Tuesday, 31 August 2021

Infor Positioned as a Leader in the 2021 Gartner Magic Quadrant for Cloud ERP for Product-Centric Enterprises

 

Infor evaluated on its industry-specific CloudSuite solutions

 

NEW YORK and DUBAI, Aug. 31, 2021 Infor, the industry cloud company, today announced that Gartner® Inc. has positioned Infor as a Leader in the 2021 Gartner Magic Quadrant™ for Cloud ERP for Product-Centric Enterprises.  

 

Infor’s position as one of the Leaders in this Gartner Magic Quadrant was based on Gartner’s evaluation of Infor’s industry-specific CloudSuite solutions, which are powered by its LN, M3, and SyteLine ERP platforms.

 

To download a complimentary copy of the 2021 Gartner Magic Quadrant for Cloud ERP for Product-Centric Enterprises, published Aug. 24, click here.

 

“Infor is proud to be recognized as a Leader in this Gartner Magic Quadrant,” said Soma Somasundaram, Infor Chief Technology Officer and President of Products. “We believe Infor differentiates itself in the market with our industry-specific, multi-tenant cloud ERP solutions (CloudSuites), which are built with a high degree of API-centricity and data-centricity.

 

“These solutions are smart, preconfigured and modern, so we can help customers grow and digitally transform their businesses, recognize faster time-to-value, and continue to  innovate,” he noted. “Customers can take advantage of the fact that our platform is flexible and extensible, includes built-in industry standard practices, and is designed to be easy to use.”

 

In its 2021 Magic Quadrant for Cloud ERP for Product-Centric Enterprises, Gartner notes that, “The ERP for product-centric enterprises market is accelerating its transition to cloud deployment models. ERP application leaders should use this Magic Quadrant to evaluate cloud ERP application suites as part of a composable ERP strategy.”

 

According to the Gartner report, “By 2023, organizations that have successfully renovated their ERP platforms will achieve at least a 40% improvement in IT agility to deliver business outcomes.”

 

In addition, the report stated, “By 2023, 60% of product-centric enterprises will utilize standardized ERP capabilities on a composable ERP platform.”

 

Gartner also wrote in the report that, “By 2024, 60% of enterprise SaaS applications will be composed from packaged business capabilities that provide data, analytical insight and operational application services.”

 

Amel Gardner, vice president and general manager, Infor Middle East and Africa, said: “We believe being recognized as a leader in the Gartner Magic Quadrant for Cloud ERP for Product-Centric Enterprises demonstrates the advantages of Infor’s industry-specific, multi-tenant cloud ERP solutions. We believe it also reflects what we see in the field in the Middle East, where our ERP solutions are helping customers across diverse industries digitally transform, boost efficiency and innovation, and gain a competitive advantage. We look forward to continuing to work with public and private organizations across the region to help fulfil their transformation goals.”

 

Infor CloudSuite solutions are industry-specific and are delivered as cloud services on Amazon Web Services’ (AWS’) secured and scalable infrastructure. Infor CloudSuites utilize Infor’s leading technology platform, Infor OS, to power next-generation user experiences, integration and workflows – which can help increase 

productivity and collaboration. 

جارتنر تصنّف إنفور كشركة رائدة في الحلول السحابية الخاصة بتخطيط موارد المؤسسات المرتكزة على المنتجات


جارتنر: المؤسسات التي نجحت في إعادة بناء منصاتها الخاصة بتخطيط موارد المؤسسات سوف تحقق تحسناً بنسبة 40% على الأقل في مرونة التكنولوجيا

 

دبي، الإمارات العربية المتحدة، 31 أغسطس 2021أعلنت إنفور، الشركة الرائدة في الحلول السحابية للأعمال المتخصصة، اليوم عن تصنيفها ضمن فئة الريادة في تقرير جارتنر كوادرانت لعام 2021 للحلول السحابية الخاصة بتخطيط موارد المؤسسات المرتكزة على المنتجات. وتم تصنيف إنفور كشركة رائدة ضمن تقرير جارتنر كوادرانت بالاعتماد على تقييم شركة جارتنر لحزمة حلول الأعمال المتخصصة من إنفور، والتي يتم دعمها بمنصات تخطيط موارد المؤسسات LN و M3 و SyteLine المقدمة من إنفور.

