Tuesday, 27 July 2021

Almost Half of Finance and Business Leaders Expect More Frequent Audit and Punitive Penalties in a Post-COVID World



 

Concur Detect by Oversight: New solution tackles fraud and non-compliant expenses through AI

 

Mark Cullen, SAP Concur - 1a

 

DUBAI, United Arab Emirates – 27 July 2021 -- – Middle East companies have adjusted their operations to a digital-first world due to the COVID-19 pandemic. As a result, many companies have sped up their adoption of digital tools to enable employees to work remotely and to file in expenses and invoices digitally.

 

Despite this, companies continue to struggle with compliance challenges as employees submit expenses and invoices that may not adhere to corporate policies. According to the ACFE’s 2020 “Report to the Nations”[1], the median loss to a company from expense report fraud is $33,000 per year, and a lack of internal controls contribute to nearly one in three frauds.

 

With many Middle East businesses operating on tighter budgets, there’s more pressure to increase spend compliance and reduce errors, fraud, and waste than ever. Timing is also of the essence as businesses expect the situation to become even more complex in the future. According to recent SAP Concur research, almost half of finance and business leaders expect more frequent audit and punitive penalties in a post-COVID world.

 

To tackle this challenge, Middle East businesses need solutions to easily manage employees’ expense and invoice submissions, as well as mitigate compliance risks early. To help companies big and small ensure they are ready to address this, SAP Concur – together with spend management and risk mitigation partner Oversight – launched Concur Detect by Oversight.

 

The solution powered by AI (artificial intelligence) is designed to simplify an organisation’s expense audit and compliance programme through embedded intelligence and automation. Concur Detect by Oversight uses AI to automate an enormous quantity of data, enabling it to identify errors early and using predictive analytics to empower finance and compliance teams to take proactive action. The solution provides a range of critical features, including:

 

·        Simplified processes: Integrated with the Concur Expense workflow, Concur Detect by Oversight’s AI automatically identifies potential mistakes, fraud, and patterns of misuse both before and after reimbursement. 

·        Mitigated risks: The solution can reimburse employees faster with auto-approval of low-risk items while providing a focus for at-risk items.

·        Greater visibility and control: Concur Detect by Oversight uses intelligent technologies to detect fraud and anomalies humans can’t. Through its use of AI, it can leverage multiple data points for improved confidence, and validation on financial amounts, dates, vendors, and more. 

·        Ability to improve employee behaviour: The solution helps identify accidental misuse vs. fraud, to help auditors focus on developing and improving policies and best practices. Additionally, Concur Detect also tracks incidents against the employee base. This allows businesses to isolate repeat offenders from users who made innocent mistakes.

 

Mark Cullen, SAP Concur Managing Director for EMEA South, explains: “In the Middle East, changing expense needs and unclear policies due to working from home scenarios have further complicated an often slow and error-prone audit process. Concur Detect by Oversight addresses our customers’ audit needs so they can improve compliance, identify fraud, and focus more on what matters to their business. With this solution, businesses can do a solid data analysis and focus on making tailored policy adjustments that address the real causes of expense fraud – rather than making potentially unsuitable policy changes based on mere assumptions.”

 

 


 


 

"إس إيه بي كونكر" تطرح حلًّا لكشف النفقات الاحتيالية وغير المتوافقة مع اللوائح التنظيمية المؤسسية

 

  • نصف قادة المال والأعمال يتوقعون فرض مزيد من التدقيق والعقوبات في أعقاب الجائحة

 

دبي، الإمارات العربية المتحدة، 27 يوليو 2021 – سرّعت العديد من الشركات العاملة في الشرق الأوسط وتيرة تبني التطبيقات والأدوات الرقمية التي تكفل تمكين موظفيها من العمل عن بُعد ومساعدتهم على تقديم ملفات النفقات والفواتير رقميًا، وذلك بعد أن أجرت تعديلات في عملياتها لتلبي متطلبات ما أصبح اليوم "عالمًا رقميًا" بسبب جائحة كورونا.

