Tuesday, 30 June 2020

AURAK Poised to Build on Strong Reputation for Quality with New Programs



Ras Al Khaimah, United Arab Emirates, June 25th, 2020 –(AETOSWire)- The American University of Ras Al Khaimah (AURAK), ranked as one of the top ten UAE universities by the Quacquarelli Symonds agency (QS), is poised to build on its strong reputation for quality by expanding its program offerings.

As universities return to the ‘new normal’, AURAK is planning to introduce four new cutting-edge academic programs. These comprise a Bachelor of Science in Artificial Intelligence and Data Science, a Bachelor of Arts in Interior Design, a Master of Science in Infrastructure Engineering, and a Master of Science in Sustainable and Renewable Energy.

“We’re bringing out new and innovative programs that are speaking to the future, particularly with artificial intelligence and data science. We’re looking to the future workplace – what that might look like and what the jobs of the future are going to be – and we’re meeting those needs,” said Ms. Amanda Forte, Chief Strategy and Excellence Officer at AURAK. Moreover, all nine of AURAK’s engineering programs are accredited by the American Board of Engineering and Technology (ABET) and the School of Business is pursuing accreditation through the Association to Advance Collegiate Schools of Business (AACSB).

The University and its programs have an impressive list of accreditations from local and international bodies, which guarantee that its programs meet the highest standards and that they benefit students. Despite its successes, AURAK is not resting on its laurels. “AURAK is always seeking to validate the quality of provision and of the institution,” Ms. Forte said. As an example, AURAK is currently working with the Quality Assurance Agency for Higher Education (QAA) in the UK to undertake an International Quality Review. In addition, AURAK has asked QS to carry out an evaluation against the QS Stars criteria.

Like other institutions in the UAE, AURAK is licensed by the UAE’s Ministry of Education (MoE), which also accredits all the University’s programs. However, unlike the other UAE universities, AURAK is one of only two accredited by the Southern Association of Colleges and Schools Commission on Colleges (SACSCOC) in the United States. AURAK is rightly proud of this achievement as SACSCOC has one of the most challenging institutional accreditation systems open to universities.

When talking about SACSCOC accreditation, AURAK’s President, Prof. Hassan Hamdan Al Alkim, emphasized the benefits for AURAK students by pointing out

that “SACSCOC accreditation opens up a wealth of opportunities for our students abroad, especially in the United States, whose universities still lead the world.” It is clear that AURAK’s international partnerships are a gateway to a successful future providing students with an array of opportunities to spend a summer session, semester or year abroad with AURAK’s partner institutions in places such as the United States, France, Canada, Spain, Malaysia, Germany, The Netherlands, and South Korea.

Similarly, AURAK has negotiated 3+2 arrangements with partner institutions in the United States so that AURAK students can study their first three years at AURAK and complete their final years for their bachelor’s and master’s abroad – cutting the normal total time for the master’s by one year.

AURAK offers life-changing education with a global reach and is completely focused on student achievement and career opportunities. Not only does the University provide a North American-style, undergraduate, and graduate educational experience, with a strong focus on the local indigenous culture; an AURAK education also challenges students and makes them feel a sense of achievement after graduating. The University continues to develop the range of education it offers so that its students can fast track their careers.

AURAK is a not-for-profit, public university, 100% owned by the government of Ras Al Khaimah, guaranteeing a secure and stable future for students.

AURAK’s international ranking also demonstrates the quality of the education and experience it offers. According to the World University Rankings – Arab World 2020 report released by the UK-based Quacquarelli Symonds agency, AURAK has reached the Top 50 in the Arab world and tenth in the United Arab Emirates. AURAK is not content with the status quo and in striving continuously to improve the quality of education within the University and the UAE, AURAK is an active member of the Council for Higher Education (CHEA), the Association of ARAB Universities and the Hanseatic League of Universities.

