Sunday, 25 August 2019

ADTRAN to Invest in Egypt to Create a Better Broadband Experience


ADTRAN and AOI work to deliver advanced fiber solutions to enable Gigabit Society to flourish in Egypt and the region

HUNTSVILLE, Ala.-- (BUSINESS WIRE/AETOSWire)-- ADTRAN®, Inc., (NASDAQ:ADTN), a leading provider of next-generation open networking and subscriber experience solutions, today announced an agreement with the Arab Organization for Industrialization (AOI) to work on a joint manufacturing program in Egypt to deliver ADTRAN’s market-leading fiber products for Egypt and the region. A signing ceremony was held today at the AOI headquarters and was attended by executives from both companies, leading network operators, government ministers and industry leaders.

“ADTRAN has consistently delivered superior technology to market that clearly shows unmatched domain experience and a commitment to helping network operators around the world achieve their fiber broadband goals,” said Lt. General Abdul Moneim Al-Tarras, Chairman of the Arab Organization for Industrialization. “This partnership will enable us to create new opportunities for ADTRAN, AOI and our customers as the demand for Gigabit broadband accelerates in our region.”

As part of an initial focus, the team will work on ADTRAN’s fiber access portfolio, including its award-winning XGS-PON, GPON and other SD-Access solutions. AOI is a leading manufacturer in the region and partners with companies in a diverse range of fields including electronics, renewable energy, automotive and aeronautics.

“The technical expertise of the AOI, as well as its experience of working with other technology leaders, make them an ideal partner for ADTRAN in the region,” ADTRAN Senior Vice President of Global Operations Ron Centis said. “Network operators around the world are rapidly moving to Gigabit and 10G as the demand from commercial, industrial and residential customers increases to support business and consumer applications and services. We look forward to serving this growing market.”




أدتران تستثمر في مصر لخلق تجربة أفضل في مجال النطاق العريض




تعمل "أدتران" والهيئة العربيّة للتصنيع على تأمين حلول متقدمة للألياف من أجل السماح إلى مجتمع الجيجابت بالازدهار في مصر والمنطقة




هنتسفيل، ألاباما – (بزنيس واير/"ايتوس واير") – أعلنت اليوم شركة "أدتران" (المدرجة في بورصة ناسداك تحت الرمز NASDAQ:ADTN)، مزوّدة رائدة للحلول المفتوحة من الجيل الجديد للتشبيك وتجارب المشتركين، عن عقد اتّفاقيّة مع الهيئة العربيّة للتصنيع ("إيه أو آي") للعمل حول برنامج تصنيع مشترك في مصر لتزويد منتجات الألياف الرائدة في السوق من "أدتران" إلى مصر والمنطقة. وتمّ اليوم عقد حفل توقيع في مقرّات الهيئة العربيّة للتصنيع، حضره تنفيذيّون من كلا الشركتَين ومشغلين رائدين للشبكات ووزراء حكوميّين وروّاد في القطاع.




وقال الفريق عبد المنعم التراس، رئيس مجلس إدارة الهيئة العربيّة للتصنيع، في هذا السياق: "تقدّم ’أدتران‘ باستمرار تقنيّات متفوّقة إلى السوق تبيّن بوضوح عن خبرة ليس لها مثيل في النطاق والتزام بمساعدة مشغلي الشبكات حول العالم على تحقيق أهدافهم على صعيد النطاق العريض للألياف. وستسمح لنا هذه الشراكة بخلق فرص جديدة أمام ’أدتران‘ والهيئة العربية للتصنيع وعملائنا في ظلّ تسارع الطلب على النطاق العريض للجيجابت في منطقتنا."




وكجزءٍ من التركيز المبدئي، سيعمل الفريق على حافظة الوصول إلى الألياف من "أدتران"، بما في ذلك "إكس جي إس-بيه أو إن" و"جي بيه أو إن" الحائزَين على جوائز، وغيرهما من حلول "إس دي-أكسيس". إنّ الهيئة العربيّة للتصنيع مصنّعة رائدة في المنطقة، وهي تعقد شراكات مع شركات في مجالات متنوّعة بما في ذلك الأجهزة الإلكترونيّة والطاقة المتجددة والسيّارات والملاحة الجوية.




وصرّح رون سانتيس، نائب الرئيس الأوّل للعمليّات العالميّة لدى "أدتران"، قائلاً: "إنّ الخبرة التقنيّة للهيئة العربية للتصنيع، بالإضافة إلى خبرتها في مجال العمل مع روّاد تقنيّين آخرين، يجعل منها شريك مثالي لـ’أدتران‘ في المنطقة. وينتقل مشغلو الشبكات حول العالم بسرعة إلى الجيجابت و’10 جي‘ في ظلّ ارتفاع طلب العملاء في القطاع التجاري والصناعي والسكني لدعم تطبيقات وخدمات الشركات والمستهلكين. وإنّنا نتطلّع لخدمة هذه السوق المتوسّعة."




=