Wednesday, 26 June 2019

High-speed mono MFP meets demand for reliable, high-volume printing



Epson’s latest A3 business inkjet delivers printing at 100ppm for specialist high-volume use cases, such as logistics

Cairo, Egypt, 24 June, 2019: Epson has announced the latest addition to its range of superfast eco-efficient business inkjet printers. The WorkForce Enterprise WF-M20590D4TW delivers dedicated high-speed mono printing for specialist, high-volume environments with reliable results for continuous print runs. It does this while using up to 82% less energy than laser competitors.

Jeroen van Beem, director of sales, Epson MEA, says: “The latest Enterprise model delivers speed where it’s needed, reliably delivering document after document in highly demanding environments such as logistics warehouses or central reprographics departments. For example, the performance and reliability of Epson technology means that waybills, printed in high quality, can be issued with every delivery, ensuring packages reach the right place, at the right time, allowing customers to check contents, without fail.”

The inkjet linehead that delivers very high speeds and print quality is designed around scalable technology that Epson first used in industrial systems, such as large-scale label presses. The remarkable linehead design, measuring just 43mm wide and containing approximately 8,676 black nozzles, offers outstanding misfire detection and variable size droplet technology to reduce banding. This compact but incredible level of detail not only enhances performance; it also provides speed and reliability for highly productive teams where downtime is not an option. Users can print up to 120K pages in black without replenishing ink, enabling high-volume continuous print runs.

To further enhance the printer’s quality, Epson has incorporated several technology innovations, including a self-repairing printhead to eliminate banding and an electrostatic transport belt to maintain quality at high speed. Barcode mode assists in printing sharp edges.


The optional 3,000-sheet high-capacity paper tray delivers a 5,350-sheet max paper input, while a 4,000-sheet stapler/stacker finishing unit helps improve efficiency, saving time and effort. In addition, the WF-M20590D4TW is compatible with a wide-range of solutions such as Epson Print Admin, Document Capture Pro and other third-party solutions add additional functionality using Epson Open Platform – from remote management to accounting and pull printing solutions.




‏طابعة متعددة الوظائف‬ أحادية اللون وعالية السرعة تلبي الطلب على الطباعة موثوقة الأداء وعالية الإنتاجية‬‬

يحقّق أحدث طراز من طابعات الأعمال النافثة للحبر للورق مقاس A3 من إبسون عمليات طباعة بمعدل 100 صفحة في الدقيقة لحالات الاستخدام المتخصّصة ذات الإنتاجية العالية، مثل الخدمات اللوجستية


القاهرة – مصر ، 24 يونيو 2019: أعلنت إبسون عن أحدث إضافة إلى سلسلتها من طابعات الأعمال النافثة الحبر التي تمتاز بالسرعة الفائقة ومراعاة البيئة. ويحقّق الطراز WorkForce Enterprise WF-M20590D4TWطباعة أحادية اللون وعالية السرعة بما يلائم البيئات المتخصّصة التي تتطلب كميات كبيرة مع نتائج موثوقة لعمليات الطباعة المستمرة. وينفّذ هذا الطراز مهام الطباعة مع استهلاك طاقة أقل بنسبة تصل إلى 82% مقارنةً بطُرز طابعات الليزر المنافسة .

وفي هذا الإطار، قال السيد/ أمارديب سابال، مدير المنتج في إبسون أوروبا: "يحقّق أحدث طراز من الفئة Enterprise سرعة الطباعة عند الحاجة إليها، كما يُخرج المستندات واحدًا تلو الآخر بشكلٍ موثوق في البيئات كثيرة الطلبات مثل مستودعات الخدمات اللوجستية أو الأقسام المركزية لإنتاج المستندات والصور ورقيًا ورقميًا. على سبيل المثال، يعني أداء تقنية إبسون وموثوقيتها أنه يمكن إصدار سندات الشحن، التي تتم طباعتها بجودة عالية، مع كل عملية تسليم، ما يضمن وصول الطرود إلى المكان الصحيح وفي الوقت المناسب، وما يسمح للعملاء بالتحقّق من محتويات الطرود بكل تأكيد".

يحقّق رأس الخطوط النافث للحبر سرعات فائقة وجودة طباعة عالية، وقد تم تصميمه استنادًا إلى تقنية قابلة للتوسّع استخدمتها إبسون لأول مرة في الأنظمة الصناعية، مثل مطابع الملصقات الكبيرة. ويوفّر تصميم رأس الخطوط الرائع، الذي يأتي بعرض 43 مم فقط ويحتوي على نحو 8,676 فوهة للحبر الأسود، تقنية متميّزة لكشف الأخطاء وكذلك تقنية قطرات الحبر ‏ذات الأحجام المتغيرة لتقليل الشرائط. وعلاوةً على ذلك، فإن هذا المستوى الصغير والمذهل من التفاصيل لا يعزّز الأداء فحسب، بل ويوفّر أيضًا السرعة والموثوقية لفرق العمل عالية الإنتاجية التي لا تقبل أي فترات تعطّل أو توقف‬. ويمكن للمستخدمين طباعة ما يصل إلى 120 ألف صفحة باللون الأسود من دون الحاجة إلى إعادة تعبئة الحبر، ما يتيح إجراء عمليات طباعة مستمرة بكميات كبيرة.‬‬

سعيًا إلى رفع مستوى جودة الطابعة، حرصت إبسون على دمج عدة ابتكارات تقنية، بما في ذلك رأس طباعة يعمل على إصلاح نفسه للحد من الشرائط وحزام نقل إستاتيكي للحفاظ على الجودة في السرعات العالية. ويساعد وضع ‏الرموز الشريطية‬ في طباعة الحواف الحادة.‬‬

يحقّق درج الورق الاختياري عالي السعة بمقدار 3,000 ورقة إمكانية إدخال الورق بمعدل 5,350 ورقة كحدٍ أقصى، بينما تساعد وحدة التشطيب المزوّدة بأداة تدبيس/أداة تكديس بسعة 4,000 ورقة في رفع معدلات الكفاءة وتوفير الوقت والجهد. وإضافةً إلى ذلك، يتوافق الطراز WF-M20590D4TW مع مجموعة واسعة من الحلول مثل Epson Print Admin وDocument Capture Pro وحلول أخرى تابعة لجهات خارجية بما يضيف وظائف إضافية باستخدام ‬‏النظام الأساسي المفتوح من إبسون، بدءًا بالإدارة عن بُعد وانتهاءً بحلول المحاسبة والطباعة القائمة على السحب من الخادم‬‏ .‬‬‬‬
=