Monday, 11 October 2021

DP WORLD DIGITISES TUMOOHI, ITS APPRENTICESHIP INITIATIVE FOR EMIRATIS




In collaboration with Qureos, the trade enabler will support “Projects of the 50” to help Emirati talents reach new heights


Dubai, United Arab Emirates, 11 October 2021: DP World has joined forces with Qureos, a marketplace for micro cohort-based learning community and apprenticeships to support Tumoohi, a training initiative by DP World. The programme, launched in 2016, is a part of DP World’s ongoing efforts to support the Emirati society and contribute to the UAE government’s efforts to enable Emirati youth.


By collaborating with Qureos, DP World aims to digitise the Tumoohi initiative, thus embracing the immense power of technology to help them in their mission. Participants can then apply their learnings at multinational corporations dealing with a variety of business segments in Dubai.


Nabil Qayed, Director of People & General Administration, People Department, DP World UAE said, “The UAE is a storehouse of exceptional Emirati talents who can power the country’s economy. With that said, our leaders have been working to ensure a balanced dispersion of Emirati talent throughout the nation’s key sectors. The recent announcement of ‘Nafis’, a federal programme to increase the number of Emiratis employed in the private sector from 2 per cent to 10 per cent as part of the UAE Projects of the 50, comes at a time when the economy can utilise the competencies of Emiratis. The initiative hopes to create 75,000 private-sector jobs for Emiratis with an investment of AED24 billion. In alignment with such measures, we have been tapping into the growing potential of UAE nationals with our well-crafted programmes like Tumoohi. Through our partnership with Qureos, the Tumoohi initiative that has seen much success will be accessible virtually.”


Alexander Epure, CEO of Qureos said: “Our goal is to make it easy for young professionals to learn in-demand skills through live mentor-led cohorts and gain practical experience by working on remote paid apprenticeships from businesses alongside a dedicated mentor to ensure quality and timelines.”

This partnership announcement follows an extensive 6-month pilot between Qureos and DP World, where Emirati apprentices were mentored by industry mentors from PayPal and Cisco, which resulted in successful on-the-job learning experiences for the chosen apprentices.

Tumoohi currently offers placement opportunities in a range of fields, including law, industrial manufacturing, logistics, FMCG, oil and gas, automotive and healthcare. The programme has garnered widespread support from the public and private sectors. Participating organisations include leading multinationals such as Expo 2020 Dubai, Maersk, NAFFCO and Emerson, among others.

»دي بي ورلد« تطلق مبادرة »طموحي« الرقمية لتدريب المواطنين

دعم، الممكن الرائد للتجارة، ل"مشاريع الخمسين" لمساعدة الكوادر الإماراتية على الوصول إلى آفاق جديدة بالتعاون مع شركة »كيريوس

دبي ، الإمارات العربية المتحدة، 11 أكتوبر 2021: أعلنت »دي بي ورلد «عن تعاونها مع شركة »كيريوس«، مجتمع التدريب القائم على المعرفة الجماعية والتدريب المهني، لدعم برنامج »طموحي« التدريبي التابع لـ «دي بي ورلد». ويعد البرنامج، الذي تم إطلاقه عام 2016، جزءًا من الجهود المستمرة لـ «دي بي ورلد»، في دعم المجتمع الإماراتي وجهود حكومة دولة الإمارات لتمكين الشباب المواطن.

وتهدف «دي بي ورلد» من خلال تعاونها مع شركة »كيريوس« إلى رقمنة مبادرة »طموحي«، والاستفادة من الإمكانات الهائلة التي توفرها التكنولوجيا الحديثة لدعم رسالة المؤسسة وتمكين المشاركين من تطبيق الخبرات التي اكتسبوها في الشركات متعددة الثقافات ضمن مجموعة واسعة من قطاعات الأعمال في دبي.

وقال نبيل قائد، مدير إدارة الموظفين والشؤون الإدارية – إدارة الموظفين، دي بي ورلد الإمارات: "تزخر دولة الإمارات بالكفاءات المواطنة المتميزة التي تملك القدرات والإمكانات اللازمة لتعزيز الاقتصاد الوطني، وتحرص القيادة الرشيدة على ضمان تواجد ذوي الكفاءات والقدرات الإماراتية في جميع القطاعات الرئيسة في الدولة. ويأتي الإعلان الأخير عن برنامج "نافس" الاتحادي لزيادة عدد المواطنين في القطاع الخاص من 2 في المائة إلى 10 في المائة ضمن مشاريع الخمسين، في وقت يحتاج فيه الاقتصاد المحلي إلى الاستفادة من الكفاءات الإماراتية المتميزة؛ إذ يهدف البرنامج إلى توفير 75 ألف فرصة عمل للمواطنين في القطاع الخاص باستثمارات تصل إلى 24 مليار درهم. وانسجامًا مع هذه الخطوة، فإننا حريصون على الاستفادة من إمكانات وقدرات مواطني الدولة من خلال برامجنا التدريبية الرائدة؛ مثل برنامج »طموحي«. ومن خلال شراكتنا مع شركة »كيريوس«، سيتمكن المواطنون من الاستفادة بصورة رقمية من مبادرتنا التي حققت نجاحًا كبيرًا منذ إطلاقها."

من جانبه، قال ألكسندر إيبوري، الرئيس التنفيذي لشركة »كيريوس«: "نهدف إلى تسهيل حصول شباب المواطنين على المهارات المطلوبة في سوق العمل، من خلال العمل عن بعد في مجموعات والحصول على خبرات عملية من خلال التدريب مدفوع الأجر في الشركات، وضمان الجودة والالتزام بالجدول الزمني للتدريب."

يأتي إعلان الشراكة بعد برنامج تجريبي مكثف امتد لستة أشهر بين »دي بي ورلد« وشركة »كيريوس«، حيث شارك متدربون مواطنون في برنامج توجيهي أداره خبراء مختصين من شركتي "باي بال" و"سيسكو"، أسفر عن تجارب تعليمية ناجحة للمتدربين المشاركين.


يوفر برنامج »طموحي« فرص توظيف في مجالات متنوعة تشمل القانون، والصناعات التحويلية، والخدمات اللوجستية، والسلع الاستهلاكية، والنفط والغاز، والسيارات، والرعاية الصحية. وحصل البرنامج على دعم واسع النطاق من القطاعين الحكومي والخاص، حيث تشمل قائمة المؤسسات المشاركة فيه مؤسسات رائدة متعددة الجنسيات مثل إكسبو 2020 دبي، وميرسك، ونافكو، وإيمرسون، وغيرها.

=