For more information visit AURAK’s website at https://aurak.ac.ae/en/



*Source: AETOSWire


الجامعة الأمريكية في رأس الخيمة تستعدّ لإطلاق برامج أكاديمية جديدة استناداً إلى سمعتها القوية من حيث الجودة


رأس الخيمة، الإمارات العربية المتحدة، 25 يونيو 2020:( "ايتوس واير") تعتزم الجامعة الأمريكية في رأس الخيمة، والمصنفة ضمن أفضل 10 جامعات في الإمارات العربية المتحدة بحسب وكالة "كواكواريلي سيموندس" (QS)، توسيع عروض برامجها الأكاديمية استناداً إلى سمعتها القوية من حيث الجودة.


وفي ظلّ عودة الجامعات إلى "الوضع الاعتيادي الجديد"، تستعد الجامعة الأمريكية في رأس الخيمة لطرح أربعة برامج أكاديمية متقدّمة. وتتضمن قائمة هذه البرامج الجديدة بكالوريوس في الذكاء الاصطناعي وعلم البيانات، بكالوريوس في التصميم الداخلي، ماجستير في هندسة البنية التحتية وماجستير في الطاقة المستدامة والمتجددة.


وفي هذا السياق، قالت السيدة أماندا فورتي، الرئيس التنفيذي لشؤون الإستراتيجية والتميّز بالجامعة الأمريكية في رأس الخيمة: "نعمل على طرح برامج أكاديمية جديدة ومبتكرة تتناول المجالات المستقبلية، خاصةً الذكاء الاصطناعي وعلم البيانات. ونحن إذ نُسلّط الضوء على بيئات العمل المستقبلية – من قبيل كيف يُمكن أن تبدو وما هي الوظائف المستقبلية- فإننا نعمل على تلبية احتياجاتها". وبالإضافة إلى ذلك، فإنّ تسعةً من برامج الهندسة في الجامعة الأمريكية في رأس الخيمة حاصلة على اعتماد مجلس الاعتماد الأمريكي للهندسة والتكنولوجيا (ABET)، كما تسعى كلية إدارة الأعمال إلى الحصول على اعتماد هيئة تطوير كليات الإدارة الجامعية (AACSB).


وتتميز الجامعة وبرامجها بحصولها على قائمة متنوعة من الاعتمادات الصادرة عن الهيئات المحلية والدولية، ما يضمن أن تُلبّي برامجها أعلى المعايير وأن تعود بالفائدة على الطلبة. وعلى الرغم من النجاحات التي حققتها، لا تكتفي الجامعة الأمريكية في رأس الخيمة بانجازاتها السابقة فحسب. وأضافت السيدة أماندا: "تسعى الجامعة الأمريكية في رأس الخيمة بشكل متواصل إلى التحقق من جودة البرامج التي تُقدمها فضلاً عن جودة المؤسسة التعليمية ككل". وخير مثال على ذلك هو تعاون الجامعة الأمريكية في رأس الخيمة حالياً مع وكالة ضمان الجودة للتعليم العالي (QAA) في المملكة المتحدة لإجراء مراجعة دولية للجودة. وعلاوةً على ذلك، طلبت الجامعة الأمريكية في رأس الخيمة من وكالة (QS) إجراء تقييم للجامعة بحسب معايير النجوم الخاصة بالوكالة (QS Stars).


وعلى غرار غيرها من المؤسسات التعليمية في الإمارات العربية المتحدة، فإنّ الجامعة الأمريكية في رأس الخيمة مرخّصة من قِبل وزارة التربية والتعليم، التي تعتمد جميع برامج الجامعة. ومع ذلك، وبخلاف الجامعات المحلية الأخرى في الدولة، تُعتبر الجامعة الأمريكية في رأس الخيمة واحدة من أصل جامعتين معتمدتين فقط في الإمارات العربية المتحدة من قبل هيئة الجامعات التابعة للرابطة الجنوبية للجامعات والكليات والمدارس (SACSCOC) في الولايات المتحدة. وتُعرب الجامعة الأمريكية في رأس الخيمة عن فخرها بهذا الإنجاز، إذ تُدير هيئة الجامعات التابعة للرابطة الجنوبية للجامعات والكليات والمدارس(SACSCOC) أحد أنظمة الاعتماد المؤسسي الأكثر صرامةً للجامعات.


