Thursday, 22 October 2020

ART Fertility Clinics record 78 percent success rate


Highest success level documented across its UAE clinics 

Abu Dhabi, UAE, 22 October 2020: ART Fertility Clinics, previously known as IVI- Middle East Fertility Clinics, have achieved a landmark achievement in August, with its UAE centers recording 78 percent pregnancy success rate. This is considered as the highest level in the history of the healthcare facility and in the region. 

“The almost 80 percent success rate of our clinic in the UAE is the result of our continuous efforts to refine our techniques to help fulfil the dreams of couples who are struggling with their fertility. Also, as our team of doctors become more experienced in their craft, more and more patients are benefiting from our world-class expertise,” Prof. Dr. Human Fatemi, Group Medical Director for ART Fertility Clinics, said.   

“This milestone is a win for all our patients, our organisation and the whole of the ART industry in the region. We are growing and becoming better, and we intend to continue on this path to help more patients, our main priority, who are looking for best-in-class fertility treatments.”

The latest development has further strengthened ART Fertility Clinics’ leadership in the field of Assisted Reproductive Technology (ART) in the region. Since opening their doors, ART Fertility Clinics have been helping jumpstart the parenthood journey of many childless couples worldwide who have been seeking their modern and personalised medical approaches to various infertility problems.

Apart from Abu Dhabi, and ART Dubai, Muscat clinics also operate to offer a comprehensive range of fertility treatments supported by science and advanced technologies.  Their treatments are designed to address the growing cases of fertility issues in the region. Currently, the clinic is also offering a 50 percent discount on its first consultations in its center in Oman, in celebration of Omani Women’s Day.

عيادة "آرت " للخصوبة تسجل معدل نجاح بنسبة %78 
محققةً أعلى مستوى نجاح موثق عبر عياداتها في الإمارات العربية المتحدة 

أبو ظبي، الإمارات العربية المتحدة، 22 أكتوبر 2020:  حققت عيادة "آرت" للخصوبة، المعروفة سابقاً بإسم عيادة اي في اي ميدل ايست للخصوبة، إنجازاً بارزاً في أغسطس، حيث سجلت مراكزها في الإمارات العربية المتحدة معدل نجاح بنسبة %78 من محاولات الحمل. وتعتبر تلك أعلى نسبة نجاح موثقة عبر عياداتها في الإمارات العربية المتحدة.

معلقاً على هذا الإنجاز، قال البروفيسور الدكتور "هومان فاطمي"، المدير الطبي لمجموعة عيادات "آرت" للخصوبة: "إن معدل نجاح عياداتنا في الإمارات العربية المتحدة بنسبة تقارب الـ 80 في المائة هو نتيجة لجهودنا المستمرة في تحسين تقنياتنا، بهدف مساعدة الأزواج الذين يعانون من مشاكل في الخصوبة في تحقيق حلمهم. بالإضافة إلى ذلك، ومع إزدياد خبرة فريق أطبائنا في مهنتهم، فإنه يوماً بعد يوم يتزايد عدد الأزواج المستفيدين من خبراتنا ذات المستوى العالمي".

"يعد هذا الإنجاز بمثابة فوز لجميع الأزواج ، منظمتنا، وكامل مجال عمل "آرت" في المنطقة. نحن ننمو ونصبح أفضل، ونعتزم الإستمرار في هذا الطريق لمساعدة المزيد من الأزواج الذين يبحثون عن أفضل علاجات الخصوبة، وهي أولويتنا الرئيسية ".

عزز هذا التطور الأخير ريادة عيادات "آرت" للخصوبة في مجال "تكنولوجيا المساعدة على الإنجاب"    (ART) في المنطقة. فمنذ فتح أبوابها، ساعدت عيادات "آرت" للخصوبة العديد من الأزواج الذين ليس لديهم أطفال على بدء رحلة الأبوة والأمومة، وهم موزعون في جميع أنحاء العالم وكانوا يبحثون عن أساليب طبية حديثة ومخصصة لمشاكل العقم المختلفة.

بعيداً عن أبو ظبي، و"آرت" دبي، تعمل أيضاً عيادة "آرت" في مسقط على تقديم مجموعة شاملة من علاجات الخصوبة المدعومة بالعلم والتقنيات المتقدمة. تم تصميم هذه العلاجات للتصدي للحالات المتزايدة من مشاكل الخصوبة في المنطقة. حالياً، تقدم العيادة أيضاً خصماً بنسبة %50 على استشاراتها الأولى في مركزها في سلطنة عمان، احتفالاً بيوم المرأة العمانية.


=