Wednesday, 11 May 2022

Arabic travellers in the GCC plan for new travel experiences, says expert during ATM 2022



  • Speaking during Day 2 of Arabian Travel Market in Dubai, consumer intelligence company D/A highlighted the important role GCC travellers have to play in tourism recovery

  • The UAE and Saudi Arabia top the MENA region list of where GCC travellers plan to travel

  • The company utilises AI technology to measure tourism trends in the GCC by monitoring over 4 million social media posts from two million unique Arabic speaking social media accounts in the region


Dubai, United Arab Emirates, 11 May 2022: GCC travellers are looking to make up for lost time when it comes to travel, with the anticipation of new experiences dominating conversations, according to research revealed yesterday at the Arabian Travel Market (ATM) 2022 by leading consumer intelligence company D/A.


The research is based on the analysis of over four million social media posts and comments from more than two million Arabic-speaking unique users in the GCC. The number of travel conversations and posts about travel increased by 110% and 151%, respectively, between 2019 and 2021.


Speaking on the ATM Global Stage on Tuesday, 10 May, Paul Kelly, Managing Partner, D/A, said: “Travel conversations increased to over 1.3 million in 2021, underscoring the willingness by Arabic speakers in the GCC to travel, regardless of age or nationality. We are ultimately witnessing the pent-up demand from the last two years coming to the fore as borders reopen, flights are back on track and restrictions are lifted.” 


GCC travellers have a vital role in tourism recovery, a direct result of their spending power. According to the UNWTO, GCC travellers spend 6.5 times more than the global average, with 40% of GCC travellers spending more than AED36,700 on their last trip to Europe. Travellers from Saudi Arabia are reportedly the highest travel spenders globally.


“Overall, when it comes to the GCC traveller, the conversations indicate that something new is the order of the moment. Even in the familiar, a new experience is at the top of the wish list for those intent on travelling soon – a huge change from what we have seen in the past year or two,” Kelly added.


In terms of holiday preference, the consensus is on escaping and breaking free and discovering new experiences, which many have been unable to do in the last two years. Those in the younger age groups were keen on shopping and enjoying local flavours, while the older groups were more focused on staying closer to nature and relaxing. Having fun was a mainstay; however, mid-career professionals have a lot of work travel lined up.


Holiday destinations favoured by GCC travellers followed the global google trend, which saw a spike in the search terms ‘staycation’ in 2020, which was representative of the number of people from GCC countries looking to vacation locally. 


According to the D/A research, the UAE was the most popular destination in the MENA region, followed by Saudi Arabia, Kuwait, Egypt, and Qatar. In Europe, the UK was the most popular destination, followed by France, Germany and Italy, with Switzerland rounding out the top five list.


Elsewhere on the agenda on Day 3 at the ATM Global stage, delegates participated in an in-depth discussion about the future of the region’s hotel industry and the importance of unique dining experiences as an essential tool in the destination marketing playbook. Moving forward, on the final day of ATM 2022, highlights include redefining the new and evolved Indian traveller, responsible technology for travel and tourism, and the return and rise of city tourism.

ATM 2022 concludes on Thursday, 12 May, at the Dubai World Trade Centre (DWTC).

If you are planning to attend ATM in person, please feel free to post using the hashtags #ATMDubai and #IamgoingtoATM.

To register for ATM 2022, go to https://www.wtm.com/atm/en-gb/enquire.html.

For more news about ATM, you can visit https://hub.wtm.com/category/press/atm-press-releases/.

For general information on this year’s show, please visit wtm.com/atm/en-gb.html

المسافرون العرب في دول مجلس التعاون الخليجي يعتزمون القيام بتجارب سفر جديدة، وفقاً لخبراء سوق السفر العربي 2022

  • سلطت شركة دي/ إيه، منصة استخبارات المستهلك الرائدة في حديثها خلال اليوم الثاني من معرض سوق السفر العربي 2022 في دبي، الضوء على الدور المهم الذي يجب أن يلعبه المسافرون من دول مجلس التعاون الخليجي في دفع عجلة تعافي وانتعاش قطاع السياحة

  •  تتصدر الإمارات العربية المتحدة والمملكة العربية السعودية قائمة منطقة الشرق الأوسط وشمال إفريقيا، حيث يخطط المسافرون من دول مجلس التعاون الخليجي للسفر

  •  تستخدم الشركة تقنية الذكاء الاصطناعي لقياس ثقة المستهلك بين أكثر من 100 مليون نقطة بيانات عربية في دول مجلس التعاون الخليجي


دبي، الإمارات العربية المتحدة، 11 مايو 2022: يتطلع المسافرون العرب من دول مجلس التعاون الخليجي إلى القيام بتجارب سفر، وذلك وفقًا لبحث تم الكشف عنه أمس من قبل شركة دي/ إيه، منصة استخبارات المستهلك الرائدة خلال اليوم الثاني من فعاليات معرض سوق السفر العربي 2022.


