growing real estate markets in Northern Africa, Egypt is expected to register a CAGR of more than 6.5% between 2022 to 2027. Propelling this real estate trend in favour of home seekers, Property Finder has announced the launch of its biggest campaign in Egypt yet, ‘Your Home Finder.’ The integrated brand campaign encourages Egyptians to think about the true meaning of home and is reflective of the company’s purpose to connect millions of property seekers with top-notch real estate professionals in the country.

Whether it be through familiar landscapes, sounds, a common language, family, or friends, among many others, home has a different meaning for everyone. For many people, the notion of home is strongly connected to one particular location, their place of birth. However, ‘home’ is not a place; it is a feeling.

Upholding its purpose to change the way the world experiences property, Property Finder is asking home seekers to share the elements that make up a home for them. After all, moving living spaces can be such an emotional experience, and when seeking a home, people are looking for more than just a roof or a space to live in.


Through this video campaign, Property Finder invited everyone to take a proactive approach to identify what transforms their space into a home. Whether it is a corner where they daydream and enjoy the view from their window or the roof or garden where they celebrate special occasions, Property Finder caters to everyone’s needs and provides them with a search journey they can trust through verified quality listings that deliver that distinct feeling of home. 

  

Ari Kesisoglu, President of Property Finder, said: “Finding more than a home is the core of what we do at Property Finder. The campaign celebrates some of the essential emotions and moments that people in Egypt associate with a home. So, think about how much your home means to you, how much it defines your life, and how much the neighbourhood where you live can add to your quality of life. It’s not just a living space that you are seeking; it’s the emotions you build that make the space you live in a home”


Sevgi Gur, CMO at Property Finder, said: “The campaign is one of Property Finder’s most robust and integrated efforts yet in Egypt. It will start as a digital-first campaign across all relevant platforms and will be showcased on Property Finder’s portal, propertyfinder.eg, supported by all touchpoints, including radio, TVC and outdoor”.



"بروبرتي فايندر" تطلق حملة "أسهل طريق لبيتك الجديد" في مصر

  • الحملة الجديدة تعد الأكبر حتى الآن، وتعكس المعنى الحقيقي لـِ"المنزل" في حياة المصريين 

 

[القاهرةمصر، 12 يوليو 2022] – تتصدر "بروبرتي فايندر" المنافسة المحتدمة في السوق، بصفتها شركة التكنولوجيا العقارية الرائدة في منطقة الشرق الأوسط وشمال إفريقيا. ونظراً لقدرتها على مواكبة اتجاهات العقارات وتجاوزها باستمرار، توفر هذه المنصة لمستخدميها تسهيلات بحث كثيرة، تشمل العقارات السكنية والتجارية لأغراض الإيجار والبيع على حد سواء، إضافة إلى أخبار العقارات وتقديم الاستشارات عن كيفية إتمام عمليات البيع والشراء.

ويظهر أداء القطاع العقاري المصري الكثير من الفرص الاستثمارية المهمة، حيث يبلغ معدل النمو 15%، كما يمكن الاستفادة من حالة السوق على الصعيدين الإقليمي والعالمي الناتجة عن التحديات الاقتصادية السائدة. واعتماداً على هذا الاتجاه الاستهلاكي المزدهر، أطلقت "بروبرتي فايندر" حملتها الجديدة لتسليط الضوء على الأهمية المتزايدة لمعنى الحقيقي للمنزل، وعلى نحو يفوق أي وقت مضى في حقبة ما بعد جائحة "كوفيد – 19".

وتعدّ مصر من أسرع أسواق العقارات نمواً في شمال إفريقيا، ويتوقع لها أن تسجل معدل نمو سنوي مركباً يزيد على 6.5% خلال الفترة بين العامين 2022 و 2027. وأعلنت "بروبرتي فايندر" عن إطلاق أكبر حملة لها في مصر حتى الآن تحت عنوان (أسهل طريق لبيتك الجديد) لتشجيع المصريين على التفكير في المعنى الحقيقي للمنزل، كما تعكس هدف الشركة المتمثل في ربط الملايين من الباحثين عن العقارات بالخبراء العقاريين المحترفين والمتميزين في هذا البلد.

ويحمل المنزل معنى مختلفاً للجميع سواء كان ذلك من خلال المناظر المألوفة أو الأصوات أو اللغة المشتركة أو العائلة أو الأصدقاء، فضلاً عن سمات أخرى كثيرة. وترتبط فكرة المنزل بالنسبة إلى الكثيرين من الناس بموقع محدد، ألا وهو مكان ميلاد الشخص. ومع ذلك ، فإن "المنزل" لا يقتصر على المكان بحد ذاته، بل يتجاوزه ليعكس الشعور المختزل في نفوس الناس.

ولتغيير الطريقة التي ينظر بها العالم إلى المنزل، تطلب "بروبرتي فايندر" من الباحثين عن المنازل الكشف عن العناصر التي تشكل معالم المنزل حسب وجهات نظرهم. وقد تؤدي عملية تغيير مساحة العيش والانتقال إلى منزل آخر تجربة عاطفية، وعند التفكير بمنزل آخر، يبحث الناس عن أكثر من مجرد سقف أو مكان للعيش.

وتدعو "بروبرتي فايندر" الجميع من خلال حملتها الجديدة إلى اتباع نهج استباقي لتحديد العناصر التي تحول مساحاتهم إلى منازل. وسواء كان الأمر يتعلق بمكان يستمتعون فيه بأحلامهم والمناظر التي يمكن رؤيتها من نوافذهم أو أسطح أو حدائق منازلهم عند الاحتفال بمناسباتهم الخاصة، تستطيع "بروبرتي فايندر" تلبية احتياجات الجميع، وتوفير لهم رحلات بحث بثقة تامة لتقدم ذلك الإحساس المميز والشعور بالمعنى الحقيقي للمنزل. 

وقال آري كيسيس أوغلو، رئيس مجموعة بروبرتي فايندر: "إن تمكين الناس من العثور على منازل أحلامهم يمثل جوهر ما نقوم به في "بروبرتي فايندر". وتحتفي الحملة بالمشاعر واللحظات المهمة التي يختزلها الناس في مصر بأذهانهم، وتكون مرتبطة بالمنازل التي يتطلعون إليها. ومن هنا، فإننا ندعوهم للتفكير بما يعنيه المنزل لكل شخص، وأهميته في حياته، ودور الحي الذي يعيش فيه، وتأثيره على جودة حياته. إنه ليست مجرد مساحة للعيش، بل تلك المشاعر التي تتراكم في الذاكرة لتحويل المساحة التي تعيش فيها إلى منزل".

وقالت سيفجي غور، المدير التنفيذي للتسويق، في بروبرتي فايندر: "تعد الحملة من أقوى الجهود التي تقوم بها "بروبرتي فايندر"، وأكثرها تكاملاً حتى الآن في مصر. وستبدأ كحملة رقمية شاملة عبر جميع المنصات ذات الصلة، وسيتم عرضها على بوابتنا propertyfinder.eg، بدعم من جميع نقاط الاتصال، بما في ذلك الراديو والتلفزيون والإعلانات الخارجية".



=