Sunday, 25 August 2019

Epson announces its first 24-inch dye sublimation printer, the SureColor SC-F500




Expand business opportunities with high-quality printing on myriad gifts and promotional goods.



Cairo, Egypt; August 22, 2019: Epson has announced the new SC-F500, 24-inch, dye-sublimation printer, developed to help promotional houses, photo labs, clothing producers and copy shops increase customer choice through flexible, high-quality printing. Whether producing printed phone covers, mugs, mouse mats, t-shirts or cushions, the SC-F500 offers fast turnaround times, reliability and a low total cost of ownership (TCO) to small businesses, and it requires no specialist knowledge to set up, operate or maintain.

The SC-F500 forms part of Epson’s complete end-to-end printing solution, which includes inks, software and paper, all designed to work in perfect harmony. To keep businesses agile and responsive to customer needs, the SC-F500 has been built with ease of use, productivity and efficiency in mind. This is achieved through features that complement Epson’s established dye-sublimation technology, including:


Refillable ink solution (140ml bottles can be used even when printing)


Wi-Fi connectivity (an Epson first in the dye sublimation range)


Media auto-switch (switch between cut sheets and roll media with ease)


Epson’s LFP Accounting Tool (to accurately calculate print costs)


Head guard (for dust prevention)


4.3-inch touchscreen (for ease of use)



Jeroen van Beem, director of sales, Epson MEA, says: “We’re excited to offer this dye-sublimation printer that’s set to open up new opportunities for many small businesses. This is our first 24-inch printer in our dye sublimation range. What’s most rewarding for us is to see just how many applications that are supported by the SC-F500 – the range of gifts and promotional items that can be produced is truly impressive. We’re also confident that the suite of new and enhanced features we’ve introduced, including the refillable ink solution, will help keep businesses running for longer, with little user intervention needed. That has to be a benefit to ambitious small business owners looking to steal a competitive advantage, without having to have specialist staff.”

إبسون تعلن عن طرح الطراز SureColor SC-F500، أولى طابعاتها المزوّدة بنظام تبخير الأصباغ مقاس 24 بوصة
عزِّز من فرص أعمالك بطباعة  عالية الجودة على عدد لا يُحصى من الهدايا والسلع الترويجية

القاهرة، مصر،  22أغسطس 2019: أعلنت شركة إبسون عن طابعتها الجديدة المزوّدة بنظام تبخير الأصباغ مقاس 24 بوصة، التي تحمل اسم SureColor SC-F500، والتي تم تطويرها لمساعدة شركات الدعاية والتسويق ومعامل طباعة الصور ومنتجي الملابس ومكاتب نسخ المستندات على زيادة الخيارات المتاحة للعملاء من خلال طباعة مرنة وعالية الجودة. وسواء كان الغرض يتمثل في إنتاج جرابات الهواتف المطبوعة أو الأكواب أو لوحات فأرة الكمبيوتر أو قمصان التي شيرت أو الوسادات، تحقّق الطابعة SC-F500 فترات تنفيذ سريعة واعتمادية عالية وتكلفة إجمالية منخفضة للاقتناء للشركات والمنشآت الصغيرة، كما أنها لا تستلزم معرفة متخصّصة لإعدادها أو تشغيلها أو صيانتها.
ويشكّل الطراز SC-F500 جزءًا من حل الطباعة الشامل والمتكامل من إبسون، والذي يتضمّن الأحبار وبرمجيات الكمبيوتر والورق، وكلها مصمّمة للعمل معًا في انسجام تام.
وللحفاظ على مرونة الشركات وتجاوبها مع احتياجات العملاء، تم تصميم الطراز SC-F500 مع الأخذ بعين الاعتبار سهولة الاستخدام والإنتاجية والكفاءة. ويتحقّق ذلك من خلال الميزات التي تتكامل مع تقنية تبخير الأصباغ الراسخة من إبسون، بما في ذلك:
  • محلول الحبر القابل لإعادة التعبئة يمكن استخدام عبوات بسعة 140 مل حتى عند الطباعة
  • إمكانية الاتصال عبر Wi-Fi أول طابعة من إبسون في فئة تبخير الأصباغ
  • التبديل التلقائي للوسائط التبديل بين الورق المقطَّع‏‎ وبكرات الورق بسهولة
  • أداة LFP Accounting Tool من إبسون لحساب تكاليف الطباعة بدقة
  • واقي رأس الطباعة لمنع الغبار
  • شاشة اللمس مقاس 4.3 بوصة لسهولة الاستخدام
وفي هذا الإطار، قال السيد/ جيروون فان بيم، مدير مبيعات شركة إبسون الشرق الأوسط: "نحن متحمسون لتقديم هذه الطابعة المزوّدة بنظام تبخير الأصباغ والتي تم إعدادها لإتاحة فرص جديدة للعديد من الشركات والمنشآت الصغيرة. وهذه أول  طابعة مقاس 24 بوصة في سلسلتنا من طابعات تبخير الأصباغ. ويسعدنا كثيرًا أن نرى عدد الأغراض التي يدعمها الطراز SC-F500، ومن المثير للإعجاب حقًا المجموعة المتنوعة من الهدايا والمواد الترويجية التي يمكن إنتاجها. ونحن على ثقة أيضًا بأن مجموعة الميزات الجديدة والمحسّنة التي قدمناها في هذا الطراز، والتي تشمل حل الحبر القابل لإعادة التعبئة، ستساعد الشركات على متابعة عملها لفترة أطول، مع تقليل الحاجة إلى تدخل المستخدم. ومن المؤكد أن هذه الطابعة ستكون مفيدة لأصحاب الشركات والمنشآت الصغيرة الطموحين الذين يتطلعون إلى اقتناص ميزة تنافسية، من دون الحاجة إلى الاستعانة بموظفين متخصّصين لتشغيل الطابعة".
=