 

إلا أن الشركات لا تزال تواجه تحديات تتعلّق بالامتثال للوائح التنظيمية، حيث يقدم الموظفون أحيانًا فواتير لا تتوافق مع السياسات المؤسسية المعنية بالنفقات. ووفقًا لتقرير "ريبورت تو ذا نيشنز" الصادر عن جمعية مدققي الاحتيال المعتمدين للعام 2020، فإن متوسط خسائر الشركات جرّاء الاحتيال في تقارير النفقات يبلغ 33,000 دولار سنويًا، ويساهم الافتقار إلى الضوابط الداخلية، مثلًا، في حدوث نحو ثلث عمليات الاحتيال تقريبًا.

 

وثمّة ضغوط متزايدة تدفع الشركات العاملة في الشرق الأوسط باتجاه تطبيق مزيد من إجراءات الامتثال للنفقات وتقليل الأخطاء ومحاولات الاحتيال، نظرًا لأن العديد من هذه الشركات باتت تعمل بموازنات مالية أكثر تشددًا في أعقاب الجائحة. ويُعدّ التوقيت بدوره أمرًا جوهريًا، إذ تتوقع الشركات أن تصبح الأوضاع أكثر تعقيدًا في المستقبل. ويتوقع نحو نصف قادة المال والأعمال فرض مزيد من إجراءات التدقيق والإجراءات العقابية في عالم ما بعد الجائحة، وفقًا لدراسة استطلاعية أجرتها حديثًا شركة "إس إيه بي كونكر" SAP Concur.

 

ويلزم الشركاتِ في الشرق الأوسط حلولٌ لإدارة نفقات الموظفين وتقديم الفواتير بسهولة والتخفيف من مخاطر الامتثال مبكرًا، بُغية التمكّن من مواجهة هذا التحدي. لذلك طرحت "إس إيه بي كونكر"، في هذا السياق، وبالتعاون مع شريكها في مجال إدارة النفقات والحدّ من المخاطر الإشراف، "أوفرسايت"، حلًّا مبتكرًا يهدف لمساعدة الشركات الكبيرة والصغيرة على ضمان استعدادها لمعالجة هذه المسألة.

 

ويقوم الحلّ المسمّى Concur Detect by Oversight على تقنيات الذكاء الاصطناعي لتبسيط مسألة التدقيق في برامج الامتثال في مجال النفقات المؤسسية، من خلال تقنيات الذكاء والأتمتة المضمنة فيه. ويستخدم الحلّ الذكاء الاصطناعي لأتمتة مقادير هائلة من البيانات، من أجل تحديد الأخطاء مبكرًا واستخدام التحليلات التنبؤية لتمكين فرق الشؤون المالية والامتثال من اتخاذ إجراءات استباقية في هذا الشأن. ويتيح الحلّ مجموعة من المزايا المهمة التي تشمل العمليات المبسطة، والمخاطر المخففة، وزيادة الوضوح في الرؤية والتحكم، والقدرة على تحسين سلوك الموظفين.

 

وقال مارك كولين، المدير التنفيذي لشركة "إس إيه بي كونكر" لجنوب منطقة أوروبا والشرق الأوسط وإفريقيا، بهذه المناسبة، إن التغيّرات التي حدثت في متطلبات النفقات لدى الشركات العاملة في منطقة الشرق الأوسط، وعدم الوضوح في السياسات الذي نشأ جرّاء العمل من المنزل، قد أدّت إلى تفاقم عملية التدقيق التي أشار إلى كونها في الأصل بطيئة ومعرضة لحدوث الأخطاء.

 

وأضاف: "يتعامل الحلّ "ديتكت باي أوفرسايت" مع احتياجات التدقيق لدى عملائنا حتى يتمكنوا من تحسين مستويات الامتثال وتحديد محاولات الاحتيال والتركيز أكثر على ما يهمّ أعمالهم. ويمكن للشركات، باستخدام هذا الحل، إجراء تحليلات مُحكمة للبيانات والتركيز على إجراء تعديلات محددة على السياسات لمعالجة الأسباب الحقيقية للاحتيال في النفقات، بدلًا من إجراء تغييرات في السياسات قد لا تكون مناسبة بسبب استنادها إلى افتراضات مجردة".

=