Wednesday, 11 May 2022

TALKWALKER AND YOUGOV REPORT: 66% OF GCC CONSUMERS LOOK AT THE PRICE FIRST


  • Talkwalker and YouGov publish a report looking at the evolution of Gulf Cooperation Council (GCC) consumer behavior during Ramadan 2022

  • GCC consumer brand loyalty is largely driven by the ‘quality to price ratio’

  • 44% of surveyed GCC consumers ‘strongly agree’ or ‘agree’ to planning on purchasing from smaller or lesser-known brands 


[Luxembourg, May 9, 2022]. Talkwalker, the leading consumer intelligence company, today published its latest report, Evolving consumer behavior in the GCC during Ramadan 2022’. It reveals the shifts in consumer preferences, priorities, and behavior towards CPG brands during the past Ramadan season.


“Consumers are demanding that brands bring more value with their products,” said Rami Deeb, Marketing Manager CEEMEA at Talkwalker. “Brands must be able to granularly understand what value means to each consumer segment and to deliver on that promise. As the first post-pandemic Ramadan season, we wanted to quantitatively and qualitatively understand these shifts in priorities and give brands insight into what they can do to prepare.”


The report includes a wealth of data for CPG brands looking to get closer to their consumer base in the Gulf region. Specifically, it looks at the factors that consumers consider when comparing brands. Also, the report attempts to reveal the key drivers of repeat purchases among GCC consumers. Lastly, the report looks at whether GCC consumers feel emotionally attached to brands and therefore, remain loyal to them. 


Consumer closeness enables brands to transform data into real-time consumer insight, effortlessly guide decision-making, and drive brand growth. With leading-edge brands in customer-centricity growing nearly 3x faster than the industry average.


“The survey results highlight that factors such as price & quality are the main decision drivers when choosing a brand,” said Zafar Shah, Account Director at YouGov MENA. “However, to win a customer’s loyalty, brand trust and a positive past experience come into play. For brands to create and communicate an attractive value proposition, it is necessary that the perceived value (in this case quality) of the offering exceeds the value of the price the customer is paying. It is interesting to note that while GCC customers express strong loyalty to brands they currently or have used (72%) they are equally open (69%) to buying quality products regardless of the brand and are not averse to exploring new brands and products (61%). This presents an opportunity to brands not just within the context of Ramadan but in general as well.”



تقرير Talkwalker و YouGov: ٦٦٪ من المستهلكين في السوق الخليجي ينظرون الى السعر أولاً


  • Talkwalker و YouGov تنشران تقريرًا يبحث في تطور سلوك المستهلك في دول مجلس التعاون الخليجي خلال شهر رمضان 2022

  • الولاء للعلامة التجارية للمستهلكين في دول مجلس التعاون الخليجي مدفوع إلى حد كبير بـ "نسبة الجودة إلى السعر"

  • 44٪ من المستهلكين الخليجيين الذين شملهم الاستطلاع "موافقون بشدة" أو "موافقون" على التخطيط للشراء من العلامات التجارية الأصغر أو الأقل شهرة


[لوكسمبورغ ، 9 مايو 2022]. نشرت Talkwalker، الشركة الرائدة في مجال ذكاء المستهلك consumer intelligence، اليوم تقريرها الأخير، "تطور سلوك المستهلك في دول مجلس التعاون الخليجي خلال شهر رمضان 2022". يكشف التقرير عن التحولات في تفضيلات المستهلك وأولوياته وسلوكه تجاه العلامات التجارية CPG خلال موسم رمضان الماضي.


قال رامي ديب، مدير التسويق لمنطقة الشرق الأوسط وأفريقيا في Talkwalker: "يطالب المستهلكون بأن تحقق العلامات التجارية قيمة أكبر مع منتجاتهم". "يجب أن تكون العلامات التجارية قادرة على فهم دقيق لما تعنيه القيمة لكل شريحة من المستهلكين والوفاء بهذا الوعد. كأول موسم رمضاني بعد جائحة كوفيد، أردنا أن نفهم من حيث الكم والنوعية هذه التحولات في أولويات المستهلك وإعطاء العلامات التجارية نظرة ثاقبة لما يمكنها فعله للاستعداد".


يتضمن التقرير ثروة من البيانات للعلامات التجارية CPG التي تتطلع إلى الاقتراب من قاعدة المستهلكين في منطقة الخليج. على وجه التحديد، يبحث التقرير في العوامل التي يأخذها المستهلكون في الاعتبار عند مقارنة العلامات التجارية. كما يحاول التقرير الكشف عن الدوافع الرئيسية لتكرار الشراء بين المستهلكين في دول مجلس التعاون الخليجي. أخيرًا، ينظر التقرير في ما إذا كان المستهلكون في دول مجلس التعاون الخليجي يشعرون بالارتباط العاطفي بالعلامات التجارية وبالتالي يظلون مخلصين لها.


يمكّن القرب من المستهلك العلامات التجارية من تحويل البيانات إلى نظرة ثاقبة للمستهلك في الوقت الفعلي realtime، وتوجيه عملية صنع القرار بسهولة، ودفع نمو العلامة التجارية. تنمو العلامات التجارية التي تركّز على العملاء بمعدل أسرع بثلاث مرات تقريبًا من المتوسط ​​العام.


قال ظافر شاه، مدير الحسابات في YouGov MENA: "تُبرز نتائج الاستطلاع أن عوامل مثل السعر والجودة هي المحرك الرئيسي للقرار عند اختيار علامة تجارية". "ومع ذلك ، لكسب ولاء العميل ، يلعب دور الثقة في العلامة التجارية والخبرة السابقة الإيجابية. لكي تنشئ العلامات التجارية عرضًا ذا قيمة جذابة وتوصيله، من الضروري أن تتجاوز القيمة المتصورة (الجودة في هذه الحالة) للعرض قيمة السعر الذي يدفعه العميل. من المثير للاهتمام ملاحظة أنه في حين يعرب عملاء دول مجلس التعاون الخليجي عن ولائهم القوي للعلامات التجارية التي استخدموها حاليًا أو استخدموها (72٪) ، فإنهم منفتحون أيضًا (69٪) على شراء منتجات عالية الجودة بغض النظر عن العلامة التجارية ولا ينفرون من استكشاف العلامات التجارية والمنتجات الجديدة ( 61٪). وهذا يمثل فرصة للعلامات التجارية ليس فقط في سياق رمضان ولكن بشكل عام أيضًا ".


يمكنكم تحميل تقرير "تطور سلوك المستهلك في دول مجلس التعاون الخليجي خلال شهر رمضان 2022" من هنا

=