Sunday, 24 January 2021

Bango partners with TPAY MOBILE to accelerate mobile commerce





Collaboration to boost digital access across fast-growing, mobile-first markets


Cambridge/Cairo/Dubai, 20th January 2021 - Bango (AIM: BGO), the data-driven commerce company, and TPAY MOBILE FZ-LLC (TPAY MOBILE, www.tpaymobile.com) the full-service digital payments platform for the Middle East, Africa, and Turkey, have formed a strategic partnership to increase access to digital commerce. This partnership simplifies and accelerates entry into new markets for online merchants by connecting platforms and pooling operational expertise.


The Bango Platform is used by the world’s most successful online businesses, including Amazon, Google, and Microsoft, to bring their products and services to billions of users worldwide. By collaborating with TPAY MOBILE, Bango’s merchant partners will more quickly be able to gain access to an estimated 1.5 billion people, thanks to the massive footprint of carrier billing and wallet providers TPAY MOBILE has in Africa, the Middle East and Turkey, which are now available through the Bango Platform.


TPAY MOBILE has pioneered digital commerce and financial inclusion in the Middle East, Africa, and Turkey. Its technology is used by regional digital merchants and international brands like Google, Apple, Unity, Huawei, PUBG and Tencent to connect to consumers across MEA and Turkey. These merchants can now scale globally through the worldwide payment reach enabled by the Bango Platform. In addition, merchants integrated to either Bango or TPAY MOBILE can accelerate revenue growth from their products and services, by using Bango Audiences in marketing programs, which attract more paying customers through payment behavior targeting.


Paul Larbey, CEO of Bango, said: “This partnership significantly increases the value of the digital commerce ecosystem for customers of both Bango and TPAY MOBILE. It accelerates Bango towards a key goal, to put people at the center of commerce by enabling financial inclusion for everyone.”


Sahar Salama, CEO of TPAY MOBILE, commented: “This partnership with Bango – a global leader and innovator in online commerce – represents another significant milestone in TPAY MOBILE’s journey, reiterating our strategy around collaboration as the chosen route for making an impact in the age of unrivalled growth of APIs and the platform economy. It also reinforces our commitment to continuously invest, now into the global ecosystem, to unlock the value of digital commerce and financial inclusion across MEA and Turkey.”


Through the partnership, Bango and TPAY MOBILE will leverage their technology and increase operational capacity to simplify the path for online merchants to launch into Turkey, Africa, and the Middle East. Bango and TPAY MOBILE’s partnership gives more opportunities for mobile network operators in Africa, the Middle East and Turkey to capitalize on customer demand for online content and services.

Bango will also expand through TPAY MOBILE its purchase behaviour targeting technology – Bango Audiences - to include more countries in the region, where acquiring users that have the ability to spend in-app has been difficult for marketers before.

"بانجو" تدخل في شراكة مع "تي باي موبايل" لتسريع التجارة الرقمية بواسطة الهواتف المحمولة

التعاون سيعزز النفاذية الرقمية في الأسواق السريعة النمو والتي تعتمد على الهواتف المحمولة بالدرجة الأولى في التعاملات الرقمية 


كامبريدج/القاهرة/دبي، 20 يناير 2021 – أسست كل من شركة "بانجو" (AIM:BGO)، شركة التجارة القائمة على البيانات، وشركة "تي باي موبايل" ( TPAY MOBILE www.tpaymobile.com) وهي منصة المدفوعات الرقمية ذات الخدمات الشاملة في منطقة الشرق الأوسط وإفريقيا وتركيا، شراكة استراتيجية تهدف إلى تعزيز النفاذية إلى التجارة الرقمية. وتسهم هذه الشراكة في تبسيط وتسريع الدخول إلى أسواق جديدة بالنسبة للتجار على الإنترنت من خلال وصل المنصات وجمع المهارات والخبرات في المجال التشغيلي.

