Wednesday, 19 June 2019

Rhino charges into ME car rental space after signing partnership agreement with TIME Hotels






UK-based international car rental firm Rhinocarhire signs agreement with UAE-based TIME Hotels


Expo 2020 and 12.4% CAGR growth for UAE self-driving market, provide catalyst for strategic business move

Award-winning, UK-based car hire company, Rhino, has launched its operations in the Middle East, after signing a strategic agreement with UAE-based TIME Hotels.




TIME Hotels is now a contracted affiliate of Rhinocarhire.ae allowing TIME to offer ‘live’ car rental bookings through its own website. Real time rates and availability will be visible to the millions of online visitors that log on to TIME Hotels’ website every year.




“We wanted to partner with Rhino, principally because their entire business strategy is built on offering exceptional value-for-money, in a rate sensitive sector, without compromising on operational quality, or customer service. That’s something we believe in very strongly and the bedrock of our own brand,” said Mohamed Awadalla, CEO, TIME Hotels.




Goldstein Research analyst forecasts the UAE car rental & leasing market is anticipated to grow at a CAGR of more than 9% between 2017-2025, as investments by the new and existing market players in the region is expected to upsurge in coming years. Furthermore, with the increased number of tourist arrivals year-on-year and the impending Expo 2020, the growth of the car rental & leasing market is forecast to continue unabated.




Indeed, based on the rental type, services like chauffeur drive, Uber, or regular taxis, have acquired 45% of the UAE car rental and leasing market. However, on the other hand, the self-driving segment, at a CAGR of 12.4% is likely to be the fastest growing segment over the next five years.




Declan McNaughton, CEO – Middle East, Rhinocarhire.ae, commented: “Given these very encouraging research figures, we are excited about expanding into a dynamic market, with a trusted partner such as TIME Hotels.




TIME Hotels currently has 17 properties in operation across the UAE and wider GCC with new additions in Dubai, Sharjah and Saudi Arabia scheduled for this year as well as extending its presence to Egypt - further supporting TIME Hotels’ strategic business plan to increase its portfolio to 35 properties across the Middle East by the end of 2025.

“With an ‘on the ground’ presence in Dubai, we are confident that we can build on our global success and confident we can bring the Rhino brand to both domestic and international car rental customers in the UAE and wider Middle East. TIME Hotels’ excellent reach and shared vision will certainly support our mission,” added McNaughton.




A family owned and run business, Rhinocarhire has now been operating for 12 years and has built up a car hire offering across 50,000 locations worldwide from 5,000 rental suppliers.




Having arranged over eight million quotes from the leading rental agents around the world, Rhino was voted Best Car Hire Website in the UK in 2018 at the prestigious Travolution Awards in London.




“To stay ahead in this sector customer satisfaction and retention is absolutely fundamental. Our online service is accessible 24/7 365 days a year and we are always on hand to help,” said McNaughton.




For more information on TIME Hotels, please log onto http://www.timehotels.ae/



For more information on Rhinocarhire.ae please log onto https://www.rhinocarhire.ae/



"راينو" تدخل سوق تأجير السيارات في الشرق الأوسط بتوقيع شراكة استراتيجية مع مجموعة تايم للفنادق



الشركة الرائدة عالمياً في تأجير السيارات والتي تتخذ من المملكة المتحدة مقراً لها توقع اتفاقية شراكة استراتيجية مع مجموعة تايم للفنادق في دولة الإمارات 


يعد معرض إكسبو دبي 2020 ونمو سوق السيارات ذاتية القيادة في دولة الإمارات بواقع معدل نمو سنوي مركب نسبته 12.4% حافزاً كبيراً لدفع عجلة نمو الأعمال في دبي والمنطقة 


أعلنت شركة "راينو" الرائدة عالمياً في خدمات تأجير السيارات والحائزة على العديد من الجوائز والتي تتخذ من المملكة المتحدة مقراً لها، عن دخولها سوق تأجير السيارات في الشرق الأوسط بعد أن وقعت اتفاقية شراكة استراتيجية مع مجموعة تايم للفنادق في دولة الإمارات العربية المتحدة


وبموجب هذه الشراكة، ستنضم مجموعة تايم إلى منصة Rhinocarhire.ae لتتيح إلى عملائها إمكانية حجز واستئجار السيارات مباشرةً من خلال موقعها الإلكتروني، حيث ستظهر قائمة الأسعار الفعلية والعروض المتاحة للملايين الذي يسجلون دخولهم إلى موقع "تايم" كل عام. 


