Wednesday, 10 November 2021

Seven Tides’ Seven Palm development now sold out



  • Russians, British & Emiratis top investor profiles by nationality

  • Owners represented by 63 different natioanlities


UAE-headquartered upscale residential, hospitality and commercial property developer Seven Tides has announced that all of it’s 1,116 apartments, at the Seven Palm Residences, have now been completely sold out.

The studio, one, two and three-bedroom apartments have proven popular with a broad cross-section of investors, with Russia, Macedonia, the UK, the UAE, and Uzbekistan the top five source markets. However, properties have also been purchased by Americans, Canadians, and Indians, with a total of 63 nationalities represented.

Abdulla Bin Sulayem, CEO, Seven Tides said: “This is a truly outstanding sales performance, especially given global travel and social restrictions we have endured  during the past 18 months.” 

“Like many other developers and brokers, we had to adapt our business model, innovating with the aid of technology, so that investors could still make an informed decision from distance, with sales support on-hand in real time,” added Bin Sulayem.

Situated on the trunk of Palm Jumeirah, the 14-storey two-tower complex is connected by one of the largest rooftop infinity pools within the Gulf region. The Seven Palm Residences are located in the north tower 

Residents will have access to a range of restaurants, cafés, swimming pools, a gym, sauna, and lush, landscaped gardens. All apartments feature spacious layouts complemented by floor-to-ceiling windows to maximise natural light, additional balcony space, as well as spectacular views over the Arabian Gulf, Dubai Marina Skyline and Burj Al Arab.

“The pandemic has made end-users re-evaluate their lifestyles. After the lockdown tenants started considering an upgrade to larger properties with spacious exteriors and leisure facilities on their doorstep. In essence, we offer luxury, convenience and harmony supporting physical and mental wellbeing, ” added Bin Sulayem. 

The south tower is managed by NH Hotels, part of the Minor Group and consists of 227 hotel guest rooms and suites, plus an additional 306 serviced apartments. The hotel’s interiors will be bold, original and energetic, bringing bursts of colour. 

The hotel includes a lively sports bar, a stylish rooftop bar and lounge, and large comfortable multi-purpose spaces for co-working. Other facilities include a fully-equipped gym, restaurants and bars, direct beach access and retail outlets.  

Construction work is now over 80% complete, with the development due for completion during Q1 – 2022.

“Looking ahead to 2022 and beyond, many investors in the UK and Europe are becoming increasingly concerned about the prospect of higher income and property tax rates, as governments look to reduce public finance deficits, after borrowing large amounts of money to tackle the pandemic. With a buoyant market and record real estate transactions,  that scenario looks as if it could well play out and drive even further investment into Dubai’s real estate market,” concluded Bin Sulayem.

Image renderings and a video of Seven Palm can be viewed here:

https://www.seventides.com/sevenpalm/  

Image renderings and a video of Golf Views Seven City can be viewed here: https://www.seventides.com/golf-views/

سيفن تايدز تعلن عن بيع وحدات مشروع سيفن بالم السكنية بالكامل

  • أفضل المستثمرين في المشروع هم: الروس والبريطانيين والإماراتيين حسب الجنسية

  • يمثل الملاّك 63 جنسية مختلفة


دبي، الإمارات العربية المتحدة، 10 نوفمبر 2021: أعلنت شركة سيفن تايدز الرائدة في تطوير المشاريع الفندقية والسكنية والتجارية الفاخرة في دولة الإمارات العربية المتحدة، أنه قد تم بيع 1116 شقة بالكامل في مشروع سيفن بالم ريزيدنسز.


وقد حظيت الاستوديوهات والشقق المكونة من غرفة نوم واحدة وغرفتي نوم وثلاث غرف نوم بشعبية كبيرة لدى شريحة واسعة من المستثمرين من مختلف الجنسيات: روسيا ومقدونيا والمملكة المتحدة والإمارات العربية المتحدة وأوزبكستان، وهي الأسواق الخمسة الأولى للمصدر، ومع ذلك فقد تم شراء العقارات أيضًا من قبل الأمريكيين والكنديين والهنود بإجمالي 63 جنسية مختلفة.


