Sunday, 24 January 2021

Lundbeck Recognized as One of the Best Companies to Work for in Egypt





CAIRO--(BUSINESS WIRE/AETOSWire)-- Lundbeck Egypt, an affiliate of the Danish international pharmaceutical company engaged in the research and development, production, marketing, and sale of drugs for the treatment of brain diseases, has recently been recognized as one of the best places to work in Egypt 2020 and in the pharmaceutical industry.

Best Places to Work is an international certification program, considered as the ‘Platinum Standard’ in identifying and recognizing top workplaces around the world, provide employers the opportunity to learn more about the engagement and the satisfaction of their employees and honor those who deliver an outstanding work experience with the highest standards in regards to working conditions.

The company received outstanding scores across several aspects of their workplace, such as learning opportunities, organizational culture and giving back to the community resulting in its recognition among the employer of choice in Egypt.

“In 2015, we set out to realize a dream; 'To establish Lundbeck Egypt among the best employers in the pharmaceutical industry through a unique culture and working environment'. We ALL worked hard and as one team to transform the dream into a vision. The dream is now a reality, but we won't stop here. We will continue to strive to make Lundbeck Egypt an even better place to work, so we can continue to make a difference for people living with brain diseases” said Ahmed El-Ashmawy, Country Manager for Lundbeck Egypt.

“I am 40 years old now, I started my professional career when I was 20, from 20 to 30 I joined 8 companies, from 30 to 40 I have only been with Lundbeck. As HR Director, my job is straightforward because I’m working with leaders who have a people-first mindset in everything they do, Said Mohamed Ayoub, Human Resources Director, Lundbeck MEA.

"Despite the disruption brought about by the pandemic, the results showed that Lundbeck employees in Egypt feel overwhelmingly positive toward the workplace culture” said Hamza Idrissi, Program Manager for Egypt.

تكريم لوندبيك كواحدة من أفضل أماكن العمل في مصر




القاهرة-(بزنيس واير/"ايتوس واير"): حازت شركة "لوندبيك" مصر، وهي إحدى الشركات التابعة للشركة الدنماركية الدولية المتخصصة في مجال المستحضرات الصيدلانية والتي يتمحور عملها حول البحث والتطوير، وإنتاج وتسويق وبيع الأدوية المخصصة لعلاج أمراض الدماغ، مؤخراً على التكريم باعتبارها واحدة من أفضل أماكن العمل في مصر لعام 2020 وفي قطاع المستحضرات الصيدلانية.




هذا ويعدّ أفضل أماكن العمل برنامجاً دولياً للشهادات وهو بمثابة "المعيار البلاتيني" في تحديد وتكريم أفضل أماكن العمل حول العالم. ويوفر البرنامج لأرباب العمل الفرصة للتعرف أكثر على انخراط موظفيهم ورضاهم، وتكريم أولئك الذين يقدمون تجربة عمل متميزة على أعلى المعايير في ما يتعلق بظروف العمل.




وحققت الشركة نتائج استثنائيّة في جوانب متعددة ذات صلة بمكان العمل من قبيل فرص التعلّم، والثقافة المؤسسيّة، وردّ الجميل إلى المجتمع. ونتيجةً لذلك تمّ تكريمها باعتبارها مكان العمل المفضّل في مصر.




وقال أحمد العشماوي، المدير الاقليمي لشركة "لوندبيك" مصر في هذا السياق: "قررنا في عام 2015 أن نسعى لتحقيق حلمنا المتمثّل في ترسيخ مكانة شركة ’لوندبيك‘ مصر كواحدة من ’أفضل أرباب العمل‘ في قطاع المستحضرات الصيدلانية عبر إرساء ثقافة وبيئة عمل فريدتين من نوعهما. وعملنا جميعاً بجهد وبروح الفريق الواحد من أجل تحويل الحلم إلى رؤية. وأصبح حلمنا الآن واقعاً ملموساً، لكننا لن نتوقف عند هذا الحد. سنواصل السعي لكي نجعل من ’لوندبيك‘ مصر مكاناً أفضل بكثير للعمل، لكي نتمكن من الاستمرار بإحداث تغيير نحو الأفضل في حياة الأفراد الذين يعانون من أمراض الدماغ".




ومن جهته، قال محمد أيوب، مدير شؤون الموارد البشرية لدى "لوندبيك" الشرق الأوسط وأفريقيا: "لقد بلغت الأربعين من العمر، وقد بدأت مسيرتي المهنية عندما كنت في العشرين من عمري. عملت لدى 8 شركات ما بين العشرين والثلاثين من عمري؛ وانضممت إلى شركة ’لوندبيك‘، ما بين الثلاثين والأربعين من عمري. وبصفتي مديراً لشؤون الموارد البشرية، يتميز عملي بأنه واضح ومباشر لأنني أعمل مع قادة يتمتعون بعقلية تتمحور حول مصلحة الناس أولاً في كل عمل يقومون به".




وصرّح حمزة إدريسي، مدير البرنامج في مصر: "على الرغم من الاضطرابات الناجمة عن تفشي الجائحة، أظهرت النتائج أن موظفي شركة ’لوندبيك‘ في مصر لديهم شعور إيجابي للغاية تجاه ثقافة مكان العمل".
=