 

وفي هذا السياق قال سوما سوندارام، مدير تكنولوجيا المعلومات ورئيس قسم المنتجات لدى إنفور: "يسر شركة إنفور تصنيفها ضمن فئة الريادة في تقرير ماجيك كوادرانت، وما يميز الشركة عن المنافسين هو مجموعة الحلول السحابية للأعمال المتخصصة التي تغطي قطاع عريض من المستخدمين، والتي تم بناؤها بحيث تركز بشكل رئيسي على واجهة برمجة التطبيقات ومركزية البيانات".

 

وأضاف بالقول: "تتميز حلول إنفور بكونها ذكية ومتطورة ومُعدة مسبقاً، وهذا ما يمكّننا من مساعدة العملاء على تعزيز نموهم والنهوض بأعمالهم الرقمية، فضلاً عن مواصلة الابتكار والحصول على قيمة أكبر لأعمالهم بسرعة كبيرة. كما يمكن للعملاء الاستفادة من مرونة منصاتنا وقابليتها للتوسعة، كما أنها تتميز بتوفيرها لممارسات قياسية للأعمال المتخصصة وتصميمها بشكل مدمج لسهولة الاستخدام".

 

وأشارت جارتنر في تقرير ماجيك كوادرانت لعام 2021 الخاص بالحلول السحابية لتخطيط موارد المؤسسات التي تركز على المنتجات إلى أن: "سوق حلول تخطيط موارد المؤسسات التي تركز على المنتجات باتت تشهد تحولاً متسارعاً نحو نشر التقنيات السحابية. ولهذا يجب على قادة التطبيقات الخاصة بتخطيط موارد المؤسسات العمل على استخدام تقرير ماجيك كوادرانت من جارتنر لتقييم حزم تطبيقات تخطيط موارد المؤسسات كجزء من استراتيجية عمل خاصة قابلة للتطبيق".

 

وقالت أمل جاردنر، نائب الرئيس والمدير العام لدى إنفور لمنطقة الشرق الأوسط وإفريقيا: "إننا نؤمن بأن تصنيف شركة جارتنر لنا كشركة رائدة في الحلول السحابية الخاصة لإدارة موارد المؤسسات والمرتكزة على المنتجات هو دليل على المزايا الرائعة والقيمة الكبيرة التي توفرها منتجات إنفور المتخصصة وفق القطاعات والتي تتيح استخدامها من قبل عدّة جهات في الوقت ذاته، كما أن ذلك ينعكس بشكل مباشر على منطقة الشرق الأوسط، حيث يعمل العديد من العملاء في القطاعات المختلفة على إحداث التحول الرقمي بغية تعزيز الكفاءة والابتكار في أعمالهم والحصول على مزايا تنافسية. وإننا نتطلع إلى مواصلة العمل مع المؤسسات العامة والخاصة في المنطقة لمساعدتهم على تحقيق الأهداف المنشودة من التحول الرقمي".

 

كما أفضى تقرير جارتنر إلى أن "المؤسسات التي نجحت في إعادة بناء منصاتها الخاصة بتخطيط موارد المؤسسات، سوف تحقق تحسناً بنسبة 40% على الأقل في مرونة ورشاقة التكنولوجيا التي تستخدمها لتحقيق نتائج أكبر لأعمالها وذلك بحلول عام 2023".

 

وأشار التقرير بالإضافة إلى ذلك، إلى أن "60% من المؤسسات التي تركز على المنتجات سوف تستفيد من الإمكانات القياسية لحلول تخطيط موارد المؤسسات وسوف تقوم باستخدامها على منصات قابلة للإنشاء وخاصة بتخطيط موارد المؤسسات".

 

كما أوضحت جارتنر ضمن تقريرها بأنه "وبحلول العام 2024، سوف تتكون 60% من تطبيقات البرمجيات كخدمة SaaS من مجموعة واسعة من إمكانات الأعمال التي توفر البيانات والرؤى التحليلية وخدمات التطبيقات التشغيلية".

=