Wednesday, 23 December 2020

Mavenir’s End-to-End Solutions for Multi-Generation Mobile Networks, Ideal for African Continent

 


Deliver and deploy cloud native software for mobile network services in Africa both in urban and rural areas

RICHARDSON, Texas--(BUSINESS WIRE/AETOSWire)-- Mavenir, the industry's only end-to-end cloud-native Network Software Provider for Communications Service Providers (CSPs) is geared up to provide end-to-end solutions for mobile networks in the African Continent. Mavenir’s multigeneration solutions (2G through 5G) deliver a cost effective and technology advanced supplier alternative to transform the mobile infrastructure in the region and to expand coverage even in the most remote rural areas.

In the Mobile Core, Mavenir brings its market leading, virtualized software for core networks, providing basic and advanced services, as well as its legendary messaging capabilities, based on IP Multimedia Systems (IMS), as well as its Converged Packet Core solution, capable of scaling both up and down, and providing a very solid and reliable infrastructure across all the mobile generations. Mavenir’s Mobile Core includes the 5G Core with ability to slice network services and relies on Mavenir’s Web-Scale Platform that brings the latest container technologies to reality and provides agility and speed to market.

In addition, Mavenir’s Access and Edge offers its OpenRAN solution to increase coverage and to quickly and cost effectively deploy, especially for African rural areas. With the recent acquisition of ip.access, already deployed in Africa, Mavenir now offers Multi Radio Access Technology (MRAT) particularly suitable for countries where 2G and 3G are still dominant as mobile technologies. The Mavenir OpenRAN solution increases flexibility, agility, speed of rollout and helps to decrease costs by using commercial off-the-shelf (COTS) hardware and new innovative virtualised and open solutions.

“We are proud to be able to provide such flexible solutions specifically targeted to African countries and to provide innovative software that transforms the mobile network economics, all while deploying technology with greater flexibility, greater efficiencies, and more agility as a full end-to-end Network Software Provider,” said Pardeep Kohli, President and CEO at Mavenir. “Mavenir has been and will continue to be committed to bringing transformative innovation and technology to the telecommunications space leveraging our long history and experience in virtualized network solutions.”

Mavenir is committed to world-wide deployment and with its cloud-native solutions, to work with its customers to project them to the future, while decreasing the risks and increasing the cost effectiveness where mobile services are critically needed.

حلول مافينير المتكاملة لشبكات الجوال متعددة الأجيال، هي المثالية للقارة الإفريقية

 

تقديم ونشر البرمجيات القائمة على السحابة لخدمات شبكات الجوال في أفريقيا في المناطق الحضرية والريفية على السواء 


ريتشاردسون، تكساس- (بزنيس واير/"ايتوس واير"): تستعد شركة "مافينير"، الشركة الرائدة والوحيدة في القطاع التي تقدم البرمجيات والحلول المتكاملة للشبكات القائمة على السحابة لمزودي خدمات الاتصالات، لتقديم حلولها المتكاملة لشبكات الجوال في القارة الإفريقية. وتقدم حلول "مافينير" متعددة الأجيال (من الجيل الثاني وصولاً إلى الجيل الخامس) بديلاً فعالاً من حيث التكلفة ومتقدماً من الناحية التقنية للموردين تساعدهم على تحويل بنية الجوال في المنطقة وتوسيع التغطية حتى في أبعد المناطق الريفية.


وتجلب "مافينير"، على صعيد شبكة الجوال الأساسية، برمجيتها الافتراضية الرائدة في السوق للشبكات الأساسية، ما يوفر خدمات أساسية ومتقدمة، فضلاً عن قدراتها الشهيرة في مجال حلول المراسلة استناداً إلى أنظمة الوسائط المتعددة القائمة على بروتوكول الإنترنت ("آي إم إس") بالإضافة إلى حل الحزمة الأساسية المتقاربة الخاص بها، الذي يتمتع بقابلية التوسع أو الانكماش على حد سواء وتوفير بنية تحتية صلبة وموثوقة للغاية عبر جميع أجيال شبكات الجوال. وتشمل شبكة الجوال الأساسية من "مافينير" شبكة الجيل الخامس "5 جي" الأساسية المزوّدة بالقدرة على تجزئة خدمات الشبكات وتعتمد على منصة "مافينير" على نطاق شبكة الإنترنت التي تجعل من أحدث تقنيات الحاويات حقيقة ملموسة وتوفر المرونة وسرعة الوصول إلى السوق. 


بالإضافة إلى ذلك، توفر حافظة حلول "آكسيس" و"إيدج" من "مافينير" حل شبكة النفاذ الراديوي المفتوحة الخاص بها لزيادة التغطية وللنشر بسرعة وبشكل فعال من حيث التكلفة، وبخاصة في المناطق الأفريقية الريفية. ومن خلال الاستحواذ مؤخراً على "آي بيه. آكسيس"، المنتشرة بالفعل في أفريقيا، توفر "مافينير" حالياً تقنية وصول متعددة النظم الراديوية المناسبة بشكل خاص للبلدان التي لا تزال تعتمد شبكات الجيل الثاني والثالث باعتبارها تقنيات الجوال. ويساهم حل شبكة النفاذ الراديوي المفتوحة "أوبن آر إيه إن" من "مافينير" بزيادة المرونة والسرعة وسرعة النشر ويساعد على خفض التكاليف باستخدام التجهيزات التجاريّة الجاهزة والحلول الجديدة المبتكرة الافتراضية والمفتوحة. 


وقال بارديب كوهلي، الرئيس والرئيس التنفيذي لشركة "مافينير"، في هذا السياق: "نفتخر بامتلاكنا للقدرة على توفير مثل هذه الحلول المرنة لصالح الدول الإفريقية بصورة خاصة، وعلى توفير البرمجيات المبتكرة التي تحول اقتصادات شبكات الجوال، وذلك عند طرح التكنولوجيا بمستوى أكبر من المرونة ومزيد من الكفاءة والسرعة، باعتبارنا المزود المتكامل لبرمجيات الشبكات. لطالما كانت شركة ’مافينير‘ ولا تزال ملتزمة بتزويد الابتكارات والتقنيات التحويلية لقطاع الاتصالات، بالاستفادة من تاريخنا الطويل وخبرتنا في مجال حلول الشبكات الافتراضية".


هذا وتلتزم "مافينير" بطرح منتجاتها وبرمجياتها في جميع أنحاء العالم ومن خلال حلولها القائمة على السحابة، العمل مع عملائها من أجل إعدادهم للمستقبل، مع خفض المخاطر وزيادة فعالية التكاليف حيث تكون هناك حاجة ماسة لخدمات الجوال.

=