Sunday, 22 May 2022

Mohamed Saad appointed as President & CEO NEA for Signify



Cairo, Egypt Signify (Euronext: LIGHT), the world leader in lighting, appointed Mohamed Saad as President, and CEO NEA. For over the past 22 years, Saad has held several executive positions in business operations, digital transformation, strategy and business development, and human resources.


With ESG (Environmental, Social and Governance) being a top priority sustainability factor and standard practice, Saad has been overseeing energy transition, decarbonization, and accelerating energy-as-a-service provided to customers, through which he gained an organic understanding of corporate strategies, the core process, and connections through businesses to evaluate how far advanced they are with sustainability.


As a seasoned business leader, Saad possesses a great combination of deep consumer knowledge across many countries, which is a great addition to contribute in developing Signify’s strategy in building a customer-centric organization and expanding local-for-local capabilities, also developing, and delivering differentiated lighting products through multiple distinctive brands.


‘’I'm very happy and excited to join Signify the world leader in lighting, a carbon neutral company with 100% renewable electricity. Having sustainability at the heart of our purpose, our focus in the upcoming period will continue to be driving growth, addressing some of the world's greatest challenges, by enhancing circularity offerings and 3D Printing business, growing energy efficient technologies and development of clean energy solutions, expanding our leadership in lighting for horticulture, animal farming and enhancing people’s productivity and wellbeing by UV-C lighting for disinfection to help keep people safe and prevent the spread of viruses.’’


The appointment of Saad will further strengthen the leadership and governance of Signify. Through his passion for helping the communities have access to energy, use technology, and develop a sustainable strategy for future success, which is in line with Signify’s ‘’Brighter lives, better world’’ program in unlocking the extraordinary potential of light for brighter lives and a better a world.


Saad holds a master’s degree in business administration from the American University School of Management. He also participated in the Executive Education programs at London Business School (LBS) and INSEAD.

تعين محمد سعد رئيسيًا ومديرًا تنفيذيًا لمنطقة شمال شرق إفريقيا سيجنفاي


القاهرة: - أعلنت سيجنفاي، الشركة الرائدة عالمياً في مجال الإضاءة، تعيين محمد سعد في منصب الرئيس والمدير التنفيذي لمنطقة شمال شرق إفريقيا. وقد شغل سعد عددًا من المناصب التنفيذية في الأعمال التجارية والتحول الرقمي وتطوير الاستراتيجيات والأعمال والموارد البشرية على مدى أكثر من 22 عامًا.

وحيث أن الأداء البيئي والاجتماعي والحكومي، هو من أهم الأولويات في تقييم استدامة الشركات، فقد تولى سعد خلال سنوات عمله الإشراف على عمليات التحول في مجال الطاقة وتقليل البصمة الكربونية وتسريع استخدام الطاقة لتلبية احتياجات العملاء، والتي اكتسب من خلالها المعرفة الأساسية باستراتيجيات الشركات والعمليات الرئيسية والعلاقات عبر الشركات، لتقييم مدى تقدمها فيما يتعلق بالاستدامة.

ومن خلال خبرته الواسعة في إدارة الأعمال، يتمتع سعد بمعرفة عميقة ومفصلة بطبيعة المستهلكين عبر العديد من البلدان، بما يمثل قيمة مضافة في تطوير استراتيجية سيجنفاي في بناء مؤسسة تركز على العملاء، وتوسيع القدرات لخدمة الأسواق المحلية وكذلك تطوير وتقديم منتجات إضاءة فريدة من نوعها من خلال العديد من العلامات التجارية المميزة.

وقال سعد في كلمة له بهذه المناسبة: "إنني سعيد جدًا ومتحمس للانضمام إلى سيجنفاي، الشركة الرائدة عالميًا في مجال الإضاءة، وهي شركة محايدة للكربون تعتمد على الكهرباء المتجددة بنسبة 100٪. ولأننا نضع الاستدامة في صميم هدفنا، سيستمر تركيزنا في الفترة القادمة على دفع عجلة النمو والتصدي لبعض أكبر التحديات في العالم من خلال تعزيز عمليات التدوير وأعمال الطباعة ثلاثية الأبعاد، وتطوير التقنيات الموفرة للطاقة وتطوير حلول الطاقة النظيفة وتوسيع ريادتنا في الإضاءة للبستنة وتربية الحيوانات وتعزيز إنتاجية الأفراد ورفاههم من خلال توفير الإضاءة بالأشعة فوق البنفسجية للتطهير للمساعدة في الحفاظ على سلامة الناس ومنع انتشار الفيروسات."

 وسوف يساعد تعيين سعد أيضًا إلى تعزيز القيادة والحوكمة في سيجنفاي من خلال شغفه بمساعدة المجتمعات من أجل الحصول على الطاقة واستخدام التكنولوجيا وتطوير استراتيجية مستدامة للنجاح في المستقبل، وهو ما يتماشى مع برنامج سيجنفاي "حياة أكثر إشراقًا وعالم أفضل" والذي يهدف إلى إطلاق الإمكانات الاستثنائية للإضاءة لتحقيق حياة أكثر إشراقًا وعالم أفضل.

وسعد حاصل على درجة الماجستير في إدارة الأعمال وشهادة البكالوريوس من كلية الإدارة بالجامعة الأمريكية. كما أنه شارك في برامج التعليم التنفيذي في كلية لندن للأعمال والمعهد الأوربي لإدارة الاعمال (إنسياد).


=