Wednesday, 25 May 2022

JAGGAER to showcase why Autonomous Commerce is the future of procurement for businesses in the Middle East



The company will outline why autonomous commerce will be integral to overcoming procurement issues by better aligning buyer needs with supplier capabilities


Dubai, United Arab Emirates, 25 May 2022:  JAGGAER will extoll the importance of digital transformation while outlining their vision for the future of procurement through Autonomous Commerce when taking centre stage at the forthcoming Digital Supply Chain Show, in Dubai on Wednesday, 25 May.


In a keynote session, JAGGAER’s Global Vice President PreSales Consulting will outline the different stages of the procurement digitalisation journey and how organisations can move toward an intelligent ecosystem of networked buyers, suppliers and partners transforming the way goods are bought and sold via autonomous commerce.


Despite business leaders expecting a return to growth and expansion, a multitude of challenges still exist relating supply chain issues, inflation and talent acquisition. These factors are expected to impact the agenda for the remainder of 2022 as procurement continues to modernise and transform.


Speaking ahead of the event, Colavita said: “Autonomous Procurement, the vision of automating all routine tasks, flowing all data through a digital mind and getting strategic recommendations based on millions of data points, has been discussed for many years and is still the immediate future.


“However, with recent global changes and the increasing procurement and supply chain challenges businesses are facing, we look to the next step in the innovation journey to simplify the way we do business, and that is Autonomous Commerce.”


As part of JAGGAER’s new strategy for businesses in the Middle East, smart-match recommendations will align buyer needs with supplier capabilities, while autonomous execution will eliminate repetitive tasks.


Procurement teams have always faced the challenge of doing more with less, however, this intensified due to the pandemic and was further compounded by the hiring and retention challenges faced by private and public sector organisations.  


As a result, organisations have had to re-strategise the way they procure goods which has led many to address issues surrounding more conventional linear supply chain models in favour of utilising digital supply networks to achieve greater visibility. Autonomous Commerce takes this to the next level by supporting companies to overcome challenges surrounding supply chain disruptions, material scarcity and the global talent shortage. 


Hany Mosbeh, Vice President of Sales Middle East & Africa, JAGGAER, said: “We use the latest AI and machine learning technology to ensure buyers can capitalise on three key components: greater supply, more selection, and lower price.”


With over five million global suppliers on its Enterprise Commerce Network and US$500 billion worth of goods flowing through its network, JAGGAER provides enterprise buyers access to myriad sources of supply that are tightly aligned with their specific needs. 


JAGGAER is the industry sponsor of the Digital Supply Chain Show and will focus on the company’s networked, intelligent, comprehensive and extensible credentials.


جاقار تبرز أهمية التجارة الذاتية في مستقبل المشتريات للشركات في الشرق الأوسط

ستحدد الشركة سبب كون التجارة الذاتية جزءًا لا يتجزأ من التغلب على مشكلات الشراء من خلال مواءمة احتياجات المشتري بشكل أفضل مع قدرات الموردين


دبي، الإمارات العربية المتحدة، 25 مايو 2022: ستسلط شركة جاقار الضوء على أهمية التحول الرقمي مع تحديد رؤيتها لمستقبل المشتريات من خلال التجارة الذاتية الذي سيتصدر عنوان معرض سلاسل التوريد الرقمية الذي سينطلق اليوم الأربعاء في دبي.


سيحدد نائب الرئيس العالمي لاستشارات ما قبل البيع لدى شركة جاقار من خلال الجلسة رئيسية المراحل المختلفة لرحلة رقمنة المشتريات وكيف يمكن للمؤسسات أن تنتقل نحو نظام بيئي ذكي للمشترين والموردين والشركاء المرتبطين بالشبكات لتحويل طريقة شراء البضائع وبيعها عبر التجارة الذاتية.


وعلى الرغم من توقع قادة الأعمال العودة إلى النمو والازدهار والتوسع في مرحلة ما بعد الجائحة، إلا أنه لا يزال هناك العديد من التحديات المتعلقة بقضايا سلسلة التوريد والتضخم واكتساب المواهب، لذا فإنه من المتوقع أن تؤثر هذه العوامل على جدول الأعمال للفترة المتبقية من عام 2022 حيث تستمر المشتريات في التحديث والتحول.


وفي معرض حديثه قبل الحدث، علق كولافيتا قائلاً: "التجارة الذاتية هي عبارة عن رؤية أتمتة جميع المهام الروتينية وتدفق جميع البيانات من خلال عقل رقمي والحصول على توصيات استراتيجية بناءً على ملايين نقاط البيانات التي تمت مناقشتها لسنوات عديدة وما زالت هي المستقبل القريب".


وأضاف كولافيتا قائلاً: "نتطلع إلى الخطوة التالية في رحلة الابتكار تزامناً مع التغييرات العالمية الأخيرة والتحديات المتزايدة للمشتريات وسلسلة التوريد التي تواجهها الشركات لتبسيط الطريقة التي نؤدي بها الأعمال من خلال التجارة الذاتية".


ستعمل توصيات المطابقة الذكية كجزء من إستراتيجية جاقار الجديدة للشركات في الشرق الأوسط على مواءمة احتياجات المشتري مع قدرات الموردين، بينما سيؤدي التنفيذ الذاتي إلى القضاء على المهام المتكررة.


هذا وقد واجهت فرق المشتريات دائمًا التحدي المتمثل في القيام بالمزيد بموارد أقل، ومع ذلك فقد اشتد هذا التحدي نتيجة تفشي الجائحة وزاد من تعقيده تحديات التوظيف والاستبقاء التي تواجهها مؤسسات القطاعين العام والخاص.


 ونتيجة لذلك فقد كان على المؤسسات إعادة صياغة استراتيجية الطريقة التي يشترون بها السلع مما أدى بالعديد منها إلى معالجة القضايا المحيطة بنماذج سلسلة التوريد الخطية الأكثر تقليدية لصالح استخدام شبكات التوريد الرقمية لتحقيق رؤية أكبر، حيث تأخذ التجارة الذاتية هذا الجانب إلى المستوى التالي من خلال دعم الشركات للتغلب على التحديات المحيطة باضطرابات سلسلة التوريد وندرة المواد ونقص المواهب العالمية.


وفي هذا الإطار قال هاني مصبح، نائب الرئيس للمبيعات في الشرق الأوسط وإفريقيا لدى شركة جاقار: " "نحن نستخدم أحدث تقنيات الذكاء الاصطناعي والتعلم الآلي لضمان استفادة المشترين من ثلاث مكونات رئيسية: زيادة التوريد والمزيد من الخيارات والسعر المنخفض".


توفر جاقار للمشترين من المؤسسات إمكانية الوصول إلى عدد لا يحصى من مصادر التوريد التي تتوافق بشدة مع احتياجاتهم الخاصة من خلال وجود أكثر من خمسة ملايين من الموردين العالميين على شبكة التجارة المؤسسية الخاصة بها و500 مليار دولار أمريكي من البضائع التي تتدفق عبر شبكتها. 


شركة جاقار هي الراعي الصناعي لمعرض سلاسل التوريد الرقميـة، حيث ستركز على أوراق اعتماد الشركة المتصلة بالشبكة والذكية والشاملة والقابلة للتوسع. 


=