يعتمد البحث على تحليل أكثر من أربعة ملايين منشور وتعليق على وسائل التواصل الاجتماعي من أكثر من مليوني مستخدم يتحدث اللغة العربية في دول مجلس التعاون الخليجي، حيث زاد عدد المحادثات والمنشورات المتعلقة بالسفر بنسبة 110٪ و151٪ على التوالي بين عامي 2019 و2021.


وفي هذا الإطار قال بول كيلي، الشريك الإداري لدى شركة دي/ إيه أثناء حديثه على المسرح العالمي لسوق السفر العربي: زادت المحادثات المتعلقة بالسفر إلى أكثر من 1.3 مليون في عام 2021، مما يؤكد استعداد المتحدثين باللغة العربية في دول مجلس التعاون الخليجي للسفر بغض النظر عن العمر أو الجنسية. إننا نشهد في النهاية ظهور الطلب المكبوت خلال العامين الماضيين بالتزامن مع إعادة فتح الحدود وعودة الرحلات إلى مستويات ما قبل الجائحة ورفع القيود".


يلعب المسافرون من دول مجلس التعاون الخليجي دورًا حيويًا هاماً في انتعاش السياحة، وذلك تبعاً لقدرتهم الشرائية الكبيرة.

ووفقًا لمنظمة السياحة العالمية، فإن المسافرون من دول مجلس التعاون الخليجي ينفقون 6.5 أضعاف المتوسط العالمي، حيث أنفق 40٪ من مسافري دول مجلس التعاون الخليجي أكثر من 36,700 درهم إماراتي في رحلتهم الأخيرة إلى أوروبا، كما يُقال بأن المسافرين القادمين من المملكة العربية السعودية هم الأكثر إنفاقًا على السفر على مستوى العالم.


وأضاف كيلي قائلاً: "بشكل عام، عندما يتعلق الأمر بمسافر دول مجلس التعاون الخليجي فإن المحادثات تشير إلى التخطيط للقيام بتجارب سفر جديدة، حيث توجد تجربة سفر جديدة على رأس قائمة الرغبات لأولئك الذين يعتزمون السفر قريبًا، وهذا ما يعتبر تغييراً جذرياً كبيراً عما رأيناه في العامين الماضيين".


وفيما يتعلق بتفضيل العطلة والإجازات، فإن الإجماع كان على السفر واكتشاف تجارب جديدة، والتي لم يتمكن الكثيرون من القيام بها في العامين الماضيين بسبب تفشي الجائحة، حيث كانت الفئات العمرية الأصغر حريصة على التسوق وارتياد المطاعم المحلية، بينما ركزت المجموعات الأكبر سنًا على البقاء بالقرب من الطبيعة والاسترخاء".


اتبعت وجهات العطلات التي يفضلها المسافرون من دول مجلس التعاون الخليجي اتجاه جوجل العالمي، والذي شهد ارتفاعًا حادًا في مصطلحات البحث "staycation" في عام 2020، والتي كانت تمثل عدد الأشخاص من دول مجلس التعاون الخليجي الذين يتطلعون إلى قضاء إجازة داخلية.


ووفقًا لبحث شركة دي\إيه، فقد كانت دولة الإمارات العربية المتحدة الوجهة الأكثر شعبية في منطقة الشرق الأوسط وشمال إفريقيا، تليها المملكة العربية السعودية والكويت ومصر وقطر.


أما في أوروبا فقد كانت المملكة المتحدة الوجهة الأكثر شعبية، تليها فرنسا وألمانيا وإيطاليا مع احتلال سويسرا قائمة الخمسة الأوائل.

هذا وسيشكل مرة أخرى معرض سوق السفر العربي 2022 جزءاً أساسياً من أسبوع السفر العربي، الذي سيقام على مدى 10 أيام من الفترة الممتدة من 9 إلى 19 مايو 2022 ويتم فيه انعقاد المعارض والمؤتمرات وجلسات الإفطار والجوائز وإطلاق المنتجات وفعاليات التواصل.


يركز معرض سوق السفر العربي 2022 الذي يقام بتنظيم ريد للمعارض بالتعاون مع مركز دبي التجاري العالمي ودائرة الاقتصاد والسياحة في دبي على موضوع "مستقبل السفر والسياحة الدولية''، ويسلط الضوء على مسار نمو الصناعة، حيث يتعامل متخصصو السفر والسياحة مع التحديات والفرص التي تنتظرهم.


 وتشمل الأحداث الرئيسية الأخرى التي ستقام خلال النسخة التاسعة والعشرين من معرض سوق السفر العربي 2022 في الفترة الممتدة من 9 إلى 12 مايو في مركز دبي التجاري العالمي، كلاً من: فعالية ترافيل تيك الذي كان يسمى سابقاً ترافيل فورورد وفعالية ILTM العربية.


للمزيد من المعلومات عن سوق السفر العربي، يرجى زيارة الموقع الإلكتروني: 

https://hub.wtm.com/category/press/atm-press-releases/


للاطلاع على المزيد من المعلومات حول معرض سوق السفر العربي يرجى الضغط على الرابط التالي:

 wtm.com/atm/en-gb.html


=