Wednesday, 23 September 2020

Andersen Global Expands Presence in Northern Africa

 

SAN FRANCISCO--(BUSINESS WIRE/AETOSWire)-- Further demonstrating its commitment to expanding its global platform in Africa, Andersen Global announced it entered the Algerian market by way of a Collaboration Agreement with full-service tax firm Cabinet Hadj Ali. 

The Algiers-based firm, led by Managing Director Samir Hadjali, was founded nearly 60 years ago and has grown to include more than 40 professionals. The firm offers tax and advisory services to owner-managed businesses, large multinational companies and subsidiaries of international corporations in a wide variety of industries. 

“Our firm was previously an Arthur Andersen affiliate, so we appreciate and understand the importance and impact of working with like-minded individuals around the globe with whom we share a commitment to stewardship, transparency and providing seamless service internationally,” Samir said. “Since 1962, our firm has prided itself on providing premier client service in this unique market, and we’re going to take it further now, broadening our service and reach across the globe.” 

“Adding a location in Algeria is another component to our African expansion strategy and fills another key geographic market,” said Andersen Global Chairman and Andersen CEO Mark Vorsatz. “Given the firm’s previous ties to Arthur Andersen and close working relationship with other collaborating firms, I have no doubt that his team will complement our member firms and collaborating firms throughout the region.” 

Andersen Global is an international association of legally separate, independent member firms comprised of tax and legal professionals around the world. Established in 2013 by U.S. member firm Andersen Tax LLC, Andersen Global now has more than 6,000 professionals worldwide and a presence in over 202 locations through its member firms and collaborating firms. 

View source version on businesswire.com: https://www.businesswire.com/news/home/20200922005385/en/

أندرسن جلوبال توسّع حضورها في شمال أفريقيا


سان فرانسيسكو – (بزنيس واير/"ايتوس واير"): أعلنت "أندرسن جلوبال" عن دخولها السوق الجزائريّة من خلال اتفاقيّة تعاون مع شركة "كابينت حاج علي" لخدمات الاستشارات الضريبيّة المتكاملة، مشدّدة بذلك على التزامها بتوسيع منصّتها العالميّة في أفريقيا، ولقد .


تأسّست الشركة التي تتّخذ من الجزائر مقرّاً لها بقيادة المدير العام سمير حاج علي منذ حوالي 60 عاماً، وتوسّعت لتشمل أكثر من 40 متخصّصاً. وتقدم الشركة خدمات ضريبيّة واستشاريّة إلى الشركات التي يديرها المالكون، والشركات الكبيرة المتعددة الجنسيّات، والشركات التابعة إلى مؤسسات دوليّة في مجموعة متنوعة من القطاعات.


وقال سمير في هذا السياق: "كانت شركتنا في السابق شركة تابعة إلى ’آرثر أندرسن‘ ما يجعلنا نقدّر ونفهم أهمية وتأثير العمل مع أفراد يتشاطرون رأينا من جميع أنحاء العالم ونتشارك معهم الالتزام بالقيادة، والشفافية، وتأمين خدمة سلسة حول العالم. ومنذ عام 1962، تعتز شركتنا بتأمين خدمة فاخرة للعملاء في هذه السوق الفريدة من نوعها، وسننقلها إلى مستوى جديد الآن، مع توسيع خدمتنا وامتدادنا حول العالم".


ومن جهته، صرّح مارك فورساتز، رئيس مجلس إدارة "أندرسن جلوبال" والرئيس التنفيذي لشركة "أندرسن"، قائلاً: "تشكّل إضافة موقع في الجزائر مكوّناً آخر من استراتيجيّتنا للتوسّع في أفريقيا، ويملأ سوقاً جغرافيّة رئيسيّة أخرى. وانطلاقاً من علاقات الشركة السابقة مع ’آرثر أندرسن‘ وعلاقات العمل الوثيقة مع شركات متعاونة أخرى، لا أشكّ بأنّ هذا الفريق سيستكمل الشركات الأعضاء والشركات المتعاونة في أنحاء المنطقة كافة".


وتُعتبر "أندرسن جلوبال" رابطة دولية من الشركات الأعضاء المستقلة والمنفصلة قانوناً، وتضمّ أخصائيين في الخدمات الضريبية والقانونية من جميع أنحاء العالم. تأسست الرابطة في العام 2013 من قبل الشركة العضو الأمريكية "أندرسن تاكس" المحدودة. وتضمّ "أندرسن جلوبال" حالياً أكثر من 6 آلاف أخصائي في جميع أنحاء العالم وتتمتع بحضور في أكثر من 202 موقعاً من خلال الشركات الأعضاء والشركات المتعاونة.


يمكنكم الاطلاع على النسخة الأصلية للبيان الصحفي على موقع "بزنيس واير" (businesswire.com) على الرابط الإلكتروني التالي: https://www.businesswire.com/news/home/20200922005385/en/


إن نص اللغة الأصلية لهذا البيان هو النسخة الرسمية المعتمدة. أما الترجمة فقد قدمت للمساعدة فقط، ويجب الرجوع لنص اللغة الأصلية الذي يمثل النسخة الوحيدة ذات التأثير القانوني.


=