Tuesday, 19 October 2021

AFRICA OIL WEEK TO HIGHLIGHT UNRIVALLED OPPORTUNITIES, DRIVING INVESTMENT AND DEAL-MAKING ACROSS THE AFRICAN CONTINENT





Hosted for the first time in the MENA region, the event will connect the African oil and gas industry to the rest of the world under the theme ‘Succeeding in a Changed Market’ - providing attendees with business intelligence and opening-up new in-market business opportunities

Dubai, UAE, 19th October 2021: Africa Oil Week, the leading oil and gas show in Africa, has announced a stellar line-up of speakers for the 27th edition, scheduled to be held from 8-11 November 2021, at Madinat Jumeirah in Dubai.

Attendees can look forward to engaging and forward-thinking discussions which are designed to support the African upstream as it emerges from two years of transition and disruption caused by an accelerated energy transition and the global pandemic. Uniting under the theme of ‘Succeeding in a Changed Market’, esteemed speakers will tackle topics on how the industry has responded to the evolving market landscape, identify opportunities for new players and high-value assets on the horizon, and analyse the macro-effects of the global energy transition on the African upstream.

The senior line-up of 150 speakers includes Hon. Thomas Camara, Minister of Petroleum, Energy & Renewable Energies, Côte d'Ivoire; Nicolas Terraz, President of Exploration & Production, TotalEnergies; Chaher Boulakhras, CEO, Sonelgaz; Rahul Dhir, CEO, Tullow Oil; Simon Flowers, Chairman & Chief Analyst, Wood Mackenzie and Irene Waage Basili, CEO, Shearwater GeoServices.

The event has also received overwhelming support from leading organisations from across the globe including Eni, Chevron, Shell, Equinor, Perenco, ReconAfrica, Seplat Energy, Africa Oil Corp, PGS and Fugro.

Facilitating partnerships for progress

In line with the theme, the event will stimulate upstream transactions, drive investments into African energy projects, and facilitate new partnerships and networking opportunities for the African upstream. Alongside a week full of networking functions, roundtables and in-person meetings, 2021 sees the inclusion of the revived ‘Africa Independents Forum’ a platform designed to showcase the most exciting farm-out, JV and asset opportunities on the continent. Content briefings dedicated to energy financing will help delegates capitalise on business and project opportunities presented by the energy transition.

Foday Mansaray, Director General, Petroleum Directorate, Sierra Leone, said, “We are very much looking forward to attending Africa Oil Week in Dubai in November. We look forward to participating in the event and presenting opportunities that Sierra Leone has, and reuniting with key industry stakeholders from leading global organisations, governments and business partners from Africa and the UAE once again at this important event”


Role of digitalisation and Middle Eastern investment opportunities

As the upstream moves to embrace digital solutions more than ever before to alleviate the impact of the pandemic on operations, Africa Oil Week will spotlight the critical role innovation and technology plays in Africa’s future energy landscape, specifically examining how it can be utilised to safeguard and strengthen Africa’s upstream portfolios from future disruption. An expert panel including representatives from Maersk Drilling, Baker Hughes and Schlumberger will unpack this during a high-level conference session.

Africa Oil Week will also maximise its one-year placement in the UAE to create an investment channel between the two regions by bringing in the Middle Eastern financial community to the event to showcase the countless prospective energy opportunities Africa has to offer. Another interesting session will be dedicated to the sharing of best practice across the Middle East and African upstreams, with Alexandre Araman, Principal Analyst – Middle East Upstream Research, Wood Mackenzie and Eng. Abdul-Amir Ajmi, External Affairs and Value Creation Director, Petroleum Directorate Oman (PDO) scheduled to present.

Paul Sinclair, Vice President of Energy & Director of Government Relations, Africa Oil Week & Future Energy Series Africa said, “The Africa Oil Week conference provides four days of pioneering insights, from ministerial panels to strategic outlooks and sessions designed to drive investment into the African upstream. The agenda, as always, is focused on strategic business intelligence and deal-making opportunities. The past two years have seen an accelerated transition towards clean energy solutions. At this year's edition, our curated programme has an impressive line-up of industry experts who will explore opportunities created by the energy transition for the African Upstream.”