وتعليقاً على ذلك، قال محمد عوض الله الرئيس التنفيذي لمجموعة تايم للفنادق: "لقد أردنا توقيع شراكة مع "راينو" لأن استراتيجيتها مبنية بالكامل على تقديم قيمة استثنائية مقابل المال في قطاع يتسم بالتنافسية الشديدة والحساسية الكبيرة من حيث الأسعار والعروض دون المساس بجودة التشغيل أو خدمة العملاء، وهو ما يتناسب مع سياستنا ويعد أحد أسباب نجاح علامتنا التجارية". 


وفي هذا السياق، تتوقع "غولدشتاين للأبحاث" نمو سوق تأجير السيارات في دولة الإمارات بمعدل سنوي مركب يصل إلى أكثر من 9٪ في الفترة الممتدة ما بين عامي 2017 و2025 مدفوعاً بزيادة حجم الاستثمارات من قبل المستثمرين الجدد والحاليين على مدى السنوات المقبلة، فضلاً عن ارتفاع أعداد السياح القادمين إلى المنطقة على أساس سنوي وانطلاق معرض إكسبو دبي 2020. وبالتالي فإنه من المنتظر أن يستمر سوق تأجير السيارات بالنمو بشكل مضطرد. 


في الواقع وبناءً على نوع الخدمات المقدمة في هذه السوق، فقد استحوذت خدمات مثل سيارة أجرة مع سائق و"أوبر" وسيارات الأجرة التقليدية على نحو 45٪ من سوق تأجير السيارات في دولة الإمارات العربية المتحدة. ومن ناحيةٍ أخرى، فإنه من المرجح أن تحقق فئة السيارات ذاتية القيادة معدل نمو سنوي مركب قدره 12.4%، لتكون الفئة الأسرع نمواً ضمن هذه السوق على مدار السنوات الخمس المقبلة. 


من جانبه علّق ديكلان ماكنوتون، المدير التنفيذي لـ "راينو" في الشرق الأوسط (Rhinocarhire.ae) قائلاً: "بالنظر إلى هذه الأرقام البحثية المشجعة للغاية، تتملكنا رغبة كبيرة في التوسع ودخول أسواق ديناميكية جديدة مع شريك جدير بالثقة مثل مجموعة تايم للفنادق".


تمتلك مجموعة تايم للفنادق حالياً 17 منشأة فندقية، وتدير عملياتها في مختلف أنحاء دولة الإمارات ودول مجلس التعاون الخليجي، ولديها خطط توسعية لافتتاح المزيد من المنشآت هذا العام في كل من دبي والشارقة والمملكة العربية السعودية، بالإضافة إلى تعزيز تواجدها في مصر بما يتماشى مع استراتيجيتها المستقبلية الرامية إلى زيادة حجم محفظتها من المنشآت الفندقية لتصل إلى 35 فندقاً بحلول عام 2025. 


وأضاف ماكنوتون بالقول: "من خلال تواجدنا الفعلي في دبي، فإننا نثق بقدرتنا على مواصلة النجاح العالمي الذي حققته علامة "راينو" وذلك من خلال الخدمات الراقية التي سنقدمها إلى عملائنا المحللين والدوليين في دولة الإمارات العربية المتحدة ومختلف أنحاء الشرق الأوسط على نحوٍ أوسع. وسيساعدنا على ذلك شراكتنا الاستراتيجية مع مجموعة تايم التي تمتلك نفس الرغبة والطموح في تحقيق المزيد من النجاحات".


هذا وتنشط شركة "راينو كار هاير" (Rhinocarhire) التي تصنف ضمن فئة الشركات العائلية في المملكة المتحدة منذ 12 عاماً، تمكنت خلالها من تقديم خدماتها في أكثر 50,000 موقع حول العالم من خلال 5,000 شركة تأجير.


وبعد أن ساهمت في إنجاز أكثر من ثمانية ملايين عملية تأجير في جميع أنحاء العالم، نالت "راينو" جائزة أفضل منصة إلكترونية لخدمات تأجير السيارات عام 2018 في المملكة المتحدة وذلك ضمن جوائز "ترافوليوشن" المرموقة في لندن. 


واختتم ماكنوتون بالقول: "إن المحافظة على تقديم الخدمات المتميزة وكسب رضا العملاء هو أمر جوهري للبقاء في طليعة الشركات الرائدة في هذه السوق. تتوافر خدماتنا عبر الإنترنت على مدار 24 ساعة وطيلة أيام الأسبوع، ونحن على أتم الاستعداد لتقديم مختلف أنواع الدعم والمساعدة لعملائنا في أي وقت". 


لمزيد من المعلومات حول مجموعة تايم للفنادق، يمكنكم الدخول إلى الموقع الإلكتروني: 



وللحصول على معلومات إضافية عن "راينو كار هاير" يرجى زيارة الموقع الإلكتروني: 

=