Monday, 4 April 2022

Mercedes-Benz Egypt announces signing an extended Collaboration Protocol Supporting Baheya Foundation



Cairo, Egypt: 31 March 2022 – In celebration of the Women’s month, Mercedes-Benz Egypt announced the start of a long-term cooperation protocol with the Baheya Foundation to support their ambitious humanitarian projects including the early Detection and Treatment of Women’s Breast Cancer; as well as the establishment of the new breast cancer hospital in Sheikh Zayed City, Giza. 

Since its establishment in 2015, Baheya Foundation has been able to receive almost 200,000 women cases, between early examination, diagnosis and tumor detection. This milestone achievement was celebrated during a high profile yet compassionate event, attended by representatives from both entities, ministerial representatives, in addition to a number of VIP guests and society figures. 

The company’s support for Baheya Foundation, per the signing of an extended cooperation protocol, builds on the successful partnership that started in 2021 supporting women with breast cancer and raising awareness about the importance of its early detection.  In addition, Mercedes-Benz Egypt will support the NGO’s heartfelt community initiatives throughout the year.  

Social responsibility is one of the brand’s core values. This latest social commitment and healthcare initiative aligns with the profound efforts of Baheya Foundation. 

At Mercedes-Benz, sustainability means permanently creating value and sustainable benefits for all stakeholder groups, including the society as a whole. Economic, environmental, and social responsibility go hand in hand — along the entire value chain, a responsibility to which Mercedes-Benz is committed. 



مرسيدس-بنز ايجيبت تعلن عن برتوكول تعاون لدعم مؤسسة بهيّة الخيرية 


نشرة صحفية 


القاهرة في 31 مارس 2022- احتفالا بشهر المرأة، أعلنت مرسيدس-بنز ايجيبت عن شراكتها مع مؤسسة بهية، استكمالا لمبادرات المسئولية الاجتماعية للشركة وبهدف دعم المشروعات الخيرية والإنسانية للمؤسسة، بما في ذلك تأسيس مستشفى جديد لعلاج سرطان الثدي في مدينة الشيخ زايد بالجيزة.  

تجدر الإشارة أن مرسيدس-بنز ايجيبت جددت تعاونها مع مؤسسة بهيّة بعد التوقيع مؤخرًا على بروتوكول تعاون طويل الأجل، مما يُعد امتدادًا للشراكة الناجحة التي تجمع بين الشركة والمؤسسة منذ عام 2021، لدعم ومساعدة مريضات سرطان الثدي في مصر ورفع الوعي بأهمية الكشف المبكر عن المرض. بالإضافة لذلك، يتضمن بروتوكول التعاون دعم مرسيدس-بنز ايجيبت للمبادرات المجتمعية المؤثرة التي تنظمها المؤسسة على مدار العام، بما في ذلك الفعاليات التي ستقام خلال شهر التوعية بالسرطان في أكتوبر القادم.   

فمنذ تأسيسها عام 2015، استقبلت مؤسسة بهيّة ما يقرب من 200,000 سيدة أجرت لهن الفحوصات المبكرة للكشف عن سرطان الثدي، بالإضافة للتشخيص والكشف عن الأورام وعلاجها. وبالفعل تم الاحتفال بهذا الإنجاز المتميز خلال احتفالية كبرى مليئة بالمشاعر، حضرها ممثلون عن الشركة والمؤسسة، بالإضافة لحضور وزاري ومشاركة عدد كبير من كبار شخصيات المجتمع والعمل التطوعي. 

تأتي المسئولية الاجتماعية ضمن أهم قيم وأولويات مرسيدس-بنز، حيث تتوافق هذه المبادرة المجتمعية للرعاية الصحية بصورة تامة مع الجهود الكبيرة التي تبذلها مؤسسة بهيّة في تشخيص وعلاج مريضات سرطان الثدي في جميع أنحاء مصر. 

إنّ الاستدامة في مرسيدس-بنز تعني تقديم قيم دائمة ومزايا مستدامة لكافة الأطراف، بما يعود بالنفع على المجتمع ككل. في الوقت نفسه، تسير المسئولية الاقتصادية والبيئية والاجتماعية يدًا بيد، وهو أمر تلتزم به مرسيدس-بنز بصفة مستمرة.  


لمزيد من المعلومات عن مرسيدس-بنز ايجيبت، يرجى زيارة www.mercedes-benz.com.eg


=