The event will also serve as an ideal platform for experts to work on an economic blueprint to harmonise energy development in Africa that will help achieve a clean energy future for the continent and ensure the affordability of clean energy projects and funds available to facilitate the transition.

For more information click here https://africa-oilweek.com/business-programme


أسبوع النفط الإفريقي يسلط الضوء على الفرص غير المسبوقة، وسبل تعزيز الاستثمارات وعقد الصفقات في القارة الإفريقية

الحدث الذي يعقد للمرة الأولى في منطقة الشرق الأوسط وشمال إفريقيا، سيربط صناعة النفط والغاز الإفريقية ببقية العالم تحت شعار "تحقيق النجاح في سوق متغير"، ويوفر للمشاركين معلومات مهمة حول الأعمال ويفتح فرص جديدة لدخول السوق

دبي، الإمارات العربية المتحدة، 19 أكتوبر 2021: أعلن "أسبوع النفط الإفريقي"، معرض النفط والغاز الرائد في القارة الإفريقية، عن مشاركة نخبة من أبرز المتحدثين في دورته السابعة والعشرين، المقرر عقدها في الفترة من 8-11 نوفمبر 2021، في مدينة جميرا في دبي.

وسيتمكن الحضور من المشاركة في نقاشات تركز على دعم مشاريع استكشاف وإنتاج النفط والغاز في قارة إفريقيا، لا سيما بعد الارتباك الذي شهده القطاع على مدى العامين الماضيين نتيجة التحول في قطاع الطاقة والجائحة العالمية. وتحت شعار "تحقيق النجاح في سوق متغير"، يجمع "أسبوع النفط الإفريقي" نخبة من المتحدثين لمناقشة موضوعات متنوعة تشمل استجابة القطاع لمشهد السوق المتطور، والفرص المتاحة للاعبين الجدد والأصول عالية القيمة، وتحليل التأثيرات الكلية لعملية التحول العالمي للطاقة على قطاع استكشاف وإنتاج النفط والغاز في إفريقيا.

تضم قائمة المتحدثين 150 من الخبراء والمختصين وكبار المسؤولين بما فيهم معالي توماس كامارا، وزير البترول والطاقة والطاقات المتجددة في كوت ديفوار؛ نيكولاس تيراز، رئيس قطاع الاستكشاف والإنتاج في شركة توتال للطاقة؛ شاهر بولخراص، الرئيس المدير العام لمجمع سونلغاز؛ راهول ضهير، الرئيس التنفيذي لشركة تيولو أويل؛ سايمون فلاورز، رئيس مجلس الإدارة وكبير المحللين في وود مكينزي؛ وإيرين باسيلي، الرئيس التنفيذي لشركة شيرووتر للخدمات الجغرافية.

كما يحظي “أسبوع النفط الإفريقي” بدعم من كبرى شركات النفط والغاز والطاقة من مختلف أنحاء العالم، بما في ذلك إيني، شيفرون، شل، إكوينور، بيرينكو، ريكون إفريقيا، سيبلات إينرجي، أفريكا أويل كورب، بي جي إس، وفجرو.


تسهيل الشراكات لتحقيق النمو

انسجامًا مع شعاره الرئيس، سيحفز "أسبوع النفط الإفريقي" مشاريع استكشاف وإنتاج النفط والغاز في قارة إفريقيا، والاستثمارات في مشاريع الطاقة الإفريقية، إضافة إلى تسهيل الشراكات الجديدة وفرص التواصل في القطاع. وإلى جانب أسبوع حافل بفعاليات التواصل واجتماعات المائدة المستديرة واللقاءات الشخصية، تشهد دورة عام 2021 إعادة إطلاق "منتدى إفريقيا للشركات المستقلة"، المنصة المخصصة لتسليط الضوء على فرص عقود النفط، وفرص المشاريع المشتركة في قارة إفريقيا. وسيتضمن المنتدى معلومات مخصصة حول تمويل الطاقة لمساعدة المشاركين على الاستفادة من فرص الأعمال والمشاريع التي يوفره التحول الذي يشهده قطاع الطاقة.