وفي سياق حديثه عن اعتماد هيئة الجامعات التابعة للرابطة الجنوبية للجامعات والكليات والمدارس (SACSCOC)، شدّد البروفيسور حسن حمدان العلكيم، رئيس الجامعة الأمريكية في رأس الخيمة على الفوائد التي تعود بها على طلاب الجامعة بقوله: "يفتح اعتماد هيئة الجامعات التابعة للرابطة الجنوبية للجامعات والكليات والمدارس (SACSCOC) فرصاً لامتناهية أمام طلابنا في الخارج، خاصة في الولايات المتحدة، التي لا تزال جامعاتها تحتل مرتبةً رائدةً في العالم". وعليه، فمن الواضح أنّ الشراكات الدولية للجامعة الأمريكية في رأس الخيمة تُشكّل بوابة عبور نحو مستقبل ناجح، إذ تضع أمام الطلاب مجموعة من الفرص لقضاء فصل دراسي أو سنة أكاديمية خارج الدولة لدى إحدى الجامعات أو المؤسسات التعليمية الشريكة للجامعة الأمريكية في رأس الخيمة، وذلك في دول مثل الولايات المتحدة وفرنسا وكندا وإسبانيا وماليزيا وألمانيا وهولندا وكوريا الجنوبية.


وفي السياق ذاته، تفاوضت الجامعة الأمريكية في رأس الخيمة مع شركائها من الجامعات في الولايات المتحدة الأمريكية من أجل ترتيب برنامج (3+2) لانتقال طلبتها للدراسة هناك، حيث يتيح هذا البرنامج لطلاب الجامعة دراسة الأعوام الثلاثة الأولى فيها وإتمام العام الأخير من درجة البكالوريوس أو الماجستير في الخارج، وهذا ما قد يختصر الوقت الاعتيادي للحصول على درجة الماجستير بمقدار عام كامل.


وتُقدّم الجامعة الأمريكية في رأس الخيمة تعليماً حديثا يهدف إلى إحداث تغيير جذري في حياة الطلبة، إذ يتمتّع بصدى عالمي ويركز بشكل كامل على تحقيق الانجازات العلمية للطلبة و تعزيز حصولهم على فرص العمل. وتُوفر الجامعة تجربة تعليمية للتعليم الجامعي والعالي وفقاً للأساليب المعمول بها في أمريكا الشمالية مع تركيز قوي على الثقافة الإماراتية الأصيلة. ويضع نظام التعليم في الجامعة الطلبة أمام تحديات ويمنحهم شعوراً بالإنجاز بعد التخرج. وتواصل الجامعة تطوير نطاق التعليم الذي تقدمه ليتمكن طلبتها من تسريع و تطوير مساراتهم الوظيفية.


وتُعدّ الجامعة الأمريكية في رأس الخيمة جامعة عامة غير ربحية ومملوكة بالكامل لحكومة رأس الخيمة، ما يضمن مستقبلاً آمناً ومستقراً للطلبة.


ويُعدّ التصنيف الدولي للجامعة الأمريكية في رأس الخيمة دليلاً على جودة التعليم والتجربة التي تقدمها الجامعة. وصُنّفت الجامعة الأمريكية في رأس الخيمة كإحدى أفضل 50 جامعة في العالم العربي والعاشرة في دولة الإمارات العربية المتحدة، وفقاً لتقرير تصنيف الجامعات العالمية – العالم العربي 2020 الصادر عن وكالة "كواكواريلي سيموندس" التي تتخذ من المملكة المتحدة مقراً لها. ويُشار إلى أنّ الجامعة الأمريكية في رأس الخيمة لا تسعى إلى البقاء في وضعها الحالي فحسب بل تسعى بشكل مستمر إلى تحسين جودة التعليم في الجامعة والدولة ككل. وتُعدّ الجامعة الأمريكية في رأس الخيمة عضواً نشطاً في مجلس اعتماد التعليم العالي (CHEA)، واتحاد الجامعات العربية، والرابطة الهانزية للجامعات.


للمزيد من المعلومات، يُرجى زيارة الموقع الرسمي للجامعة الأمريكية في رأس الخيمة: https://aurak.ac.ae/en/.
=