Wednesday, 23 June 2021

HONEYWELL SURVEY SHOWS HEALTHIER BUILDINGS REMAIN A PRIORITY IN SAUDI ARABIA

 


More than 4 in 5 surveyed facility managers in Saudi Arabia say COVID-19 has caused them to permanently rethink how their building operates

 



RIYADH, Saudi Arabia, June 23, 2021 — According to a report released today by Honeywell (Nasdaq: HON), 81% of surveyed building managers in Saudi Arabia say COVID-19 has caused them to permanently rethink how their building operates. More than 6 in 10 respondents (64%) are more likely to invest in indoor air quality optimization and other healthy building solutions, while 7 in 10 are now more willing to invest in smart building solutions that help drive efficiency and support sustainability efforts.



The report, “Rethinking Buildings Post-COVID-19,” is the first in Honeywell’s 2021 Building Trends series, and introduces the challenges, priorities and assessments of surveyed building managers in Saudi Arabia as well as the United States, Germany and China, across the education, healthcare, data center and commercial real estate industries. It focuses on COVID-19’s impact on building trends and building managers’ priorities — now and in the future.



“The COVID-19 pandemic has accelerated digital transformation and is prompting Saudi Arabia’s building leaders to reconsider their operational strategies and invest in smarter, healthier technologies,” said George Bou Mitri, president and general manager, Honeywell Building Technologies, Middle East, Turkey and Africa. “As occupants become more aware of how the buildings they use for work, school and leisure can affect their well-being, they are increasingly looking for new procedures with efficient, sustainable solutions that better support their safety, comfort and enhance their experiences, in the immediate and longer term.”



The results from the survey of building managers in Saudi Arabia underscore four key themes:



A healthy building is a top priority and will remain important. More than two in three (69%)respondents consider it an immediate priority that the buildings they occupy are healthy, and nearly the same number of respondents (73%) say this will continue to be a top priority post-pandemic. Implementing health screening protocols and monitoring compliance to new regulations rank as the most important aspects of a healthy building overall among Saudi Arabia’s respondents. When looking at priorities of specific verticals, indoor air quality is the most critical for those managing healthcare facilities, while data centers and commercial real estate facilities require the implementation of health screening protocols.



Digital transformation of facilities is accelerating. Since the start of the COVID-19 pandemic, nearly three quarters (73%) of respondents have seen digital transformation accelerate at pace as the need for remote building management became more acute. Nearly all surveyed building managers (97%) say that remote building management is important now and 71% of respondents indicate they are more willing to invest in smart building solutions that drive efficiency or sustainability, including data aggregation, machine learning and artificial intelligence.



The pandemic is likely to have a lasting impact on building management and operations. Of the

surveyed building managers in Saudi Arabia, 81% indicate COVID-19 has prompted their building to rethink its modes of operation. Many believe changes and upgrades made during the pandemic will be kept in place in some form, with 41% expecting updates to the air quality system to remain permanent. COVID-19 is also driving building managers to adjust their priorities and investments. For example, 64% are more likely to invest in indoor air quality optimization and other healthy building solutions and 61% are more willing to invest in occupant experience solutions like contactless building access, smart parking and personalized experiences.



Respondents are interested in upgrades to improve the occupant experience, with a contactless building experience ranking highly. Among those surveyed in Saudi Arabia there is strong interest in upgrades that will result in improving indoor air quality and energy efficiency, boosting sustainability efforts and supporting an inviting and innovative building environment. Yet respondents’ input shows a gap in the technologies currently deployed in buildings. Nearly two thirds of those surveyed say the buildings they manage do not have air quality solutions (68%), integrated lighting that improves occupant productivity (66%), contactless building entry (62%), or an app that provides real-time information on building health (67%).



To read the full report, please visit Rethinking Buildings Post-COVID-19 here https://hwll.co/rc3c8t



Honeywell is working with building managers around the world to create better occupant experiences with the aim of increasing productivity. Honeywell’s Healthy Buildings solutions integrate air quality, safety and security technologies along with advanced analytics to improve indoor air quality while meeting energy efficiency goals.