وقال فوداي مانساراي، المدير العام لمديرية البترول في سيراليون: "نتطلع إلى حضور أسبوع النفط الإفريقي في دبي في شهر نوفمبر، والمشاركة في هذا الحدث وعرض الفرص التي توفرها سيراليون، التي تتمتع بموارد وفيرة وفرص استثمارية كبرى في قطاع استكشاف وإنتاج النفط والغاز. كما نتطلع إلى لقاء أبرز المعنيين في القطاع من المنظمات العالمية الرائدة والحكومات وشركاء الأعمال من قارة إفريقيا ودولة الإمارات العربية في هذا الحدث المهم."


دور التحول الرقمي وفرص الاستثمار في منطقة الشرق الأوسط

مع توجه شركات التنقيب والإنتاج لتبني الحلول الرقمية أكثر من أي وقت مضى للتخفيف من آثار الجائحة على عملياتها التشغيلية، يسلط أسبوع النفط الإفريقي الضوء على الدور المهم الذي تلعبه التكنولوجيا والابتكار في مشهد الطاقة المستقبلي في إفريقيا، وعلى وجه الخصوص دراسة كيفية استخدامها لحماية ودعم عمليات التنقيب والإنتاج في إفريقيا من أية عراقيل قد تحدث في المستقبل. وستناقش لجنة من الخبراء تضم ممثلين من شركات "مرسك للحفر"، و"بيكر هيوز"، و"شلمبرجير" هذه الموضوعات في جلسة رفيعة المستوى خلال المؤتمر.

كما سيعمل أسبوع النفط الإفريقي على تعزيز الاستفادة من عقده في دولة الإمارات هذا العام لإنشاء قناة استثمارية بين المنطقتين من خلال استقطاب المجتمع المالي في منطقة الشرق الأوسط إلى الحدث للتعريف بالفرص الاستثمارية الهائلة التي يوفرها قطاع الطاقة الإفريقي. وسيتم تخصيص جلسة مهمة لتبادل أفضل الممارسات في مجال استكشاف وإنتاج النفط والغاز في منطقة الشرق الأوسط وقارة إفريقيا بمشاركة ألكسندر أرامان، المحلل الرئيسي – التنقيب والإنتاج في منطقة الشرق الأوسط في وود مكينزي، والمهندس عبد الأمير العجمي، المدير التنفيذي للشؤون الخارجية والقيمة المضافة في شركة تنمية نفط عمان.

وقال بول سنكلير، نائب رئيس الطاقة ومدير العلاقات الحكومية في أسبوع الطاقة الإفريقي وسلسلة مؤتمرات طاقة المستقبل في إفريقيا: “على مدى أربعة أيام، سيتيح مؤتمر أسبوع النفط الإفريقي للمشاركين التعرف إلى وجهات نظر وأفكار رائدة من اللجان الوزارية، والجلسات التي تركز على الآفاق الاستراتيجية، وتلك المصممة لتحفيز الاستثمارات في قطاع استكشاف وإنتاج النفط والغاز الإفريقي. ويركز برنامج المؤتمر، كما هو الحال دائمًا، على الأبحاث الاستراتيجية لقطاع الأعمال وفرص عقد الصفقات، فقد شهد العامان الماضيان تحولاً سريعًا نحو تبني حلول الطاقة النظيفة. ويتضمن برنامج هذا العام من المؤتمر نخبة مميزة من خبراء الصناعة الذين سيستكشفون الفرص التي يتيحها تحول الطاقة في قطاع استكشاف وإنتاج النفط والغاز الإفريقي.”

سيوفر الحدث أيضًا منصة مثالية للخبراء للعمل على مخطط اقتصادي لمواءمة تنمية الطاقة في إفريقيا التي ستساعد في تحقيق مستقبل للطاقة النظيفة للقارة وضمان القدرة على تحمل تكاليف مشاريع الطاقة النظيفة والأموال المتاحة لتسهيل التحول في قطاع الطاقة.

لمزيد من المعلومات، يرجى الضغط هنا https://africa-oilweek.com/business-programme.
=