Monday, 15 February 2021

Canon updates its popular Speedlite Transmitter, with the new ST-E3-RT(Ver.2)

 



DUBAI, UNITED ARAB EMIRATES, 14 February 2021 – Canon announces the ST-E3-RT(Ver.2) – an update of the popular ST-E3-RT transmitter. Enabling wireless flash synchronisation and multiple control of Speedlites - positioned up to 30m away - this new transmitter gives professionals greater creative freedom in both a studio and natural environment. It supports key features of the recently introduced Speedlite EL-1 and also enables new capabilities when using previously launched RT Speedlites – including wireless (radio) second-curtain synchronisation.

Other new features of the ST-E3-RT(Ver.2) include support for the Speedlite EL-1’s low-power 1/8192 micro flash, and for photographers who use manual flash, the transmitter boasts a new FE Memory mode.

High-quality, flexible capture

Through introducing radio wireless transmission and second-curtain synchronisation, the ST-E3-RT(Ver.2) releases the flash at the end of a long exposure. As a result, it helps photographers produce natural looking images when capturing moving subjects. The ST-E3-RT(Ver.2) offers this feature as a new wireless option, giving users flexibility in a range of shooting scenarios.


When shooting with a large aperture and/or high ISO speed, the flash level can often overpower the subject and scene. This forces the photographer to change settings or set up, ultimately losing the look they desired. When partnered with the Speedlite EL-1, the transmitter’s 1/8192 micro flash adds beautifully subtle nuances of light without disrupting the atmosphere and ambient light reflected on set. This feature is perfect for fashion and portrait photographers looking to capture scenes with a natural atmosphere.


Building on the original transmitter’s flexible qualities, the ST-E3-RT(Ver.2) supports FE Memory – offering a quicker and more convenient manual flash set up. Alleviating the need for multiple test shots, professionals now have the option to perform an initial shot in E-TTL mode, capturing the E-TTL flash settings. Users can then switch the Speedlites to manual flash to allow for manual adjustments where needed – all whilst retaining the original E-TTL settings.


Maximising product life span

Canon Europe plans to offer a chargeable service update for existing ST-E3-RT users to include the new additional features and capabilities of the ST-E3-RT(Ver.2). Further information and dates of this service update will be announced later.

For more information about the ST-E3-RT(Ver.2) and its compatibility, please visit:

https://en.canon-me.com/cameras/speedlite-transmitter-st-e3-rt-v2/


"كانون" تعلن عن إطلاق النسخة الثانية من جهاز Speedlite Transmitter الشهير ST-E3-RT



دبي الإمارات العربية المتحدة، 14 فبراير 2021- أعلنت "كانون" عن إطلاق النسخة الثانية من جهاز الإرسال اللاسلكي (ST-E3-RT) الخاص بالفلاش. ويتيح الجهاز الجديد مزامنة ميزة الفلاش لاسلكياً والتحكم المتعدد بالفلاشات- الموضوعة على بعد 30 متراً – ما يمنح محترفي التصوير المزيد من الحرية لتصوير لقطات ابداعية سواء في الاستوديو أو البيئة الطبيعية. كما يدعم الجهاز الجديد الميزات الأساسية للفلاش الذي تم طرحه مؤخراً (Speedlite EL-1)، بالإضافة إلى إتاحته إمكانات جديدة عند استخدام أجهزة الفلاش (RT Speedlites) التي تم طرحها مسبقاً، بما في ذلك المزامنة اللاسلكية للستارة الثانية.

ومن بين الميزات الجديدة في النسخة الثانية من جهاز الإرسال اللاسلكي (ST-E3-RT) الخاص بالفلاش، دعم الوهج منخفض الطاقة لجهاز الفلاش (Speedlite EL-1) بقوة 1/8192 . وبالنسبة للمصورين الذين يستخدمون الفلاش اليدوي، فإن الجهاز يتميز بوضعية الذاكرة الفيروكهربائية (FE Memory) الجديدة.

جودة ومرونة عالية في التقاط الصور

من خلال تقديم الإرسال اللاسلكي ومزامنة الستارة الثانية، يطلق جهاز (ST-E3-RT) بنسخته الثانية، الفلاش عند نهاية التعريض الضوئي الطويل، حيث يساعد بذلك المصورين على إنتاج صور ذات مظهر طبيعي عند التقاط الأهداف المتحركة. كما يوفر (ST-E3-RT) بنسخته الثانية هذه الميزة كخيار لاسلكي جديد، ما يمنح المستخدمين المرونة الكافية ضمن مجموعة من سيناريوهات التصوير.

وعند التقاط الصور بفتحة العدسة الواسعة و/أو السرعة العالية لحساسية الضوء في التصوير الفوتوغرافي (ISO)، فغالباً ما يتغلب مستوى الفلاش على هدف أو مشهد التصوير. وهذا ما يجبر المصور على تغيير الإعدادات، ما يفقده في النهاية مظهر الصورة التي يرغبها. وعند استخدامه مع فلاش (Speedlite EL-1)، يضيف الفلاش الصغير 1/8192 في جهاز الارسال اللاسلكي فروقاً دقيقة للضوء دون الاخلال بالجو والضوء المحيط المنعكس على مشهد التصوير، حيث تعتبر هذه الميزة مثالية لمصوري الأزياء والبورتريه الذين يتطلعون إلى التقاط مشاهد في جو طبيعي.

وبناء على المواصفات المرنة لجهاز الإرسال اللاسلكي الأصلي، يدعم جهاز (ST-E3-RT) بنسخته الثانية وضعية الذاكرة الفيروكهربائية (FE Memory)، ما يوفر عملية إعداد يدوي أسرع وأكثر سهولة للفلاش. ولتخفيف الحاجة إلى العديد من اللقطات الاختبارية، أصبح لدى محترفي التصوير الآن خيار إجراء لقطة أولية بوضعية "اللقطة التقويمية من خلال العدسة" (E-TTL)، والتصوير وفق إعدادات "الفلاش التقويمي من خلال العدسة". ويمكن للمستخدمين بعد ذلك التبديل إلى الفلاش اليدوي للسماح بإجراء تعديلات يدوية عند الحاجة، حيث يتم كل ذلك مع الاحتفاط بإعدادات "اللقطة التقويمية من خلال العدسة".

إطالة العمر الافتراضي للمنتج

تعتزم "كانون أوروبا" توفير تحديث مدفوع الأجر لمستخدمي جهاز (ST-E3-RT) الحاليين بحيث يشتمل على الميزات والإمكانات الإضافية الجديدة للنسخة الثانية من جهاز (ST-E3-RT). وسيتم لاحقاً إعلان المزيد من المعلومات والتواريخ الخاصة بهذا التحديث للخدمة.

للمزيد من المعلومات حول النسخة الثانية من جهاز (ST-E3-RT) ومدى توافقيته، يرجى زيارة https://en.canon-me.com/cameras/speedlite-transmitter-st-e3-rt-v2/



=