Methodology



The Honeywell survey was conducted by KRC research (http://www.krcresearch.com/) in four markets: Saudi Arabia, United States, Germany and China.





هانيويل تُسلط الضوء على أهمية تعزيز النواحي الصحية داخل المباني في المملكة العربية السعودية

أربعة من كُل خمسة من مديري المنشآت في المملكة أشاروا إلى أنّ كوفيد-19 دفعهم لإعادة التفكير بطريقة عمل مبانيهم بالكامل



الرياض، المملكة العربية السعودية؛ 23 يونيو 2021 – كشفت شركة هانيويل العالمية (المدرجة في مؤشر ناسداك تحت الرمز: Nasdaq: HON)، في تقرير أصدرته اليوم، تحت عنوان "إعادة رسم ملامح المباني في مرحلة ما بعد كوفيد-19"، بأنّ أربعة من كُل خمسة من مديري المنشآت في المملكة أشاروا إلى أنّ كوفيد-19 دفعهم لإعادة التفكير بطريقة عمل مبانيهم بالكامل، وبأنّ ستة من أصل عشرة من المشاركين (64%) يميلون للاستثمار في حلول تحسين جودة الهواء الداخلي وغيرها من الحلول الكفيلة بتعزيز النواحي الصحية في المباني. بينما أعرب سبعة من كُل عشرة مشاركين عن عزمهم الاستثمار في حلول المباني الذكية التي تُساعد على رفع الكفاءة ودعم جهود الاستدامة.



ويتطرق التقرير، الذي يُعتبر الأول ضمن سلسلة توجهات المباني من شركة هانيويل لعام 2021، إلى أبرز التحديات والأولويات وإلى تقييمات مديري المباني الذين شملهم الاستبيان في المملكة العربية السعودية والولايات المتحدة وألمانيا والصين، في مجالات التعليم والرعاية الصحية ومراكز البيانات والعقارات التجارية. ومن جانب آخر، يُركز التقرير على آثار كوفيد-19 على توجهات المباني وأولويات مديري المباني الحالية والمستقبلية.



وفي تعليقه على الموضوع، قال جورج بو متري، رئيس شركة هانيويل لتقنيات المباني في منطقة الشرق الأوسط وتركيا وأفريقيا: "ساهمت أزمة كوفيد-19 في تسريع وتيرة التحول الرقمي، كما دفعت مديري المباني في المملكة العربية السعودية إلى إعادة التفكير باستراتيجياتهم التشغيلية والاستثمار في الحلول التقنية الأكثر ذكاء وصحة. ويميل سكان المباني إلى اعتماد تدابير جديدة تعتمد على حلول فعّالة ومستدامة وكفيلة بتعزيز سلامتهم وراحتهم وتحسين مستوى تجاربهم، لا سيما في ضوء تزايد وعيهم بطرق عمل هذه المباني التي يستخدمونها لأغراض العمل والتعليم والترفيه ودورها في تحسين جودة حياتهم".



وتُلقي نتائج التقرير الضوء على أربع نقاط رئيسية حول المباني في المملكة العربية السعودية:



النواحي الصحية ضمن المباني ستبقى من أهم الأولويات على الدوام: يرى أكثر من اثنين من كُل ثلاثة (69%) شاركوا في الاستبيان بأنّ صحة المباني التي يشغلونها تأتي على رأس قائمة أولوياتهم في الوقت الراهن، بينما أوضحت النسبة ذاتها تقريباً من المشاركين (73%) بأنّ هذا التوجه سيستمر حتى بعد انتهاء أزمة كوفيد-19. ويأتي تنفيذ بروتوكولات الفحص الصحي ومراقبة الامتثال للوائح الجديدة ضمن أهم ميزات البناء الصحي بين المشاركين في المملكة العربية السعودية بشكل عام. وبالنظر إلى الأولويات المختلفة لكلّ قطاع، تُعتبر جودة الهواء الداخلي أهم النقاط بالنسبة لمديري منشآت الرعاية الصحية، بينما تتطلب مراكز البيانات والمنشآت العقارية التجارية تطبيق باقة محددة من بروتوكولات الفحص الصحي.