تُستخدم منصة "بانجو" من قِبل أنجح الشركات التي تزاول أعمالها على الإنترنت، بما في ذلك "أمازون" و"غوغل" و"مايكروسوفت"، لإيصال منتجاتها وخدماتها إلى مليارات المستخدمين حول العالم. ومن خلال تعاونها مع "تي باي موبايل"، سيتمكن التُجار من شركاء "بانجو" من النفاذ بشكل أسرع إلى ما يقرب من 1.5 مليار مستخدم، وذلك بفضل الانتشار الهائل لخدمات الفوترة عن طريق شركات المحمول وموفري المحافظ الإلكترونية الذين تتعامل معهم "تي باي موبايل" في إفريقيا والشرق الأوسط وتركيا، والتي أصبحت الآن متاحة من خلال منصة "بانجو".

يذكر أن "تي باي موبايل" لعبت دوراً ريادياً في إطلاق التجارة الرقمية وتأمين شمولية الخدمات المالية للذين لا تتاح لهم هذه الخدمات عبر الموفرين التقليديين في منطقة الشرق الأوسط وإفريقيا وتركيا. وتُستخدم تقنيات "تي باي موبايل" من قِبل موفري خدمات التجارة الرقمية في المنطقة وكذلك العلامات التجارية العالمية مثل "غوغل" و"آبل" و"يونتي" و"هواوي" و"PUBG" و"تنسنت" للتواصل مع المستخدمين في عموم منطقة الشرق الأوسط وإفريقيا 


وتركيا. وباستطاعة هؤلاء التجار الرقميين الآن التوسع عالمياً بواسطة خدمات الدفع من منصة "بانجو" الواسعة الانتشار في كل أنحاء العالم. وعلاوة على ذلك، فإن التجار الذين يتعاملون من خلال منصتي "بانجو" أو "تي باي موبايل" يستطيعون تنمية إيراداتهم من منتجاتهم وخدماتهم على نحو أسرع باستخدام Bango Audiences في برامج التسويق والتي تستقطب عملاء أكثر من خلال استهداف سلوكيات الدفع.

صرح باول لاربي، الرئيس التنفيذي لشركة "بانجو": "هذه الشراكة تعزز قيمة وبيئة التجارة الرقمية بقدر كبير لعملاء ’بانجو‘ و’تي باي موبايل‘ معا. وهي تُسرّع جهود ’بانجو‘ للوصول إلى أحد أهم أهدافها والمتمثل في جعل الناس العنصر الأهم في تقديم الخدمات التجارية من خلال إتاحة الشمولية المالية." 

علقت سحر سلامة، الرئيسة التنفيذية في "تي باي موبايل" قائلة: "تُشكل هذه الشراكة مع ’بانجو‘ – وهي شركة عالمية رائدة ومبتكرة في مجال التجارة الإلكترونية – محطة محورية هامة في رحلة ’تي باي موبايل‘، كما تؤكد على استراتيجيتنا القائمة على التعاون كوسيلة اخترناها لإحداث تأثير قوي في عصر النمو غير المسبوق لواجهات برمجة التطبيقات أو Application Programming Interface (API) واقتصاد المنصات الإلكترونية. وهي تؤكد كذلك على التزامنا بالاستثمار باستمرار، مثل استثمارنا الحالي في بيئة تكنولوجيا الاقتصاد الرقمي العالمية، من أجل تحقيق القيمة الأمثل من التجارة الرقمية والشمولية المالية في منطقة الشرق الأوسط وإفريقيا وتركيا."

ستعزز "بانجو" و"تي باي موبايل" تقنياتهما من خلال هذه الشراكة وكذلك السعة التشغيلية لكل منهما من أجل تبسيط دخول التجار الإلكترونيين إلى تركيا وإفريقيا ومنطقة الشرق الأوسط وتوسعة أعمالهما فيها. وتتيح شراكة "بانجو" و"تي باي موبايل" فرصاً أكبر لشركات المحمول في إفريقيا والشرق الأوسط وتركيا للاستفادة من الطلب المتزايد على لتوفير المحتوى الإلكتروني والخدمات الإلكترونية.

هذا وستُوسّع "بانجو" أيضاً من خلال "تي باي موبايل" تقنيات استهداف سلوكيات الشراء – Bango Audiences – لتشمل المزيد من البلدان في المنطقة حيث كان من الصعب على المُسوقين قبل الآن استقطاب مستخدمين يملكون القدرة على الإنفاق من خلال التطبيقات.
=