Sunday, 30 August 2020

Abu Dhabi Terminals Receives In-Country Value Program Certification

 


 

Abu Dhabi, 30 August 2020 – Abu Dhabi Terminals (ADT), the manager and operator of the region’s first technologically advanced semi-automated terminal at Khalifa Port, has been In-Country Value certified.

In-Country Value is defined as the total spend retained in-country that can benefit business development, contribute to human capability development, and stimulate productivity in the UAE economy. 

Obtaining the certification not only reflects ADT’s continued commitment to being a major contributor to the UAE’s economic diversification but to also being a leader in developing local talent via its comprehensive Emiratisation strategy.

The In-Country Value Program  focuses on national economic contribution through three major areas: strategic considerations, Emiratisation and GDP diversification. Initiated by ADNOC in 2018, the program has expanded to include multiple sectors and has also been adopted by Abu Dhabi Ports, Aldar Properties, and Abu Dhabi Department of Economic Development, with the four sector leaders now forming the majority of government tenders issued in the Emirate of Abu Dhabi.

On the organisational achievement, Mr. Ahmed Al Mutawa, Abu Dhabi Terminals’ Chief Executive Officer, commented: “We are very proud to announce Abu Dhabi Terminals receiving its In-Country Value certification. Abu Dhabi Terminals’ ranking  is testament to the continued efforts to support the visionary leadership of Abu Dhabi and the UAE in their ongoing quest for economic growth, diversification, and prosperity. I would like to extend my sincere appreciation to the team, whose dedication played a critical role in achieving this milestone. This certification offers great opportunities, not only for ADT, but our partners and stakeholders alike and represents unique prospects that can be offered to our customers via competitive integrated logistics solutions.”


مرافئ أبوظبي تحصل على شهادة برنامج اعتماد تعزيز القيمة المحلية المضافة

 

أبوظبي، 30 أغسطس 2020: حصلت مرافئ أبوظبي، التي تتولى إدارة وتشغيل محطة الحاويات في ميناء خليفة والتي تعد أول محطة حاويات شبه آلية وأكثرها تطوراً على الصعيد التكنولوجي في المنطقة، على شهادة برنامج اعتماد تعزيز القيمة المحلية المضافة (ICV).

 

ويعكس هذا البرنامج إجمالي الإنفاق المحلي الذي يساعد في تطوير الشركات ويساهم في تنمية قدرات الموارد البشرية ويحفز الإنتاجية في اقتصاد دولة الإمارات العربية المتحدة. ويجسد حصول مرافئ أبوظبي على الشهادة التزامها الراسخ بأن تكون من أبرز المساهمين في جهود التنويع الاقتصادي التي تبذلها دولة الإمارات العربية المتحدة، إلى جانب حرصها الدائم على أن تكون شركة رائدة في تطوير الكوادر المحلية الموهوبة من خلال استراتيجية التوطين المتكاملة.

 

ويركز برنامج اعتماد تعزيز القيمة المحلية المضافة على ثلاثة مجالاتٍ رئيسية هي: الاعتبارات الاستراتيجية، والتوطين، وتنويع مصادر الناتج المحلي الإجمالي، وكانت شركة بترول أبوظبي الوطنية (أدنوك) قد أطلقته في عام 2018، وتوسع لاحقاً ليضم قطاعات مختلفة كما جرى تبنّيه من قبل كل من موانئ أبوظبي والدار العقارية ودائرة التنمية الاقتصادية-أبوظبي، وأصبح قادة القطاعات الأربعة المشاركين في البرنامج حالياً يمثلون غالبية المناقصات المحلية الحكومية التي يجري الإعلان عنها في إمارة أبوظبي.

 

وقال أحمد المُطوّع، الرئيس التنفيذي لمرافئ أبوظبي، في سياق تعليقه على هذا الإنجاز المؤسسي: "نحن فخورون بالإعلان عن حصول مرافئ أبوظبي على شهادة برنامج تعزيز القيمة المحلية المضافة، الأمر الذي يسلط الضوء على جهودنا المتواصلة الرامية إلى دعم السعي الدؤوب للقيادة الحكيمة لإمارة أبوظبي ودولة الإمارات العربية المتحدة لتحقيق النمو والتنوع والازدهار الاقتصادي. وأودّ بهذه المناسبة أن أعرب عن تقديري العميق لفريق العمل الذي كان لتفانيه والتزامه دوراً رئيسياً في تحقيق هذا الإنجاز. وتوفر هذه الشهادة فرصاً مجزية لمرافئ أبوظبي وشركائها وأصحاب العلاقة، كما تفتح المجال أمام متعاملينا للاستفادة من الإمكانات التي تتيحها من خلال الحلول اللوجستية المتكاملة والتنافسية".

=