تسارع مساعي التحول الرقمي للمنشآت: لمس حوالي ثلاثة أرباع (73%) المشاركين في الاستبيان وجود تسارع في جهود التحول الرقمي منذ بدء أزمة كوفيد-19، لا سيما في ظلّ ازدياد أهمية أساليب إدارة المباني عن بُعد. بينما قال جميع مديري المباني المشاركين في الاستبيان تقريباً (97%) بأنّ إدارة المباني عن بُعد مهمة للغاية في المرحلة الراهنة، ونوّه 71% من المشاركين إلى أنّهم عازمون على الاستثمار في حلول المباني الذكية الكفيلة بتعزيز الكفاءة والاستدامة، بما فيها تجميع البيانات وتعلم الآلة والذكاء الاصطناعي.



الآثار الدائمة لأزمة كوفيد-19 على عمليات وإدارة المباني: كشف 81% من مديري المباني المشاركين في الاستبيان من المملكة العربية السعودية بأنّ أزمة كوفيد-19 دفعتهم لإعادة التفكير بالنماذج التشغيلية لمبانيهم. ويرى الكثيرون منهم بأنّ التغييرات والتحديثات التي طالت المباني في ظلّ الأزمة ستتواصل بشكل من الأشكال، بينما أشار 41% من المشاركين في الاستبيان إلى أنّ التحديثات في أنظمة جودة الهواء ستتواصل بشكل دائم. ومن جانب آخر، ستدفع أزمة كوفيد-19 مديري المباني إلى تعديل أولوياتهم واستثماراتهم بلا شك. فعلى سبيل المثال، رجّح ستة من أصل عشرة من المشاركين (64%) استثمارهم في حلول تحسين جودة الهواء الداخلي وغيرها من الحلول الكفيلة بتعزيز النواحي الصحية في المباني، وأوضح 61% منهم بأنّهم أكثر استعداداً للاستثمار في حلول تجارب شاغلي المباني، مثل حلول الدخول غير التلامسي ومواقف السيارات الذكية والتجارب المخصصة.



اهتمام المشاركين بالتحديثات من أجل تحسين تجربة شاغلي المباني مع التركيز على تجربة المباني غير التلامسية: أظهر مديرو المباني المشاركين في الاستبيان في المملكة العربية السعودية اهتماماً كبيراً بالتحديثات الكفيلة بتحسين جودة الهواء وكفاءة الطاقة وتعزيز جهود الاستدامة ودعم مساعي توفير بيئة مبتكرة وجذابة داخل المباني. ومع ذلك، أظهرت إجابات المشاركين وجود ثغرة في الحلول التقنية التي تعتمدها المباني في الوقت الراهن، حيث نوّه حوالي ثلثي المشاركين في الاستبيان إلى أنّ المباني التي يديرونها لا تتمتع بحلول تحسين جودة الهواء (68%)، أو بإضاءة متكاملة قادرة على تحسين إنتاجية شاغل المبنى (66%)، أو حلول الدخول غير التلامسي للمباني (62%)، أو تطبيق يُوفر معلومات آنية حول النواحي الصحية للمباني (76%).



لقراءة التقرير الكامل، يرجى زيارة "إعادة رسم ملامح المباني في مرحلة ما بعد كوفيد-19" هُنا: https://hwll.co/rc3c8t

وفي هذا السياق تحرص هانيويل على التعاون مع مديري المباني حول العالم لابتكار تجارب أفضل لشاغليها بهدف زيادة إنتاجيتهم. كما تعمل حلول المباني الصحية من هانيويل على دمج الحلول التقنية الخاصة بجودة الهواء والسلامة والأمن مع التحليلات المتقدمة لتحسين جودة الهواء الداخلي والامتثال لأهداف الكفاءة من حيث استهلاك الطاقة في الوقت ذاته.


المنهجية



كلّفت هانيويل مؤسسة كي آر سي للأبحاث (http://www.krcresearch.com/) بمهمة إجراء الاستبيان في أربعة أسواق، وهي: المملكة العربية السعودية والولايات المتحدة وألمانيا والصين.

 


=