Wednesday, 2 October 2019

ACWA Power is promoting private sector role in the transition to a green economy





UAE, 02 October, 2019 –ACWA Power, a developer, investor, co-owner and operator of a portfolio of power generation, renewable energy and desalinated water production plants worldwide, has stepped up its mission to play a key role in strengthening efforts towards achieving sustainable development around the world as it is one of the founding members of the World Green Economy Organization (WGEO) Private Sector Platform.




ACWA Power is highlighting its own effort’s contribution towards the transition to a green economy through the development of innovative power and water solutions aimed at energizing and empowering communities across the globe. The company also aims to provide a safe, sustainable and reliable supply of water and power at low costs, as well as support to other WGEO members through knowledge sharing.




His Excellency Saeed Mohammed Al Tayer, Chairman of WGEO, said: “The private sector is vital to the development of a global green economy and our partnership with ACWA Power contributes to our common goal for a sustainable future, especially in the areas of energy, water, and technology. Through government programs and initiatives aimed at developing fruitful public-private partnerships in the region, private companies and enterprises also have a key part to play in attracting and driving investment into the supply chains, infrastructure, and innovations required to transition to a greener future.”




Al Tayer continued: “A robust green economy requires the active participation and interaction of a variety of stakeholders. WGEO is playing a significant role in bringing together all stakeholders.”

Since its establishment in 2016, WGEO has been working with businesses and private organizations to identify and progress key areas that would drive activities for the green economy such as unlocking green capital, harnessing frontier technologies, facilitating public-private partnerships, and promoting international cooperation and knowledge sharing of innovative and scalable projects.




Mohammad Abunayyan, Chairman of ACWA Power, said: “Offering sustainable energy at competitive rates will help countries to move away from traditional fuels and adopt clean and diversified energy resources alternatives. At ACWA Power, we deliver an equitable, sustainable, and prosperous future through the provision of these valuable resources; enabling ambitious sustainability plans to benefit communities and nations both regionally and internationally to guarantee energy security and diversification.”




Also, as the current chairman of WGEO’s Private Sector Platform, Abunayyan noted that through the WGEO, private organizations and companies seeking to take a lead step in this new economic generation will have the advantage to help direct the course of the future of businesses.
"أكوا باور" تعزز دور القطاع الخاص في مسيرة الاقتصاد الأخضر




دبي، الإمارات، 02 أكتوبر 2019: ضاعفت شركة "أكوا باور"، المطور والمستثمر والمشغل والمالك المشارك لمجموعة من محطات توليد الطاقة التقليدية والمتجددة وإنتاج المياه المحلاة في جميع أنحاء العالم، من جهودها الرامية إلى لعب دور رئيس في تعزيز مسيرة التنمية المستدامة حول العالم ، باعتبارها أحد الأعضاء المؤسسين لمنصة القطاع الخاص في المنظمة العالمية للاقتصاد الأخضر.




وتسلط أكوا باور الضوء على مساهمتها الخاصة في جهود الانتقال الى الاقتصاد الأخضر، حيث تقوم بتطوير حلول مبتكرة في مجال المياه والطاقة الكهربائية بهدف تنشيط وتمكين المجتمعات في أنحاء العالم من خلال الإمداد الآمن والمستدام والموثوق للمياه والكهرباء وبأسعار منخفضة وتوفير الدعم للأعضاء الآخرين من خلال تبادل المعرفة. 




وقال سعادة سعيد محمد الطاير، رئيس "المنظمة العالمية للاقتصاد الأخضر": "يلعب القطاع الخاص دوراً حيوياً في عملية تطوير اقتصاد أخضر عالمي، ونحن نرى أن شراكتنا مع "أكوا باور" يمكن أن تساهم في تعزيز الوصول إلى هدفنا المشترك المتمثل في تحقيق مستقبل مستدام، خاصة في مجالات الطاقة والمياه والتكنولوجيا. ومن خلال البرامج والمبادرات التي تنفذها الحكومات والتي من شأنها تطوير الشراكات المثمرة بين القطاعين العام والخاص في المنطقة، وتضطلع الشركات والمؤسسات الخاصة أيضاً بدور رئيسي في جذب الاستثمارات ودفع عجلة الاستثمار في مجالات سلاسل التوريد والبنية التحتية والابتكارات اللازمة لعملية الانتقال إلى مستقبل أخضر." 


وأضاف سعادة الطاير: " وجود اقتصاد أخضر قوي يتطلب مشاركة وتفاعل نشط من جانب مجموعة متنوعة من المعنيين. وتقوم المنظمة العالمية للاقتصاد الأخضر بدور مهم في جمع كل الأطرف المعنية، ومنذ تأسيسها في العام 2016، تتعاون المنظمة العالمية للاقتصاد الأخضر مع شركات ومؤسسات القطاع الخاص لتحديد وتطوير المجالات الرئيسية التي من شأنها تعزيز الأنشطة الداعمة للاقتصاد الأخضر مثل إطلاق رأس المال الأخضر، والاستفادة من التكنولوجيات المتطورة وتسهيل الشراكات بين القطاعين العام والخاص، وتعزيز التعاون الدولي وتبادل المعارف والخبرات في مجال المشاريع المبتكرة والقابلة للتطوير".


من جانبه، قال محمد أبونيان، رئيس مجلس إدارة شركة "أكوا باور"، ورئيس منصة القطاع الخاص للمنظمة: "نؤمن إيماناً راسخاً بأن الشراكة بين القطاعين العام والخاص تعد نموذج العمل الأمثل الذي نسعى من خلاله إلى تحقيق رؤيتنا ومهمتنا واستكمال مسيرتنا في دعم المجتمعات التي نعمل فيها اجتماعياً واقتصادياً. ونقوم في "أكوا باور" بالمساهمة في تأمين مستقبل مستدام ومزدهر للمجتمعات والدول على المستويين الإقليمي والدولي من خلال اعتماد بدائل نظيفة لمصادر الطاقة والمياه وتوفير إمدادات مستدامة بأسعار تنافسية من شأنها مساعدة الدول في عملية تنويع مصادر الطاقة بعيداً عن الوقود التقليدي".  


وأشار أبونيان، بصفته الرئيس الحالي لمنصة القطاع الخاص في المنظمة العالمية للإقتصاد الأخضر، إلى أنه ومن خلال المنظمة، ستحظى المنظمات والشركات الخاصة التي تسعى لاتخاذ خطوات رائدة في الاقتصاد الأخضر الجديد، بميزات تنافسية تتيح لها المساهمة في توجيه مسار مستقبل الشركات والأعمال في هذا القطاع الواعد.
=