وبهذه المناسبة، صرّح عبد الله بن سليم الرئيس التنفيذي لسيفن تايدز قائلاً: "لقد حققنا أداء مبيعات رائع حقًا، لا سيما بالنظر إلى قيود السفر والقيود الاجتماعية العالمية المفروضة خلال الـ 18 شهرًا الماضية نتيجة تفشي الجائحة."


وأضاف بن سليم قائلاً: "لقد كان علينا تكييف نموذج أعمالنا مثل العديد من المطورين والوسطاء الآخرين  والابتكار بمساعدة التكنولوجيا، بحيث لا يزال بإمكان المستثمرين اتخاذ قرار مستقبلي ثاقب بالتزامن مع دعم المبيعات في الوقت الحقيقي".


يقع هذا المشروع السكني المكون من برجين والمكون من 14 طابقًا على جذع نخلة جميرا ، ويتصلان ببعضهما بعضاً من خلال حوض سباحة لا متناهي من نوع إنفينيتي يعد من الأكبر من نوعه على مستوى المنطقة، حيث يقع مشروع سيفن بالم ريزيدنسز في البرج الشمالي.


سيتمكن السكان من الوصول إلى مجموعة  متعددة من المطاعم والمقاهي وحمامات السباحة وصالة الألعاب الرياضية والساونا والحدائق المورقة ذات المناظر الطبيعية، حيث تتميز جميع الشقق السكنية بتصميمات واسعة تكملها نوافذ ممتدة من الأرض حتى السقف لزيادة دخول ضوء الشمس الطبيعي إلى أقصى حد مع وجود مساحة إضافية للشرفة، بالإضافة إلى إطلالات خلابة على الخليج العربي وأفق مرسى دبي وبرج العرب.


وأردف بن سليم قائلاً: لقد دفع تفشي الجائحة المستخدمين النهائيين إلى إعادة تقييم أنماط حياتهم، حيث بدأ المستأجرون بعد الإغلاق في التفكير في الترقية إلى عقارات أكبر ذات مساحات خارجية واسعة ومرافق ترفيهية على أبواب منازلهم، ونحن عادةً ما نوفر الرفاهية والراحة التامة في جميع مشاريع سيفن تايدز السكنية".


ويتم إدارة البرج الجنوبي من قبل فنادق إن إتش، وهي جزء من مجموعة ماينور، ويتكون من 227 غرفة وجناحًا فندقيًا، بالإضافة إلى 306 شقة فندقية، حيث ستكون التصميمات الداخلية للفندق جريئة وأصلية وحيوية، مما يخلق مزيجاً متناسقاً من الألوان.


يحتوي الفندق على بار رياضي نابض بالحياة، بالإضافة إلى بار عصري على السطح وردهة بجانب المسبح اللامتناهي، كما تشمل المرافق الأخرى صالة ألعاب رياضية مجهزة بالكامل ومطاعم وبارات وإمكانية الوصول المباشر إلى الشاطئ ومنافذ البيع بالتجزئة.


هذا وقد اكتملت أعمال البناء الآن بنسبة تزيد عن 80% ، ومن المقرر الانتهاء من التطوير خلال الربع الأول من عام 2022.


واختتم بن سليم حديثه قائلاً: "بالنظر إلى عام 2022 وما بعده، فقد أصبح العديد من المستثمرين في المملكة المتحدة وأوروبا قلقين بشكل متزايد بشأن احتمالية ارتفاع معدلات الضرائب على الدخل والممتلكات، حيث تتطلع الحكومات إلى تقليل عجز المالية العامة، وذلك بعد اقتراض مبالغ مالية قياسية لمواجهة تفشي الجائحة، وبالتزامن مع وجود سوق مزدهر وتسجيل معاملات عقارية فيبدو أن هذا السيناريو يمكنه أن يلعب دورًا حاسماً ومهماً ويدفع المزيد من الاستثمار إلى سوق العقارات في دبي".


يمكنكم استعراض الصور ومشاهدة الفيديو الخاص بمشروع سيفن بالم من خلال الرابط التالي: https://www.seventides.com/projects/sevenpalm/


كما يمكنكم التعرف عن كثب على مشروع جولف فيوز سيفن سيتي من خلال هذا الرابط:

 https://www.seventides.com/golf-views/


=